Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.
Sokadjára is újranézve a valaha készült egyik legjobb mozi. Minden másodpercét élvezem. Nálam ez a fő (és egyetlen?) szempont egy filmnél.
komoly film !! és most néztem csak meg #27es linkben hogy tavaly fény derült a gyilkos kilétére.. kemény..
egy kis apró észrevétel amit megosztanék de csak spoilerben hátha valaki még a közeljövöben megtekinti és még nem láttaszóval a mentálisan sérült sebhelyes gyerek akit legelöször gyanusít a nyomozó, az kérdéses hogy tényleg szemtanúja volt e az első gyilkosságnak, vagy csak a fantáziája szüleménye lévén hogy bolond.. nyilván miután elütötte a vonat , ez se derülhetett ki..
Mind az öt csillaga fényesen ragyog. Mestermű minden tekintetben. A filmnek a hangulata valami elképesztő, a fényképezés is csodálatosan szép. Nagyon jól felépített thriller. Lassan kezdődik és indul be de a második felében már pereg az idő. Abszolút helyén van a színészi játék. És mindennek tetejében valós eseményeken alapul a film. Hátborzongató sztori. Zseniális!!!
15 év után újranézve is MESTERMŰ!
vegul meglett a gyilkos igy nehany ev utan:
https://index.hu/kulfold/2019/10/25/borton_del-korea_sorozatgyilkos_fantom_leleplezes_nyomozas_hvaszong/
le is toljak ma a corvinban eztet.
Megjegyzés a film történetéhez kapcsolódóan - kérem CSAK AZ OLVASSA el,aki már látta!!
Mintegy 30 évnyi vakvágány után a a hatóságok pár hete elkapták a valódi tettest.
Maga a film kisebb csalódást okozott,azt a hatalmas nagy hájpot amit itt is,máshol is kap(ott),nem láttam,nem látom bele. Sajnos. :( A rendező a legnagyobb kedvenceim között van,és tény hogy még ez az "erős négyes" alkotás is alázza az összamerikai filmtermés úgy 90%-át,de véleményem szerint hosszabb a kelleténél,néhány jelenet felesleges vagy egyszerűen suta (éppen ezért könnyen ki is zökkent),a zene sem fogott meg igazán,nálam semmiképpen sem klasszikus.
A fényképezés vitán felül gyönyörű,és a hangulat is nagyon rendben van,remélem a közelgő Koreai Filmhét keretén belül minél többen megnézik,ahogy a mester többi alkotását is,Bong Joon-ho megérdemelné a nagyobb ismertséget.
A valaha készült legjobb crime thriller.
Megadtam erre is az ötöst, de azért az Üldöző sokkal ütősebb volt.
Zseniális film, zseniális befejezéssel. Park Doo-man tekintete a retinámba égett, bár feledni tudnám.
A film első felénél nem tudtam, hogy most a rendőri munka kemény-keserű paródiáját latom-e, vagy vegyem talán komolyan ezt a bosszantóan dilettáns-nevetséges nyomozást? Komolyan venni nem lehet és paródiának is csapnivaló.
Lehet, hogy ez a bevezető kellett ahhoz, hogy a nyomozókban végbement változást érzekeltessék. Minden esetre aggodalomra ad okot, ha egyszer ártatlanul bekerülsz hasonló képzettségű bűnelhárítók hálójába, na, akkor rögtön főbe is lőheted magad, ha a rendőrök ezt nem intézik el helyetted.
Aztán a film második felében lélegzet elállítóan lendületbe jön a cselekmény, hirtelen a feszültség kézzel foghatóvá válik, mintha egy másik filmet, mintha végre egy jó filmet látnék.
Milyen szépen áll össze a film, milyen szépen teljesedik ki azzá, ami. Az utolsó 30-40 perc különösen erős. Egy gyengébb ötöst bőven megér. Erős tematikai hasonlóság miatt eszembe jutott A zodiákus. Na ez azt ötször kenterbe veri.
Nagyon betalál, hiteles, megrázó, és pszichológiai drámának sem utolsó.
Csont nélkül ötös. Döbbenet ütős hangulat, képi világ, színészi játékok, pörgős és drámai történet... Szerintem a történet leírásból az utolsó mondatot jó volna kiszedni.
Tény hogy a végére egy nagyon erős darab kerekedik ki belőle, de az első 3/4 óra retardáltkodása (nem tudok rá jobb szót) keményen lehúzza a filmet.
Én pedig, ha a te véleményedre reagálok, akkor azt mondom, tény, hogy a pszichológiai motivika erősebb, de azt is, hogy emlékeim szerint a gyilkos utáni nyomozás is meglehetősen részletes, és a vitatható rendőrségi modus operandi is feltárul, ekképpen pedig a film krimi szála roppant erősen beleillik a bűnügyi történetek azon halmazába, amiket úgy nevezünk, hogy police procedural.
előzmény: Zsoca87 (#16)
Nagyon jó film, az egyetlen ami gyenge szerintem, az maga a story, nem elég mély... Sokkal inkább hangsúlyos a pszichológiai része a dolognak, ami nem baj, de így valahogy nem kerek az egész, szerintem. Tehát, ha ronin07 véleményre reagálok, akkor azt mondanám, hogy a krimi része gyenge a dolognak.
Összevethető a Zodiákussal, és nem téved nagyot az, aki komparatív elemzést vagy véleményt ír. Hihetetlen egybeesés: Joon-ho és Fincher filmje is igaz történeten alapul, mégis számos rokon vonás fedezhető fel cselekményükben. Még a végkifejlet is hasonlít, ha nem is kísértetiesen. A halál jele, csakúgy, mint 4 évvel frissebb amerikai "párja", gyomorgörcsöt okozó pszichológiai thriller és messzemenőkig hiteles police procedural. Krimiként a nyomozók hanyagságáról, durvaságáról tesz pár keresetlen megállapítást, thriller minőségben a suspense-dús becserkészések borzolják az idegeket, a dráma-szálat pedig a külsős detektívkarakter indítja be, majd uralja is végestelen végig úgy, hogy a rendező lassan a megszállottságtól fűtött történet centrális alakjává avatja. A vége pedig színtiszta pszichológiai sokk.
Valóban nagyszerű film, bár nehezen indul be, de aztán nincs megállás. Ráadásul ilyen hangsúlyos utolsó 10 perccel ritkán találkozik az ember.
De említsük meg még a mesteri fényképezést és a remek zenét is, ami bár ritkán szól, de akkor nagyon jól.
Én pont ma fogom megnézni ezt a filmet.Döbbenettel olvasom:van olyan aki élből elutasítja az ázsiai filmeket? Én pár éve nagy rajongója lettem az ázsiai filmeknek. Gyakran az az érzésem, hogy a nagy ázsiai rendezők jobban, kifinomultabban tudják ábrázolni az érzéseket, hangulatokat, talán még az európai rendezőknél is.
Régen én se szerettem az Ázsiai, vagy más tőlünk nagyban eltérő kultúrával rendelkező országok filmjeit. Aztán megnéztem egyet-kettőt és nagyon megszerettem őket. Most már ott tartok, hogy a Dél-Koreai és a Spanyol nyelvű (főleg Mexikói) filmek nagy kedvenceim között vannak.
előzmény: klein (#6)
Meg két hét múlva moziban is, persze sehol nem hirdetik.
előzmény: terika (#9)
Ez annyira meglepő?:) Szoktam azért én ötösöket is adni, bár igaz egyre ritkábban.
előzmény: terika (#9)
Lesz a film+on. Ma (vagyis hajnalban, ami már holnap) 01:45-től.
Túl sok 5-öst kapott, mindenképp látnom kell (még Ivan is...bahh).
Az előitéleteidnek köszönhetően egy baromira nagy filmélménytől fosztod meg magad ez által, de Te tudod...
előzmény: klein (#6)
Megint azok a csúnya sztereotípiák, kár lenne ilyen kreált indokok miatt megfosztani magadat remek filmektől, bár te tudod. Az ázsiai filmek sokak számára nagyon idegen kultúrkört képviselnek és a nyelvek sem nevezhetőek nézőbarátnak (de ha egyre több koreai vagy kínai, esetleg japán filmet nézel, akkor már fel sem tűnik a furcsa kiejtés), élből elutasítani őket öreg hiba lenne, legalább egyet érdemes bepróbálni.
A Memories of Murder egy kivételes alkotás, kevesen képesek több műfajt úgy összemosni, hogy a végeredmény ilyen tökéletes legyen, Bong Joon-ho ezt a bravúrt későbbi munkájában (The Host) ismét véghezviszi.
előzmény: klein (#6)
az ázsiai filmek ázsiai lényükből fakadóan (sic!),nem vonzanak,és nem tudom elképzelni,hogy vha is rászánjam magam,hogy elvegyek az életemből 1,5 órát azzal,hogy leülök egy "ilyen" elé...
(ennek ellenére elhiszem,hogy jó film)
Mondjuk ez a legkevesebb. Annyi szar magyar cím van, hogy ezen azonal tulép az ember.
előzmény: Olórin (#4)
és hogy ki ne hagyjuk a sorból, a magyar cím is szar
Csak két dolgot sajnálok igazán a filmmel kapcsolatban:((
- Mint a szavazatok számából is látszik alig ismerik idehaza
- A hazai DVD kiadás egy hányinger (szar kép, ronda és gyenge felírat, no extra)
előzmény: Olórin (#2)
Egyetértek, briliáns darab, egészen sajátos hangulatú, üdítően más, mint a hasonló jellegű filmek.
Sokadszora újranézve is, a legzseniálisabb ázsiai filmek egyike! Olyan mű ez, amiben ha nagyon kritkusak vagyunk akkor se igazán érdemes belekötni, mert bizony mestermű a javából! Remek sztori (megtörtént eset alapján), nagyszerű karakterek, vérprofi rendezés, és valami hihetetlenűl jól eltalált atmoszféra jellemzi ezt a csavaros kis thillert!
10*/10
Nem láttam még sok Dél-Koreai filmet, de érdekes, hogy az általam legutóbb megtekintett (egyébként zseniális) Gyújtogatókban, és ebben is hangsúlyosan megjelent a Szöul-vidék ellentét. Ez mennyire populáris téma náluk? Egyébként ez a vonulat volt a film egyik fő pozitívuma, érdekesen boncolgatta a(z imént említett fonal mentén is mozgatott) karaktereket, meg több helyen is meglepően eredményesen tudott empátiát kelteni a Memories of Murder. És hát jól bemutatta azt, amit a True Detective is kiválóan érzékeltetett rá 11 évre, hogy a nyomozók sem kiválasztottak, itt emberek keresnek embereket, és hiába a bizonyítékok összegyűjtése, az ügy megoldásának útját állja a nem-tudás nyomasztóan sűrű köde, amin egszerűen nem lehet úgy áthatolni, mint ahogyan azt a délutáni műsoridős bűnügyi sorozatokban teszik. Azonban bár minden szempontból jól össze van rakva a film, én pont a hangulatot hiányoltam belőle, valahogy az előzetes tudásom alapján valami sokkal markánsabbra számítottam. Egy korrektül összerakott film egészen érdekes témákkal, amiből hiányzik valami plusz, gondoltam én a film háromnegyedéig. Aztán jött befejezés, ami viszont annyira erőteljes (az utolsó snitt alatt rázott a hideg), hogy nincs szívem négyesnél rosszabbat adni a filmnek. Katarzis, hiába nem kapunk feloldozást, mégis kiváló nyugvópont. Úgy tűnik Bong Joon-ho tudja, hogyan kell befejezni a filmjeit, a Parasite is az utolsó jelenete miatt emelkedik egy teljesen másik szintre, bár utóbbit egészében nézve is egy kiemelkedőbb (és jobb) filmnek tartom.