Legfrissebb kommentek
Nagyon béna sztori.
Említsük meg a szenzációs magyar rajzfilm, az 1986-ban készült Macskafogó szintén szenzációs magyar szinkronját is - Nick Grabowski (hangja) Sinkó László Sinkó László [elhunyt]
2. Mr. Fritz Tejfel (hangja) Benedek Miklós Benedek Miklós [elhunyt]
3. Safranek (hangja) Haumann Péter Haumann Péter [elhunyt]
4. Don Giovanni Gatto (hangja) Körmendi János Körmendi János [elhunyt]
5. Buddy (hangja) Kern András Kern AndrásWinand Gábor Winand Gábor [elhunyt] (ének)
6. Billy (hangja) Szombathy Gyula Szombathy GyulaTóth János Rudolf Tóth János Rudolf (ének)
7. Pissy (hangja) Béres Ilona Béres IlonaIlly Dorka Illy Dorka (ének)
8. Pukie (hangja) Pálos Zsuzsa Pálos ZsuzsaGeri Edit Geri Edit (ének)
9. Lusta Dick (hangja) Mikó István Mikó István
10. Mr. Bob Poljakoff (hangja) Kállai Ferenc Kállai Ferenc [elhunyt]
11. Edlington (hangja) Mécs Károly Mécs Károly
12. Chino San (hangja) Pap Vera Pap Vera [elhunyt]
13. Fushimisi professzor (hangja) Szatmári István Szatmári István [elhunyt]
14. Maxipocak (hangja) Bodrogi Gyula Bodrogi Gyula
15. Pedro (hangja) Horváth Gyula Horváth Gyula (I) [elhunyt]
16. Banki ügyfél (hangja) Komlós Juci Komlós Juci [elhunyt]
17. Bankigazgató (hangja) Pathó István Pathó István
Két dolog...
(1) Egy ilyen filmet természetesen nem kell megnézni ahhoz, hogy leosztályozzuk. (*) Mint ahogyan alant nagyon helyesen mondta egy szagtársunk: "nem kell ahhoz a szart megkóstolnom, hogy tudjam, hogy rossz az íze." Abban persze tévedett a szagtárs, ill. a rá adott válaszok, ("deee, mindent meg kell nézni, csak a tapasztalat alapján mondható ítélet"), hogy ha nincs megnézve, akkor az nem "tapasztalat". Nem csak a direkt megnézés a tapasztalat. A tapasztalat, az egy széles spektrumú dolog. Pl. filmek esetében (is) beletartozik egy szélesen vett kulturális, sőt, civilizációs (még politikai is) kontextus. Sőt még - horribile dictu! - a róla írott kritikák elolvasása is tapasztalat. A lényeg: nincs "önmagában való" művészet.
* Hogy is mondja a klasszikus?: "Hégemón, én tizenöt esztendeje dolgozom Judeában. Valerius Gratus77 alatt kezdtem szolgálatomat. Nekem nem kell látnom a hullát ahhoz, hogy tudjam, megöltek valakit;"
(2) Egy film milyensége (jó-e, rossz-e) részben szubjektív dolog. De csak részben, annyiban, amennyiben... - hogy is mondjam ezt érthetően?- , amennyiben a viszonylag interszubjektív esztétikai szempontokon kívüli más egyéb szempontok is az értékelés részei lesznek. Ezzel nincs mit tenni, nem is nagyon kell, a művészet már csak ilyen műfaj. De ez most nem filozófiai-esztétikai előadás... Van egy olyan gyanúm, hogy ezek a fideszes balfaszok, élükön a Philip-nevű izével, nem nagyon vannak birtokában annak a filmesztétikai-szakmai tudásnak, amely ilyenkor elvárható lenne. Ezért mondhatta pl. Bencsik András (az egyik Sajtóklubos véreb), - aki ugye politikailag teljesen elfogult az egyik irányba, és emiatt neki elméletileg rajongania kellene a film iránt -, hogy ez egy "minden vonatkozásban rossz film". Sejtem miért mondta. Azért, mert Bencsik bármennyire is egy balfasz rosszoldali, de a filmek szempontjából még abban a korszakban szocializálódott, amikor egy Fábri Zoltán, egy Huszárik, egy Jancsó, egy Bódy Gábor, Jeles András, Kovács András, Makk Károly, és hasonlók csináltak az akkori filmművészeti világszínvonalat elérő filmeket. Bencsik óhatatlanul is ehhez a mércéhez viszonítja a filmet (mert abban nőtt fel), és hát nyilván azokhoz képest ez, ahogy a művelt bushman mondja: inkommenzurábilis (összemérhetetlen).
Szóval, dióhéjban: ezért nézhetetlen (szó szerint) ez a film, és kapja tőlem is a nagy karót. (Miért nincs nulla?)
Remek film volt, és egyben hiánypótló alkotás.
Megmutatta, hogy milyen a világ egy másik, egy kevesek által, kevéssé ismert nézőpontból.
Kidolgozottság terén és filozófiai síkon is abszolút megállja a helyét. A hiátust bennem csak a történet kellően alapos megágyazása. pontosabban, ennek elspórolása keltette.
Ezzel teljesen egyetértek.
Vizuális művész lévén nekem nagyon bejött a látvány világa, az csillagos 5ös.
A történet pedig jól szemlélteti a korszakunkat.
Adott egy békés, védő, szerető közeg amiben teremtve lettünk.
Ezután felnövünk és azt mondjuk,hogy megyünk a saját fejünk után, mert a másik út az vonzóbb.
Aztán szembesülünk a világ gonoszságával, lessokkol, és rájövünk,hogy mennyire ráb*sztunk és illúzió az egész boldogságunk.
De ezután még mindig azt gondoljuk,hogy akkor ebben valahogy kell létezni. Itt fiúk karrier és bmw, lányok onlyfans meg kis jógázás.
Eztán meg a hazatérés.
De a film itt valahogy mégis megkavarja, megjelenik a múlt, az előző férj. Szembesülünk a múlttal, nem tudjuk letagadni. Ez is rendben van.
Leszámolunk vele. Azután valahogy tényleg nem világos a vége, és nem tud választ adni. Az a válasza,hogy your body your choice, minden házasság rossz, minden férfi csak egy gonosz nő lekezelő szolgatartó nemtommi, vagy pedig valami elképesztő nagy balf*sz, maradj szingli inkább, ezért mondtam,h feminista szutyok. Az a válasza,hogy jó az onlyfans, jó a bmw. Nincs válasz. Maradj a nihilben. Nincs válasz mert nincs válasza. Nem tud válaszolni. Ezért hiányzik a tanulság is, mert nincs benne. Ezért poor things.
előzmény: Szabó Dániel (#26)
Ilyen lehet az, amikor egy nyolcéves kisgyerek (vagy egy géppuskaszájú rapper: RZA!) álmodik éjszaka egy akciódúsat. Nagyon hitvány, nagyon látszik, hogy egy baromság, de viszonylag szórakoztató, szóval a hibái ellenére és Russell Crowe miatt még el-el lehet nézegetni. Mondjuk a másodikat már nem merem megnézni.
Mehetett volna a párbajra autóval és akkor nem lett volna olyan fájó a párizsi rendőrség teljes hiánya a város elbontása során...
Amúgy akció sci-fi műfajban teljesen korrekt
Heti(2024.03.21.-27.)magyar nézettségi lista :
1.(2.)(-43%)Dűne :Második rész - 37.406 néző/össz. :346.085 néző
2.(premier) Kung Fu panda 4.- 39.825 néző/össz. :67.404 néző
3.(1.)(-65%)Most vagy soha! - 32.378 néző/össz. : 123.021 néző
4.(premier) Artúr, a király - 10.872 néző
5.(premier) Szeplőtlen - 10.743 néző
6.(4.)(-37%)Imádlak utálni - 6.161 néző/össz. : 345.574 néző
7.(8.)(-32%)Semmelweis - 3.230 néző - 335.873 néző
8.(premier) Vaskarom - 3.157 néző
9.(5.)(-63%)Holtakkal suttogó - 2.593 néző/össz. : 9.368 néző
10.(12.)(-21%)Szegény párák - 2.467 néző/össz. : 49.397 néző
11.(premier) Őszi sanzon - 2.022 néző
.
13.(11.)(-35%)Kálmán - nap - 1.756 néző/össz. : 4.741 néző
.
19.(14.)(-56%)Lefkovicsék gyászolnak - 1.188 néző/össz. : 24.902 néző
.
21.(premier) Bonnard - Egy festő szerelme - 1.023 néző
.
47.Blokád - 24 néző/össz. : 63.795 néző
(Forrás :Filmforgalmazók Egyesülete)
Ez a film számomra tipikus példája annak, hogy jobb a saját szemünkkel meggyőződni a minőségről, mert attól, hogy mások rossznak vagy egyszernézősnek ítélnek egy filmet, neked még válhat nagy kedvenceddé.
Nagyjából az jött velem szembe, mikor először hallottam a filmről, hogy a feléig jó, de utána lejtmenet, és átvált az egész valami denevéres marhaságba. Hát, én nem így tapasztaltam, nem így értékeltem a látottakat. A Jeepers Creepersben Victor Salva egy emlékezetes horrorikont alkotott meg, aki méltán jelenik meg a horrorfilmes all-star képeken.
Nekem az első pillanattól az utolsóig képes volt fenntartani az érdeklődésemet, jól adagolták a feszültséget. Azt nem tudom cáfolni, hogy valóban van a sztoriban egy törés, és talán jobb lett volna, ha a denevérszárnyakat és a szörny fején lévő karmos csápokat nem erőltetik; elég ijesztő volt a Creeper anélkül is. Ugyanakkor nekem így is tetszett, el tudtam fogadni ezt a megoldást. És hát akkor beszéljünk arról, hogy több olyan hátborzongató és izgalmas jelenetet sikerült beletenni a filmbe, melynek láttán az egyszer horrorrajongó elégedetten elmosolyodik. Kedvencem ahogy a testvérpár beszélget a kocsiban, miközben látszik, hogy az őket kísérő rendőrautó tetején ott áll a szörny. De említhetném azt is, ahogy a rozoga furgon utasa becsomagolt holttestnek látszó tárgyat dob az út melletti elhagyott kápolna szellőzőcsövébe. Vagy a madárijesztős jelenet, ami olyan jól sikerült, hogy megismételték a folytatásban is. Számomra nem kicsit volt rendben a film, és hogy véleményemmel nem vagyok egyedül, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy ha nem is azonnal, ha a 3. és 4. nyögvenyelősen is, de kijött három folytatás. A minőséget persze ne firtassuk! :)
Nos, szerintem valahogy így kell egy igazi horrordrámának súlyt adni és nem csak hisztériát körülötte, hogy mi az alapja. Nem is látnám, hogy olyan sokan ismernék, hát kicsit népszerűsítem. Kemény alaphangulat, drámai jelenetek, szerethető valós karakterek és csodálatosan vitték át a vászonra. Eléggé megedzettem magam, de így egyben, felvezetve pár dolognál azért felszisszentem, drukkoltam. Azért nem minden alkalommal fordul velem elő ilyesmi. Sőt legtöbbször, legtöbb filmben a negatív karaktereknek kezdek szurkolni, mert annyira idegesítő pár “áldozat”.
Remekül törekszik a hitchcocki hangulatra és ez sokszor sikerül neki. Tovább fokozva némi Argento feelingel. A lezárás pedig emlékezetes. Hiába spanyolok is tudnak!
https://kritikustomeg.org/film/34428/madeleine-2003
Leírás:
Ji-suk és Hee-jin régi iskolatársak még a középiskolából. A 20-as éveik közepén egy véletlen révén újra találkoznak. A lánynak sikerült megvalósítania az álmát, hiszen fodrász lett. A srác, aki írói álmokat dédelget, újságkihordásból tartja el magát. A barátjával nemrég szakító Hee-jin heccből azt javasolja Ji-suknak, hogy próbaképp járjanak együtt egy hónapig, aztán váljanak el nagyvonalúan. Látszólag semmi közös nincs bennük. A volt osztályelnök jófiú, komoly könyvmoly, az egyszerű lány pedig tele van pajkos játékossággal. Ezalatt az egy hónap alatt azonban egy új világ tárul fel mindkettőjük előtt.
Zach Braff, akinek itt a Gyönyörű lányok Willie Conway-ének kellett volna lennie, ehelyett furcsa volt, sótlan volt, váliummal és anélkül is. Ehhh.
A legjobb film, amit valaha láttam a Netflixen. Szívszaggató, letaglózó, lebilincselő, gyönyörű, rendkívüli alkotás brutál erős alakításokkal, képernyőhöz szegező atmoszférával. Ráadásul részben magyar produkció! Engem ez most nagyon mélyen megérintett, büszkébb vagyok az ebben való részvételünkre, mint a Dűnére.
Helló! Netes keresés alapján ez a Buster Keaton film jött ki a kérdésedre: My Wife’s Relations (1922). Nézd meg hátha tényleg ez az.
előzmény: III. Richárd (#3239)
Nekem ez jobban tetszett, mint az első rész. Eseménydúsabb, és a sztori szempontjából is teljesen adja magát az ördögűzős megoldás. Van benne tabu - testvér szex - , és egy nem várt esemény is, amit ráadásul frappánsan oldanak meg: a film kétharmadánál a főszereplő konkrétan kiírtja a családját. Na, mondom magamban, ez tuti álomjelenet. És láss csodát, felébred a pap, aki csak álmodta a dolgot. Csak aztán kiderül, hogy a valóságot, az előző éjszaka eseményeit álmodta meg. Meglepő és ötletes. Előnyére vált még a filmnek a 80-as évek jótékony hatása is :) Kár, hogy nem explicitebb darab, és persze legalább negyed órával hosszabb a kelleténél. De legalább nem fél órával, mint az első rész.
Vannak filmek, amelyeket nem a mozifilmek polcain tartunk: a Markéta Lazarová egy teljes belehelyezkedést kívánó alkotás, az Upanisadok vagy a Himnuszok nyelvén szóló remekmű, kb a témája is ugyanaz.
A világ nem az otthona az embernek. Kegyetlen törvények uralkodnak, és az emberi kapcsolatok is fájdalommal és haraggal járnak. Úgy tűnik, minden időben megtaláltuk annak a módját, hogy nehezebbé tegyük az életet. Súlyos, sűrű középkori hangulatú történet. A kegyetlenségről. A szerelemről. Nincs még atombomba, nincs Maxim-gépfegyver, hát a kegyetlenkedések is közvetlenebbek. Balladára komponált film, a magával ragadó légkör az oka annak, hogy ez a két és fél óra egy pillanatra sem unalmas. Hetedik pecsét, Rubljov, Gránátalma, Macbeth, Ran — csak pár a rokon szellemű alkotásokból. A zenéről se feledkezzünk meg – Zdeněk Liška magával ragadó zenéje extra mélységet ad minden jelenetnek.
A világ nem az otthona az embernek. És mégis, ebből az otthontalanságból szövi meg az ember a belakható világot, a szépséget, a szerelmet. Vagy a többi ilyen-olyan dolgait, amelyeket a nagyobb hatás kedvéért nagybetűvel szokás jelezni. (Ha nem is mindig tipográfia nagybetűivel.) A Marketa Lazarová egy rendkívül erős élményt adó opus magnum. Képi világát tekintve ritka alkotás még a nagyon erős és nagyon jellegzetes cseh filmművészet világában is.
Azt tapasztalom, hogy kevesen ismerik ezt a zenét, ami tulajdonképpen nem csoda, lévén egy rettenetes filmhez használták fel (az Enya által feldolgozott változat valamivel talán ismertebb, de nem jobb). Ritka, hogy egy ennyire jó zenét párosítanak egy annyira csapnivaló alkotással, mint a Hegylakó 3. Messze a legerősebb pillanata a filmnek, amikor MacLeod felkészül a nagy összecsapásra, és közben ez a dal szól.
Hatalmas élmény volt élőben hallgatni előző vasárnap az MVM Dome-ban. :)
Csodás anya-lánya páros alakítás, megrázó migránssors és keserű happy end. Joggal küldték az ausztrálok ezt a filmet az Oscarra, még ha nem is jutott tovább a "selejtezőn".
A nap filmje
4,5
Macskafogó (1986)
(Ternovszky Béla)
kanadai-magyar-nyugat-német
animáció, kalandfilm, vígjáték
Az egerek sorsa megpecsételődött. Az X bolygón a vérszomjas macskák semmibe veszik a jogot, és az egértársadalom felszámolására törekednek. De megcsillan egy reménysugár, az egerek főtudósa feltalálja a megoldást. A titkos szolgálat azonnal aktiválja legjobb ügynökét, Grabovszkyt, hogy még időben célba jusson a tervrajz.
Bemutatók
Legfrissebb írások
[filmtett.ro] Bhutánban mindenki boldog? - A boldogság ügynöke (kritika)
Zurbó Dorottya és rendezőtársa, Arun Bhattarai filmje a Sundance-en kezdte meg pályafutását, és az ötévente sorra kerülő boldogságfelmérést tematizálja. Amber, egy kérdezőbiztos útján keresztül ismerkedhetünk meg boldog – és egy idő után úgy tűnik, hogy inkább kifejezetten boldogtalan, ám méltóságteljes – bhutáni emberekkel.
[www.streamingstar.hu] Godzilla x Kong: Az új birodalom (2024) - Kritika
Nehéz megfogalmazni hosszabb terjedelmű véleményt/kritikát egy olyan filmről, ami pepitában csak arról szól, hogy óriási szörnyek pofozzák bucira egymást. Ennek ellenére megpróbálkozok a feladattal, már csak azért is, mert a MonsterVerse korábbi filmjeiről is sikerült összehoznom egy összefoglaló írást.
Az elején annyiban visszakanyarodnék a fentebb említett cikkhez, hogy a Warner és a Legendary stúdió közös univerzuma 2014-es indulásával még teljesen más irányból közelítette meg a kaiju műfajt, mint a legutóbbi 3 epizód. Gareth Edwards Godzillája és a 2017-ben azt követő Kong: Koponya sziget még megpróbálkoztak azzal, hogy viszonylag komolyan vehető módon prezentálják a hatalmas Titánok összecsapását, majd ez a megközelítés a folytatásokból aprólékosan kiveszett.
[www.delmagyar.hu] Egy család tragédiája
Megrázó élmény megismerkedni a Von Erich család 1980-as, illetve ’90-es évekbeli történetével. Annak idején az a szóbeszéd járta, hogy átok ül a családon. Látva a róluk szóló Vaskarom című filmet, sajnos nehéz megcáfolni ezt a szóbeszédet.
Szavazz: 16 éves lett a budapesti IMAX mozi. Mi a véleményed róla?
Random idézet
Tony Reno: Egy kérdés. Ha egy kertész, nagy szájjal, egyedül van a mezőn és megkínozzák, és senki nem hallja a sikoltozását, attól az még fáj neki?
Random érdekesség
A "vágóolló" csattogása miatt pótforgatásra volt szükség.
A nap toplistája
Top 2018 (frissül) (BalaKovesi)
Film | Átlag | Megjegyzés |
---|---|---|
Avengers: Infinity War (2018) Bosszúállók: Végtelen háború |
3,9 (589) |
10/10 (Önálló filmként szinte értékelhetetlen, Marvel filmként/szórakoztató termékként érdemli meg nálam ezt a pontszámot) |
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017) Három óriásplakát Ebbing határában |
4,4 (977) |
8,5/10 |
Annihilation (2018) Expedíció |
3,5 (505) |
8/10 |
Ready Player One (2018) |
3,5 (544) |
7/10 |
You Were Never Really Here (2017) Sosem voltál itt |
3,4 (322) |
7/10 |
A Quiet Place (2018) Hang nélkül |
3,4 (535) |
6.8/10 (Sajnos sok benne a logikai hiba, amik miatt betonerős hármast érdemelne, de az ötlet és az élmény miatt képtelen vagyok nem megadni a négyest) |
Black Panther (2018) Fekete Párduc |
3,0 (507) |
6.5/10 |
Solo: A Star Wars Story (2018) Solo: Egy Star Wars-történet |
3,1 (451) |
6.5/10 |
The Shape of Water (2017) A víz érintése |
3,1 (523) |
5/10 (Nem olyan rossz ez, szépek a képek, meg értem mit akar mondani, de akkor is kellemetlen nézni, muszáj kettest adnom) |
Miért ez a címe? Mármint mi az az x a címben?