Legfrissebb kommentek
Heti(2024.03.21.-27.)magyar nézettségi lista :
1.(2.)(-43%)Dűne :Második rész - 37.406 néző/össz. :346.085 néző
2.(premier) Kung Fu panda 4.- 39.825 néző/össz. :67.404 néző
3.(1.)(-65%)Most vagy soha! - 32.378 néző/össz. : 123.021 néző
4.(premier) Artúr, a király - 10.872 néző
5.(premier) Szeplőtlen - 10.743 néző
6.(4.)(-37%)Imádlak utálni - 6.161 néző/össz. : 345.574 néző
7.(8.)(-32%)Semmelweis - 3.230 néző - 335.873 néző
8.(premier) Vaskarom - 3.157 néző
9.(5.)(-63%)Holtakkal suttogó - 2.593 néző/össz. : 9.368 néző
10.(12.)(-21%)Szegény párák - 2.467 néző/össz. : 49.397 néző
11.(premier) Őszi sanzon - 2.022 néző
.
13.(11.)(-35%)Kálmán - nap - 1.756 néző/össz. : 4.741 néző
.
19.(14.)(-56%)Lefkovicsék gyászolnak - 1.188 néző/össz. : 24.902 néző
.
21.(premier) Bonnard - Egy festő szerelme - 1.023 néző
.
47.Blokád - 24 néző/össz. : 63.795 néző
(Forrás :Filmforgalmazók Egyesülete)
Az előző rész jobban tetszett.
Itt a végén a nagy bunyónál, már alig tudtam kivenni, hogy ki kivel verekszik.
Ha a következő etapból (már, ha lesz kövi, bár a Warner nem feltétlenül következetes úgyhogy tutira lesz) kihagyják Rebecca Hallt és a kicsi lányt (ami sajnos a mostani rész miatt gondolom már esélytelen) akkor még boldogabb leszek.
És az sem lenne baj, ha Paper Boi hanyagolná az okoskodó és mindig parázó afro-amerikai szerepeket.
Kíváncsi leszek, hogy ki lesz majd a következő áldozat Skarsgard és Stevens után. (már, ha esetleg nem több filmre szerződtek Stevens-szel)
Ez a film számomra tipikus példája annak, hogy jobb a saját szemünkkel meggyőződni a minőségről, mert attól, hogy mások rossznak vagy egyszernézősnek ítélnek egy filmet, neked még válhat nagy kedvenceddé.
Nagyjából az jött velem szembe, mikor először hallottam a filmről, hogy a feléig jó, de utána lejtmenet, és átvált az egész valami denevéres marhaságba. Hát, én nem így tapasztaltam, nem így értékeltem a látottakat. A Jeepers Creepersben Victor Salva egy emlékezetes horrorikont alkotott meg, aki méltán jelenik meg a horrorfilmes all-star képeken.
Nekem az első pillanattól az utolsóig képes volt fenntartani az érdeklődésemet, jól adagolták a feszültséget. Azt nem tudom cáfolni, hogy valóban van a sztoriban egy törés, és talán jobb lett volna, ha a denevérszárnyakat és a szörny fején lévő karmos csápokat nem erőltetik; elég ijesztő volt a Creeper anélkül is. Ugyanakkor nekem így is tetszett, el tudtam fogadni ezt a megoldást. És hát akkor beszéljünk arról, hogy több olyan hátborzongató és izgalmas jelenetet sikerült beletenni a filmbe, melynek láttán az egyszer horrorrajongó elégedetten elmosolyodik. Kedvencem ahogy a testvérpár beszélget a kocsiban, miközben látszik, hogy az őket kísérő rendőrautó tetején ott áll a szörny. De említhetném azt is, ahogy a rozoga furgon utasa becsomagolt holttestnek látszó tárgyat dob az út melletti elhagyott kápolna szellőzőcsövébe. Vagy a madárijesztős jelenet, ami olyan jól sikerült, hogy megismételték a folytatásban is. Számomra nem kicsit volt rendben a film, és hogy véleményemmel nem vagyok egyedül, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy ha nem is azonnal, ha a 3. és 4. nyögvenyelősen is, de kijött három folytatás. A minőséget persze ne firtassuk! :)
Nos, szerintem valahogy így kell egy igazi horrordrámának súlyt adni és nem csak hisztériát körülötte, hogy mi az alapja. Nem is látnám, hogy olyan sokan ismernék, hát kicsit népszerűsítem. Kemény alaphangulat, drámai jelenetek, szerethető valós karakterek és csodálatosan vitték át a vászonra. Eléggé megedzettem magam, de így egyben, felvezetve pár dolognál azért felszisszentem, drukkoltam. Azért nem minden alkalommal fordul velem elő ilyesmi. Sőt legtöbbször, legtöbb filmben a negatív karaktereknek kezdek szurkolni, mert annyira idegesítő pár “áldozat”.
Remekül törekszik a hitchcocki hangulatra és ez sokszor sikerül neki. Tovább fokozva némi Argento feelingel. A lezárás pedig emlékezetes. Hiába spanyolok is tudnak!
https://kritikustomeg.org/film/34428/madeleine-2003
Leírás:
Ji-suk és Hee-jin régi iskolatársak még a középiskolából. A 20-as éveik közepén egy véletlen révén újra találkoznak. A lánynak sikerült megvalósítania az álmát, hiszen fodrász lett. A srác, aki írói álmokat dédelget, újságkihordásból tartja el magát. A barátjával nemrég szakító Hee-jin heccből azt javasolja Ji-suknak, hogy próbaképp járjanak együtt egy hónapig, aztán váljanak el nagyvonalúan. Látszólag semmi közös nincs bennük. A volt osztályelnök jófiú, komoly könyvmoly, az egyszerű lány pedig tele van pajkos játékossággal. Ezalatt az egy hónap alatt azonban egy új világ tárul fel mindkettőjük előtt.
Zach Braff, akinek itt a Gyönyörű lányok Willie Conway-ének kellett volna lennie, ehelyett furcsa volt, sótlan volt, váliummal és anélkül is. Ehhh.
Pros:
- Erős alap-story
- Emma Stone (+ szexjelenetei)
- képi világ (bár semmivel jelentősége nem volt ennek a mesebeli világnak...)
- gore (gondolom ha már a sok szex miatt 18-as korhatáros, akkor nyugodt szívvel tehettek bele indokolatlanul erős gore jeleneteket, amiket szeretek)
Cons:
- Nem volt kerete a filmnek, a második 2/3-a a jelenetek úgy jöttek egymás után, mintha sorsolva lettek volna.
- Nekem egy filmet nem húz az fel, ha szar, de legalább lehet rajta gondolkodni utána mert azért volt benne valami. Na ez a film szar volt, és még tanulsága SINCS. Próbáltam olvasni interneten ki mit gondol róla, hátha nem jött át valami (Ingmar Bergman filmeknél is ezt szoktam tenni és ott mindig ezek alapján értek meg dolgokat), de itt a minden komment valami beleképzelt "tanulságről" beszél, ami szerintem abszolút nem volt. Voltak jelenetek amik olyan irányba vitték a filmet, de aztán jött egy másik jelenet ami ezt kinullázta. Ez nem feminista film (vagy itt az az empowering hogy férfitársunk érzéseit figyelmen kívül kell hagyni és k*rválkodni inkább? Mert erről valóban szólt a film, bár lehet nem direkt). Ez egy SEMMILYEN film. Ilyen filmet én is tudok rendezni (mivel szar, szar filmet én is tudok csinálni).
- Nem volt vicces. Egyetlen jeleneten nevettem, amikor Mark Ruffalo annyira pipa volt hogy random járókelőnek azt mondta hogy lerugja a kutyáját ha nem megy arrébb. Ez is csak azért tetszett, mert alpári volt, és abban láttam a komikumot. A többiben nem.
- Mark Ruffalo. Sosem tartottam viccesnek (Marvel-ben is szerintem a leggyengébb láncszem), de itt még komoly jeleneteket is rábíztak, ami meg végképp nem neki való (kivétel a Spotlight, ott valami nagyon bekattant neki a szerepben). Érdekes volt a tehetségbeli különbség közötte és Emma Stone között? Lehet ez valami rendezői húzás volt?? Mert akkor ez volt a legjobb az összes közül!
Én szenvedtem alatta, ami nálam nézhetetlen (1) értékelést érdemel. Viszont az első 1/3-a kimondottan tetszett. Rossz (2).
A legjobb film, amit valaha láttam a Netflixen. Szívszaggató, letaglózó, lebilincselő, gyönyörű, rendkívüli alkotás brutál erős alakításokkal, képernyőhöz szegező atmoszférával. Ráadásul részben magyar produkció! Engem ez most nagyon mélyen megérintett, büszkébb vagyok az ebben való részvételünkre, mint a Dűnére.
Helló! Netes keresés alapján ez a Buster Keaton film jött ki a kérdésedre: My Wife’s Relations (1922). Nézd meg hátha tényleg ez az.
előzmény: III. Richárd (#3239)
Nekem ez jobban tetszett, mint az első rész. Eseménydúsabb, és a sztori szempontjából is teljesen adja magát az ördögűzős megoldás. Van benne tabu - testvér szex - , és egy nem várt esemény is, amit ráadásul frappánsan oldanak meg: a film kétharmadánál a főszereplő konkrétan kiírtja a családját. Na, mondom magamban, ez tuti álomjelenet. És láss csodát, felébred a pap, aki csak álmodta a dolgot. Csak aztán kiderül, hogy a valóságot, az előző éjszaka eseményeit álmodta meg. Meglepő és ötletes. Előnyére vált még a filmnek a 80-as évek jótékony hatása is :) Kár, hogy nem explicitebb darab, és persze legalább negyed órával hosszabb a kelleténél. De legalább nem fél órával, mint az első rész.
Vannak filmek, amelyeket nem a mozifilmek polcain tartunk: a Markéta Lazarová egy teljes belehelyezkedést kívánó alkotás, az Upanisadok vagy a Himnuszok nyelvén szóló remekmű, kb a témája is ugyanaz.
A világ nem az otthona az embernek. Kegyetlen törvények uralkodnak, és az emberi kapcsolatok is fájdalommal és haraggal járnak. Úgy tűnik, minden időben megtaláltuk annak a módját, hogy nehezebbé tegyük az életet. Súlyos, sűrű középkori hangulatú történet. A kegyetlenségről. A szerelemről. Nincs még atombomba, nincs Maxim-gépfegyver, hát a kegyetlenkedések is közvetlenebbek. Balladára komponált film, a magával ragadó légkör az oka annak, hogy ez a két és fél óra egy pillanatra sem unalmas. Hetedik pecsét, Rubljov, Gránátalma, Macbeth, Ran — csak pár a rokon szellemű alkotásokból. A zenéről se feledkezzünk meg – Zdeněk Liška magával ragadó zenéje extra mélységet ad minden jelenetnek.
A világ nem az otthona az embernek. És mégis, ebből az otthontalanságból szövi meg az ember a belakható világot, a szépséget, a szerelmet. Vagy a többi ilyen-olyan dolgait, amelyeket a nagyobb hatás kedvéért nagybetűvel szokás jelezni. (Ha nem is mindig tipográfia nagybetűivel.) A Marketa Lazarová egy rendkívül erős élményt adó opus magnum. Képi világát tekintve ritka alkotás még a nagyon erős és nagyon jellegzetes cseh filmművészet világában is.
Azt tapasztalom, hogy kevesen ismerik ezt a zenét, ami tulajdonképpen nem csoda, lévén egy rettenetes filmhez használták fel (az Enya által feldolgozott változat valamivel talán ismertebb, de nem jobb). Ritka, hogy egy ennyire jó zenét párosítanak egy annyira csapnivaló alkotással, mint a Hegylakó 3. Messze a legerősebb pillanata a filmnek, amikor MacLeod felkészül a nagy összecsapásra, és közben ez a dal szól.
Hatalmas élmény volt élőben hallgatni előző vasárnap az MVM Dome-ban. :)
Csodás anya-lánya páros alakítás, megrázó migránssors és keserű happy end. Joggal küldték az ausztrálok ezt a filmet az Oscarra, még ha nem is jutott tovább a "selejtezőn".
Boldog Szülinapot egyetlen Ugorunknak, erőt, egészséget, KT-vel eltöltött minőségi időt :)
Felrakva!
előzmény: Gergely Gergő (#1535)
Hát az első 20 perc se jobb, régen láttam már ennyire gagyi CGI-t...
előzmény: boszi (#12)
Ugyan ki nem volt tizenévesen egy életre szólóan szerelmes? Az első és ártatlan szerelem mindig keserédes — itt nosztalgiázó hangulatban és a természet varázslataival elmesélve. Semmi formabontó, semmi újhullámos ámok, de nagyon korrektül előadva. Egy bájos felnövéstörténet, a legkedvesebb romantika, amelynek szépsége és ártatlan felszíne mögött sokkal érettebb és intimebb réteg rejtőzik. Költői fényképezés, amely szinte Poussin- vagy Lorrain-képre rakja az itteni vadvilágot. Talán nem túlzás a varázslat szó, mert a kamera bevonja a történetbe a nézőt, időt hagy mindenre, hosszan elidőzünk olyan részleteken, mint a bőr pórusai, a hajladozó vadvirágok, a patakban úszkáló halak, a kagylók vagy akár a rizsföld. Talán épp ezek a színes képek jelenítik meg legszebben azokat a folyamatokat, amelyek a két gyerek szívében zajlanak. Az olyan játékos megoldások, mint amikor a víz felületén tükröződik a látvány, nem engedik el olyan könnyen a nézőt. (Bár a film a bemutató idején megbukott, az idő múlásával kultikussá vált. A koreaiaknál klasszikus.)
Akkor maradok a tényeknél:
Az egyik hajó dokkban volt, San Franciscóban, a flotta eredeti állomáshelyén.
A másik repülőket szállított.
A harmadik éppen a támadás előtt futott volna be, de viharba került.
Yorktown, Saratoga, Lexington.
Ma már a japán tengernagyot túl óvatoskodónak tartják.
Az USA még azt sem tudta megállapítani, honnan jöttek a gépek.
Abba az irányba keresték a hajókat, amerre elrepültek, de nem voltak tisztában a repülők hatótávolságával.
Mivel semmit sem találtak, így a gépek irányát cselnek vélték.
előzmény: PG (#6)
A nap filmje
Godzilla x Kong: The New Empire (2024)
Godzilla x Kong: Az új birodalom
(Adam Wingard)
amerikai
akciófilm, kalandfilm, sci-fi, thriller
A mindent eldöntő, minden eddiginél nagyobb háború nem ért véget azzal, hogy Kong és Godzilla szembetalálkozott és összemérte erejét. Ugyanis az ember most már kénytelen belenyugodni, hogy nem ő a legerősebb a földön. És nem ismeri igazán a saját világát: várja még néhány rejtve maradt meglepetés. Bujkál valami a föld alatt, ami felébredt, és pusztítani akar. Amit az emberiség képtelen megállítani. Talán Kong és Godzilla is képtelenek. De ha ők ketten összefognak, akkor megmenekülhetnénk... mi is…
Bemutatók
Legfrissebb írások
[filmtett.ro] Bhutánban mindenki boldog? - A boldogság ügynöke (kritika)
Zurbó Dorottya és rendezőtársa, Arun Bhattarai filmje a Sundance-en kezdte meg pályafutását, és az ötévente sorra kerülő boldogságfelmérést tematizálja. Amber, egy kérdezőbiztos útján keresztül ismerkedhetünk meg boldog – és egy idő után úgy tűnik, hogy inkább kifejezetten boldogtalan, ám méltóságteljes – bhutáni emberekkel.
[www.streamingstar.hu] Godzilla x Kong: Az új birodalom (2024) - Kritika
Nehéz megfogalmazni hosszabb terjedelmű véleményt/kritikát egy olyan filmről, ami pepitában csak arról szól, hogy óriási szörnyek pofozzák bucira egymást. Ennek ellenére megpróbálkozok a feladattal, már csak azért is, mert a MonsterVerse korábbi filmjeiről is sikerült összehoznom egy összefoglaló írást.
Az elején annyiban visszakanyarodnék a fentebb említett cikkhez, hogy a Warner és a Legendary stúdió közös univerzuma 2014-es indulásával még teljesen más irányból közelítette meg a kaiju műfajt, mint a legutóbbi 3 epizód. Gareth Edwards Godzillája és a 2017-ben azt követő Kong: Koponya sziget még megpróbálkoztak azzal, hogy viszonylag komolyan vehető módon prezentálják a hatalmas Titánok összecsapását, majd ez a megközelítés a folytatásokból aprólékosan kiveszett.
[www.delmagyar.hu] Egy család tragédiája
Megrázó élmény megismerkedni a Von Erich család 1980-as, illetve ’90-es évekbeli történetével. Annak idején az a szóbeszéd járta, hogy átok ül a családon. Látva a róluk szóló Vaskarom című filmet, sajnos nehéz megcáfolni ezt a szóbeszédet.
Szavazz: A KT első közkérdése volt: Az Alient nem számítva, melyik Sigourney Weaver legjobb filmje?
Random idézet
Joker: Why... so... serious?
Random érdekesség
Robin Cook írásából forgatták.
A nap toplistája
Film | Átlag | Megjegyzés |
---|---|---|
C'era una volta il West (1968) Volt egyszer egy Vadnyugat |
4,6 (1127) |
western |
Casablanca (1942) |
4,5 (921) |
melodráma |
The Godfather (1972) A keresztapa |
4,6 (1573) |
maffiás |
Vertigo (1958) Szédülés |
4,4 (698) |
lélektani thriller |
Roman Holiday (1953) Római vakáció |
4,4 (548) |
romantikus vígjáték |
Amadeus (1984) |
4,4 (918) |
életrajzi |
A tanú (1969) |
4,6 (1483) |
szatíra |
Apocalypse Now (1979) Apokalipszis most |
4,3 (952) |
vietnámi háborús |
The Maltese Falcon (1941) A máltai sólyom |
4,3 (439) |
film noir |
Cross of Iron (1977) Vaskereszt |
3,8 (184) |
II. világháborús |
Aguirre, der Zorn Gottes (1972) Aguirre, Isten haragja |
4,1 (255) |
történelmi |
Das Cabinet des Dr. Caligari. (1920) Dr. Caligari |
4,5 (295) |
horror |
Mehetett volna a párbajra autóval és akkor nem lett volna olyan fájó a párizsi rendőrség teljes hiánya a város elbontása során...
Amúgy akció sci-fi műfajban teljesen korrekt