Legfrissebb kommentek
https://kritikustomeg.org/film/34428/madeleine-2003
Leírás:
Ji-suk és Hee-jin régi iskolatársak még a középiskolából. A 20-as éveik közepén egy véletlen révén újra találkoznak. A lánynak sikerült megvalósítania az álmát, hiszen fodrász lett. A srác, aki írói álmokat dédelget, újságkihordásból tartja el magát. A barátjával nemrég szakító Hee-jin heccből azt javasolja Ji-suknak, hogy próbaképp járjanak együtt egy hónapig, aztán váljanak el nagyvonalúan. Látszólag semmi közös nincs bennük. A volt osztályelnök jófiú, komoly könyvmoly, az egyszerű lány pedig tele van pajkos játékossággal. Ezalatt az egy hónap alatt azonban egy új világ tárul fel mindkettőjük előtt.
Zach Braff, akinek itt a Gyönyörű lányok Willie Conway-ének kellett volna lennie, ehelyett furcsa volt, sótlan volt, váliummal és anélkül is. Ehhh.
Látvány: pornó,
Sztori: sztornó.
Igazából senkinek, nekem sincs jogom sírni, hogy nem volt sztorija a filmnek, meg hogy elképesztő logikai bukfencek vannak benne, mert mostanra pontosan tudjuk, hogy ez az univerzum erről szól. Pont ezért mentem moziba, nagyvásznon akartam látni. Egy részletes pontozásnál a látvány ötöst kapna, a zene négyest, és minden más maximum kettest.
Pros:
- Erős alap-story
- Emma Stone (+ szexjelenetei)
- képi világ (bár semmivel jelentősége nem volt ennek a mesebeli világnak...)
- gore (gondolom ha már a sok szex miatt 18-as korhatáros, akkor nyugodt szívvel tehettek bele indokolatlanul erős gore jeleneteket, amiket szeretek)
Cons:
- Nem volt kerete a filmnek, a második 2/3-a a jelenetek úgy jöttek egymás után, mintha sorsolva lettek volna.
- Nekem egy filmet nem húz az fel, ha szar, de legalább lehet rajta gondolkodni utána mert azért volt benne valami. Na ez a film szar volt, és még tanulsága SINCS. Próbáltam olvasni interneten ki mit gondol róla, hátha nem jött át valami (Ingmar Bergman filmeknél is ezt szoktam tenni és ott mindig ezek alapján értek meg dolgokat), de itt a minden komment valami beleképzelt "tanulságről" beszél, ami szerintem abszolút nem volt. Voltak jelenetek amik olyan irányba vitték a filmet, de aztán jött egy másik jelenet ami ezt kinullázta. Ez nem feminista film (vagy itt az az empowering hogy férfitársunk érzéseit figyelmen kívül kell hagyni és k*rválkodni inkább? Mert erről valóban szólt a film, bár lehet nem direkt). Ez egy SEMMILYEN film. Ilyen filmet én is tudok rendezni (mivel szar, szar filmet én is tudok csinálni).
- Nem volt vicces. Egyetlen jeleneten nevettem, amikor Mark Ruffalo annyira pipa volt hogy random járókelőnek azt mondta hogy lerugja a kutyáját ha nem megy arrébb. Ez is csak azért tetszett, mert alpári volt, és abban láttam a komikumot. A többiben nem.
- Mark Ruffalo. Sosem tartottam viccesnek (Marvel-ben is szerintem a leggyengébb láncszem), de itt még komoly jeleneteket is rábíztak, ami meg végképp nem neki való (kivétel a Spotlight, ott valami nagyon bekattant neki a szerepben). Érdekes volt a tehetségbeli különbség közötte és Emma Stone között? Lehet ez valami rendezői húzás volt?? Mert akkor ez volt a legjobb az összes közül!
Én szenvedtem alatta, ami nálam nézhetetlen (1) értékelést érdemel. Viszont az első 1/3-a kimondottan tetszett. Rossz (2).
A legjobb film, amit valaha láttam a Netflixen. Szívszaggató, letaglózó, lebilincselő, gyönyörű, rendkívüli alkotás brutál erős alakításokkal, képernyőhöz szegező atmoszférával. Ráadásul részben magyar produkció! Engem ez most nagyon mélyen megérintett, büszkébb vagyok az ebben való részvételünkre, mint a Dűnére.
Helló! Netes keresés alapján ez a Buster Keaton film jött ki a kérdésedre: My Wife’s Relations (1922). Nézd meg hátha tényleg ez az.
előzmény: III. Richárd (#3239)
Nekem ez jobban tetszett, mint az első rész. Eseménydúsabb, és a sztori szempontjából is teljesen adja magát az ördögűzős megoldás. Van benne tabu - testvér szex - , és egy nem várt esemény is, amit ráadásul frappánsan oldanak meg: a film kétharmadánál a főszereplő konkrétan kiírtja a családját. Na, mondom magamban, ez tuti álomjelenet. És láss csodát, felébred a pap, aki csak álmodta a dolgot. Csak aztán kiderül, hogy a valóságot, az előző éjszaka eseményeit álmodta meg. Meglepő és ötletes. Előnyére vált még a filmnek a 80-as évek jótékony hatása is :) Kár, hogy nem explicitebb darab, és persze legalább negyed órával hosszabb a kelleténél. De legalább nem fél órával, mint az első rész.
Vannak filmek, amelyeket nem a mozifilmek polcain tartunk: a Markéta Lazarová egy teljes belehelyezkedést kívánó alkotás, az Upanisadok vagy a Himnuszok nyelvén szóló remekmű, kb a témája is ugyanaz.
A világ nem az otthona az embernek. Kegyetlen törvények uralkodnak, és az emberi kapcsolatok is fájdalommal és haraggal járnak. Úgy tűnik, minden időben megtaláltuk annak a módját, hogy nehezebbé tegyük az életet. Súlyos, sűrű középkori hangulatú történet. A kegyetlenségről. A szerelemről. Nincs még atombomba, nincs Maxim-gépfegyver, hát a kegyetlenkedések is közvetlenebbek. Balladára komponált film, a magával ragadó légkör az oka annak, hogy ez a két és fél óra egy pillanatra sem unalmas. Hetedik pecsét, Rubljov, Gránátalma, Macbeth, Ran — csak pár a rokon szellemű alkotásokból. A zenéről se feledkezzünk meg – Zdeněk Liška magával ragadó zenéje extra mélységet ad minden jelenetnek.
A világ nem az otthona az embernek. És mégis, ebből az otthontalanságból szövi meg az ember a belakható világot, a szépséget, a szerelmet. Vagy a többi ilyen-olyan dolgait, amelyeket a nagyobb hatás kedvéért nagybetűvel szokás jelezni. (Ha nem is mindig tipográfia nagybetűivel.) A Marketa Lazarová egy rendkívül erős élményt adó opus magnum. Képi világát tekintve ritka alkotás még a nagyon erős és nagyon jellegzetes cseh filmművészet világában is.
Egy nagyon szépen összerakott 3 órás videoklip, jó operatőri munka, fények, díszletek, koreográfiák, vizuálisan ritka jó munka. Van stílusa is még mindig, jók a karakterek, nyilvan karikatúraszerűek, egyszerűek de megjegyezhetőek, megkülönböztethetőek, ide pedig nem kell több. Jó a zene is, története nincs, párbeszédek se nagyon, de van néhány újszerű dolog, ami egy negyedik résztől elég tisztességes. Erős hármas, de csak akkor, ha a forma tud szórakoztatni a tartalom felett.
Azt tapasztalom, hogy kevesen ismerik ezt a zenét, ami tulajdonképpen nem csoda, lévén egy rettenetes filmhez használták fel (az Enya által feldolgozott változat valamivel talán ismertebb, de nem jobb). Ritka, hogy egy ennyire jó zenét párosítanak egy annyira csapnivaló alkotással, mint a Hegylakó 3. Messze a legerősebb pillanata a filmnek, amikor MacLeod felkészül a nagy összecsapásra, és közben ez a dal szól.
Hatalmas élmény volt élőben hallgatni előző vasárnap az MVM Dome-ban. :)
Csodás anya-lánya páros alakítás, megrázó migránssors és keserű happy end. Joggal küldték az ausztrálok ezt a filmet az Oscarra, még ha nem is jutott tovább a "selejtezőn".
Boldog Szülinapot egyetlen Ugorunknak, erőt, egészséget, KT-vel eltöltött minőségi időt :)
Köszönöm szépen.
Azokat megtaláltam a neten és át is böngésztem őket,de sajnos más számokat írnak(általában kisebbeket mint az FE),mivel elvileg ők csak az év végéig terjedően vették figyelembe a nézettségeket.
előzmény: critixx (#454)
Felrakva!
előzmény: Gergely Gergő (#1535)
Hát az első 20 perc se jobb, régen láttam már ennyire gagyi CGI-t...
előzmény: boszi (#12)
Ugyan ki nem volt tizenévesen egy életre szólóan szerelmes? Az első és ártatlan szerelem mindig keserédes — itt nosztalgiázó hangulatban és a természet varázslataival elmesélve. Semmi formabontó, semmi újhullámos ámok, de nagyon korrektül előadva. Egy bájos felnövéstörténet, a legkedvesebb romantika, amelynek szépsége és ártatlan felszíne mögött sokkal érettebb és intimebb réteg rejtőzik. Költői fényképezés, amely szinte Poussin- vagy Lorrain-képre rakja az itteni vadvilágot. Talán nem túlzás a varázslat szó, mert a kamera bevonja a történetbe a nézőt, időt hagy mindenre, hosszan elidőzünk olyan részleteken, mint a bőr pórusai, a hajladozó vadvirágok, a patakban úszkáló halak, a kagylók vagy akár a rizsföld. Talán épp ezek a színes képek jelenítik meg legszebben azokat a folyamatokat, amelyek a két gyerek szívében zajlanak. Az olyan játékos megoldások, mint amikor a víz felületén tükröződik a látvány, nem engedik el olyan könnyen a nézőt. (Bár a film a bemutató idején megbukott, az idő múlásával kultikussá vált. A koreaiaknál klasszikus.)
Akkor maradok a tényeknél:
Az egyik hajó dokkban volt, San Franciscóban, a flotta eredeti állomáshelyén.
A másik repülőket szállított.
A harmadik éppen a támadás előtt futott volna be, de viharba került.
Yorktown, Saratoga, Lexington.
Ma már a japán tengernagyot túl óvatoskodónak tartják.
Az USA még azt sem tudta megállapítani, honnan jöttek a gépek.
Abba az irányba keresték a hajókat, amerre elrepültek, de nem voltak tisztában a repülők hatótávolságával.
Mivel semmit sem találtak, így a gépek irányát cselnek vélték.
előzmény: PG (#6)
Áprilisban ismét mozikban a klasszikus Indy-trilógia!
Az elveszett frigyláda fosztogatóit április 18-tól egy hétig lehet majd elcsípni a mozikban; A végzet templomát április 25-től, míg Az utolsó kereszteslovagot május 2-től május 8-ig lehet keresni a műsoron. Az esemény ezúttal a Pannónia mozihálózat fővárosi multiplexeire korlátozódik, azaz a Pólus Mozira, a Cinema MOM-ra, a Gobuda Mozira és Lurdy Mozira.
Vetítések
Elhunyt Fritz Wepper
Mostanában néztünk régi 70-es évekbeli Derrickeket, egy teljesen letűnt világ, letűnt mentalitás, más tempó, más fények, színek, minden más volt. R.I.P.
A nap filmje
Godzilla x Kong: The New Empire (2024)
Godzilla x Kong: Az új birodalom
(Adam Wingard)
amerikai
akciófilm, kalandfilm, sci-fi, thriller
A mindent eldöntő, minden eddiginél nagyobb háború nem ért véget azzal, hogy Kong és Godzilla szembetalálkozott és összemérte az erejét. Mert az ember most már kénytelen belenyugodni, hogy nem ő a legerősebb a földön. És nem ismeri igazán a saját világát: várja még néhány eddig rejtve maradt meglepetés. Bujkál még valami a föld alatt, ami felébredt, és pusztítani akar. Az emberiség képtelen megállítani. Talán Kong is képtelen volna. És Godzilla is. De ha ők ketten összefognának, akkor esetleg megmenekülhetnének ők is és mi is…
Bemutatók
Legfrissebb írások
[www.streamingstar.hu] Godzilla x Kong: Az új birodalom (2024) - Kritika
Nehéz megfogalmazni hosszabb terjedelmű véleményt/kritikát egy olyan filmről, ami pepitában csak arról szól, hogy óriási szörnyek pofozzák bucira egymást. Ennek ellenére megpróbálkozok a feladattal, már csak azért is, mert a MonsterVerse korábbi filmjeiről is sikerült összehoznom egy összefoglaló írást.
Az elején annyiban visszakanyarodnék a fentebb említett cikkhez, hogy a Warner és a Legendary stúdió közös univerzuma 2014-es indulásával még teljesen más irányból közelítette meg a kaiju műfajt, mint a legutóbbi 3 epizód. Gareth Edwards Godzillája és a 2017-ben azt követő Kong: Koponya sziget még megpróbálkoztak azzal, hogy viszonylag komolyan vehető módon prezentálják a hatalmas Titánok összecsapását, majd ez a megközelítés a folytatásokból aprólékosan kiveszett.
[www.delmagyar.hu] Egy család tragédiája
Megrázó élmény megismerkedni a Von Erich család 1980-as, illetve ’90-es évekbeli történetével. Annak idején az a szóbeszéd járta, hogy átok ül a családon. Látva a róluk szóló Vaskarom című filmet, sajnos nehéz megcáfolni ezt a szóbeszédet.
[filmtett.ro] Gute Reise! - Kék Pelikan (kritika)
2024 egyik legvárósabb magyar filmje a kultikus Moszkva tér világába repít vissza, amikor a kalandvágyó, de csóró fiatalok – hasonlóan kalandvágyó és csóró fiatalok jóvoltából – kedvezményes árú, hamisított vonatjegyekkel ruccanhattak ki a foszladozó Vasfüggönyön áttündöklő Nyugatra. Csáki László első nagyjátékfilmjét személyes élmények inspirálták: a 2000-es évek elején maga is ilyen simlis vonatjegyekkel kalandozta be Európát.
Szavazz: Pár nap múlva Oscar-gála: melyik filmnek adnád idén a legjobb filmnek járó aranyszobrot?
Random idézet
Ángela Vidal:
Ha jön riasztás én is mehetek?
Random érdekesség
A filmben több utalás történik a King Kong-ra, a Majmok bolygójára és a Godzilla filmekre.
A nap toplistája
Film | Átlag | Megjegyzés |
---|---|---|
C'era una volta il West (1968) Volt egyszer egy Vadnyugat |
4,6 (1127) |
western |
Casablanca (1942) |
4,5 (921) |
melodráma |
The Godfather (1972) A keresztapa |
4,6 (1573) |
maffiás |
Vertigo (1958) Szédülés |
4,4 (698) |
lélektani thriller |
Roman Holiday (1953) Római vakáció |
4,4 (548) |
romantikus vígjáték |
Amadeus (1984) |
4,4 (918) |
életrajzi |
A tanú (1969) |
4,6 (1483) |
szatíra |
Apocalypse Now (1979) Apokalipszis most |
4,3 (952) |
vietnámi háborús |
The Maltese Falcon (1941) A máltai sólyom |
4,3 (439) |
film noir |
Cross of Iron (1977) Vaskereszt |
3,8 (184) |
II. világháborús |
Aguirre, der Zorn Gottes (1972) Aguirre, Isten haragja |
4,1 (255) |
történelmi |
Das Cabinet des Dr. Caligari. (1920) Dr. Caligari |
4,5 (295) |
horror |
Remekül törekszik a hitchcocki hangulatra és ez sokszor sikerül neki. Tovább fokozva némi Argento feelingel. A lezárás pedig emlékezetes. Hiába spanyolok is tudnak!