Moonrise Kingdom (2012) ☆ 👁

Holdfény királyság

(Wes Anderson)

amerikai dráma, szerelmi történet, vígjáték

4,1
★★★★☆
887 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2018-08-18 08:16:25 mimóza (5) #103

Nemrég kértem tőletek ajánlásokat, mit nézzek apró mérföldkövemnél, az 500-nál. Az egyik így szólt, bocs, de szó szerint idézem: "Én nagyon örülnék neki, ha az tetszene, amit én ajánlottam.
Azon tűnődtem közben, hogy a WA által megálmodott kis világ olyannyira komplex hangulati elegyet borít a nézőre, aminél különösen igaz, hogy a tudatalattink igazából nélkülünk dönti el, hogy beengedi-e, sátrat ver-e benne, vagy sem, mert idegen marad. Olyan szinten apellál az emlékeinkre, sebeinkre, rég eltemetett töredékeinkre, titkainkra és/vagy gyökereinkre, ami szinte megfoghatatlan. Kevés filmre emlékszem, ami erre volt képes, és [i]ennyire
képes rá.

Ui.: A hangszereket pedig juszt is megszámolom!

2017-07-04 16:05:38 Ugor (5) #102

Mákos bab? :o) Mekkora ötlet!

előzmény: bumbayo (#101)

2017-07-04 15:54:29 bumbayo (3) #101

— Hogy készül a mákos bab?
— Véletlenül kettőt lapozol a szakácskönyvben.

előzmény: Ugor (#100)

2017-07-04 14:57:12 Ugor (5) #100

Hűű, miután az a két film elég jó volt, akkor az, ami a kettőből lett, csak jobb lehet! :o)

előzmény: bumbayo (#99)

2017-07-04 13:50:57 bumbayo (3) #99

Keménykalap és krumliorr + a Kék lagúna!

2016-07-17 02:04:26 Ugor (5) #98

Jaj, még mindig milyen gyönyörű! Évente meg kell néznem! :o)

2015-12-27 08:48:14 Kogaledo (5) #97

Szerintem meg igenis van téma alatta, azokról szól, akik valamilyen módon nem kívánnak betagozódni az általános társadalmi hazugságokba és "rendbe" (látszólag idilli család, de csak látszólag, látszólagos rend, ld. cserkészek, de csak látszólagos, stb.), és tulajdonképpen nagyon finoman és intelligensen mutat egy kivezető utat a két kisgyerek viselkedésén és hozzáállásán keresztül ebből az egészből. Nyilvánvaló a két gyerek komolysága, mindeközben lelki lazasága és bátorsága szembeállítva az éretlen, infantilis felnőttek idegességével, kapkodásával, butaságával. Ők ketten az egyetlenek, akik pontosan tudják, mit akarnak. És hát a hipszter atmoszféra, főleg az a lemezjátszó, meg a zene, na szóval zseniális film, nekem amúgy Jarmusch The only lovers left alive-ját jutatta eszembe, főleg a baromi laza, cool főszereplők miatt.

2015-04-18 14:31:36 Cross (?) #96

A forma érdekes, de téma nincs alatta. Nekem ez jelentőségteljesnek tűnő jelentéktelenség volt. Éppen úgy, mint a Grand Budapest Hotel.

2014-11-28 01:50:33 Ugor (5) #95

Mit mondjak, imádom! Még több ilyent!

2014-11-18 23:54:38 Leo_Stotch (4) #94

Én ahogy nèztem a filmjeit, szépen az egyik kedvencemmé vált. Az a stílus, amit képvisel egyszerűen magával ragadott. Manapság Hollywood jól áll Andersonokkal..

2014-11-18 23:27:27 Jereváni Rádió (5) #93

Megmondom őszintén, nem voltam nagy rajongója Wes Anderson filmjeinek. Úgy voltam vele, mint a tokaji borral, elismerem érdemeit, de különösebben sosem érint meg. Eddig tartott a távolságtartásom. A rendező retro morbid babaháza sosem volt még ennyire bájos, nem annyira keserű, mint a Tenenbaum, és nem annyira túlpörgetett, néhol erőltetett, mint az A Grand Budapest Hotel volt. Tökéletesek az arányok, mint a jelenetenkénti minimum 68 db szimmetria, humoros, megható, bájos, szerethető, abszurd, egy szóval megvett kilóra. A színészi gárda döbbenetesen erős: Norton, Willis, Murray, Keitel, Mcdormand, Swinton, ezt így leírni is sok, és a gyerekszínészek is egytől-egyig remekelnek, a történet bár összefoglalható egy bővített mondatban, mégis annyi leleményességgel, ötlettel, viccel, geggel van megbolondítva, hogy úgy tűnik mintha az Amelie csodálatos életének derűjét keresztezték volna egy cseppnyi Addams family-vel. Tőkeletes gyúelegy, oltári, de tényleg. Mr. Anderson, megemelem a kalapom ön előtt. Megadom az ötöst. Fogadja legmélyebb elismerésemet.

2014-09-30 23:50:40 blazserbozso (5) #92

Teljesen bolond egy film, bolond karakterekkel, jó zenével, végig mosolyogtató, nagyon egyedi hangulatú blőd kis őrültség.:) Nagyon jó!

2014-04-23 18:34:14 flake (5) #91

A tájképek gyönyörűek, de ez nem a rendező érdeme.

De igen, az is a rendező érdeme, mint ahogy kb. minden ebben a csodálatosan abszurd, gyermeki lelkületű moziban, ami meg nem, az a színészeké, akik egytől egyig fantasztikusak. Igazi mozi, igen. Laterna magica. Varázslat.

előzmény: clarence bodicker (#90)

2014-04-23 17:04:12 clarence bodicker (2) #90

A tájképek gyönyörűek, de ez nem a rendező érdeme.
Imádnivalóan cuki kis abszurd. Igazi mozi! Pfuj!

2014-02-27 18:54:28 azay (5) #89

Csodásan abszurd, humoros és mélyen megható. Egy zseniális gyermek készítette, aki nem akar soha fölnőni.

2013-12-05 20:57:49 Szökkencs (5) #88

Üdítő unikum ez a bájos (mese)film, igazi kis gyöngyszem. A kezdő és záró képsorok alkotta keret már önmagában remek. Minden apró részlet a helyén van (színvilág, kameramozgás, beállítások, zene), a gyerekszínészek játéka kiváló, és a "mellékszerelőket" alakító színészek is otthonosan mozognak a számukra szokatlan szerepkörben. Receptre kéne felírni, hatása rossz kedv ellen garantált.

2013-08-26 15:35:57 critixx (3) #87

Nem volt ez rossz film, helyenként amolyan "Amerikai Amarcord" beütése van, de különösebben maradandót sem adott.

2013-05-05 21:15:49 Spirit (5) #86

Gyermek Rómeó és Júlia.
Fogtak olyan színészeket, akiknek amúgy műfajilag közük nincs egymáshoz és összeraktak egy felemelő kis filmet.

2013-04-02 00:36:42 Eglaronion (5) #85

Nagyon szép kis film, rohadt nagy kár, hogy ilyen rövid. A szereposztás nagyszerű, bár Willis szerepére Hanks sokkal jobban illett volna szerintem, de amúgy minden klassz volt, olyan...Jó nézni.

2013-03-31 21:50:16 sztacska (?) #84

Újranézés. Múltkor szemellenző, rajongói hiszti vagy mi a frász... Jó ez, nagyon is.

előzmény: sztacska (#71)

2013-03-26 11:57:25 Dynast Grausherra (5) #83

Az első perctől kezdve megvett magának az a film, megint egy Wes Anderson féle elborult mesevilág, kicsit olyan, mintha tényleg egy mesekönyvből vették volna. Bár nekem jobban tetszett a Tenenbaum, ott több a kidolgozott, elborult karakter, itt a két főhősön kívül a többiek csak fel vannak villantva. Ettől még végig remekül szórakoztam, és részemről ez a film magasan zseniális, még ha akad is benne néhány logikailag nem egészen világos részlet, de ez meg egy mesébe belefér.

2013-03-07 09:55:11 zéel (5) #82

Na, de ez NEM gyerekfilm, pláne NEM musical! (A musicalektől többnyire világgá mennék.)
Fusd végig a zeneszerzők listáját, elég jó nevű figurák: [link]!

2013-03-07 09:20:03 Tenebra (2) #81

Huh, megnyugodtam! :D

Egyébként lehet, előbb a rendezővel kellett volna ismerkednem. Mondjuk nem. Pont az nem tetszett ebben a filmben, ami a musicalek átlagában vagy a 80-as évek kisgyerekfilmjeiben (E.T. - mondjuk) nem jött be.
Amúgy az utolsó fele tetszett, a vihar is hangulatos volt, meg Edward Nortonnak mint ilyen gagyi vígjátéki figurának is volt egy "bukéja". :D Szóval emiatt nem nézhetetlen.

A véleményeket olvasgattam, és biztos vagyok benne, hogy mindenki élvezte, aki 5-öst adott rá.

TALÁN, majd ha több filmet látok Wes Andersontól, megnézem újra (uhhh, mire vállalkozok! :D). Elvégre a Chungking Express is 1-esről indult annak idején. :D

előzmény: zéel (#80)

2013-03-07 09:13:04 zéel (5) #80

Legszívesebben azonnal kitörölnélek a kedvenceim közül!:)
De a barátnőmmel sem szakítottam a mozi után, akinek volt mersze nem csillagos ötösre értékelni ezt a filmet.
Szóval, én ilyen megértő és türelmes vagyok. Viszont meg sem próbállak meggyőzni. Alább úgyis rengeteg kiváló érv van a film (és a zenéje!) mellett.
EGYSZER majd azért megérne neked egy újabb próbát. Szerintem.

előzmény: Tenebra (#79)

2013-03-07 08:51:57 Tenebra (2) #79

Ezzz.... ezzz... ez mi volt? :D Kb. így álltam fel a film elől.
Bár bevallom őszintén, erős késztetést éreztem tegnap éjjel, hogy már az első 1,5 perc után kinyomjam. Valami iszonyatosan taszító stílusa volt számomra, legfőképp a zene. De az egész nagyon művies, mesterkélt volt. Sokkal többre számítottam a sztori és a sok pozitív vélemény alapján. Nem nekem való. :C

2013-02-14 18:22:17 Ryennin (5) #78

Huha, nem i gondoltam volna, hogy ennyire ellentmondásos véleményeket olvasok erről a filmről, de nagyon érdekes volt. Nekem személy szerint nagyon bejött, pont mert elvont, abszurd, és kiordított, ráadásul szélsőséges. De nekem pont ez tetszett benne. Amit tényleg sajnálok, hogy nem árul el többet a fiú és a lány betegségéről, pedig az igencsak érdekelt. De ennek ellenére is, engem magával ragadott a hangulata. Meglepődtem, hogy Bruce Willis végre tetszett valamiben a 12 majom után.:D Edward Norton, aki az egyik abszolút kedvencem most is hozta a zseniális formáját, de persze Frances McDormand, vagy Bill Murray is nagyon jó volt. Talán az fogott meg ebben a meseszerű elvont világban, hogy nagyon groteszk módon, és igencsak sajátosan, ám mégis találóan ábrázolja a kis szigeten együtt lakó emberek típusait. Valaki írta, hogy gyerekfilm...nos ezzel viszont nem tudok egyet érteni, ennél mélyebb tartalmú a film. De akárhogy is, nekem agyon tetszett.

2013-01-27 18:19:50 ChrisAdam (2) #77

Én magam is így vagyok, mint MicaHero.
Próbáltam szeretni ezt a filmet, de valahogy nem voltam wesandersonosra átszellemülve. Biztos újra fogom nézni majd egyszer, de addig csak rossz élményként él bennem. Mint amit először mondtam: egy rágógumi, mely a film alatt elveszti frissességét. Amit amúgy Kalti leír itt alább, az tökéletesen igaz.
Újra fogom nézni, talán nem is olyan soká.

előzmény: zéel (#76)

2013-01-27 18:09:48 zéel (5) #76

Nézd, látom, hogy abszolút pozitívan állsz a filmhez. Gondolom, hogy majd (egyszer) megér még egy próbát neked.
Aztán, ha nem, ha akkor sem jön be, akkor legföljebb nyugtázod, hogy Wes Anderson nem a te eseted. (Nagy meglepetésemre a barátnőmnek sem tetszett igazán. De azért nem szakítottunk!:)

előzmény: MicaHiro (#75)

2013-01-27 17:03:43 MicaHiro (3) #75

Számomra sem "megindító tini szerelmi történet", sem pedig "egy kifordított, anderson-féle fantáziavilág" formájában nem működik igazán.

előzmény: Kalti (#74)

2013-01-27 16:21:20 Kalti (5) #74

Valahol mondjuk megértem, hogy Wes Anderson filmjei elidegenítő hatással is lehetnek valakire, mivel a Holdfény királyság világa erősen stilizált, a szereplők sem többdimenziós karakterek, hanem inkább szándékoltan karikatúra figurák. Úgyhogy válaszolva a kérdésre, hogy mennyire kell komolyan venni ezeket a filmeket: semennyire. Aki egy hihető, megindító tini szerelmi történetet keres a filmben, az nem fogja megtalálni, ezek a filmek ugyanis egy kifordított, anderson-féle fantáziavilágban játszódnak, ahol minden filmben látott lehetetlenség megtörténhet, aki ezeken fennakad, az nem is értette valószínűleg, hogy mit néz.

2013-01-27 11:05:58 MicaHiro (3) #73

Igen, ezért írtam mindjárt az elején: "nem igazán értem Wes Anderson-" Mert nekem sajnos nem jött át, és tudom, hogy ez nem csak a film miatt van. Szóval ez nyilván nem csak a filmen múlik, de az itteni hozzászólásokban szerintem érdemesebb a filmmel kapcsolatos észrevételekre koncentrálni, nem saját magam befogadói állapotának elemzésére :D

előzmény: zéel (#72)

2013-01-27 10:22:05 zéel (5) #72

Olvasva a negatív véleményeket, jut eszembe, hogy jártam egy-két hete a Hét pszichopatával.
Az történt ugyanis, hogy a Toldi moziban a Felhőatlaszra vettem jegyet, de a digitális vetítés nem akart szuperálni. Ezért, kétszeri újraindítás után föladták. De közölték, hogy van egy filmjük, szalagról, a Hét pszichopata, azt levetítik, ingyé'.
Továbbá: visszakaptuk a Felhőatlaszra befizetett mozijegy árát. Ráadásul kaptunk még egy, a Toldi mozi bármelyik előadására érvényes (ingyenes) tiszteletjegyet.
Nos, ezek után néztem meg a Hét pszichopatát. Erőszakik ide, Erőszakik oda, de ez nagyon nem jött be. Nekem. Lehet, hogy nem volt hozzá hangulatom. Az is lehet, hogy nem az én műfajom. Stb. Sok minden lehet, de az biztos, hogy nem nézem meg újra. Már el is felejtettem. A filmet. A Toldi mozi nagyvonalúságát viszont megjegyeztem.
Röviden: ha nem tetszik egy film, nem (csak) a filmben keresem az okokat.

2013-01-26 22:33:42 sztacska (?) #71

Eltelt két hét, ülepedett, és azt kell mondjam, a Holdfény királyság rettentő ellenszenves, lusta, hazug ziccer. Fáradt önünneplés.

2013-01-26 20:29:10 MicaHiro (3) #70

Nagyon akartam szeretni ezt a filmet a sok pozitív kritika és a trailer alapján, de sajnos újfent bebizonyosodott, hogy nem igazán értem Wes Anderson-t. A két szerelmes érzelmei számomra nagyon hiteltelenek (ez részben a színészi játék miatt is van), és a történetről azt sem tudom eldönteni, mennyire gondolták komolyan. Kicsit másképp fogalmazva, a filmben bemutatott szerelem (és az arra való reakciók) nekem nem aranyosak és szépek, inkább csak furcsák.
A zenék és a rendezés, az egész film látványvilága viszont nagyon jó, ezért egy 3-ast megérdemel, de többet tőlem sajnos nem.

2013-01-22 23:26:35 Ubul (4) #69

az elején Zsoccival és gomez1000-zel értettem volna egyet, de csak rászántam a 10. perc után hogy végig nézem, hátha csak az indulás volt gagyi (bocs a jelzőért, más nem jut most eszembe). Szerencsére jól döntöttem, mert ahogy már a pozitív kritikák is említették, rengeteg apró geg,humorforrás szerepel a filmben, amelyeken először csak el-elmosolyodtam, a film vége fele meg már kacagtam, főleg Edward Norton szereplésein. Ettől függetlenül sokszor megfordult a fejemben, hogy ez a film nem nekem készült, de egyszerűen nem tudok rá haragudni. Egy gyenge négyes számomra , nálam pl a film második fele volt erősebb, emiatt is emelkedett a pontszám, pedig egy közepesben akartam kiegyezni.
Mellesleg szentségtörés, Bruce Willisnek haja volt :| :D

2013-01-20 16:03:12 Zipiano Montre (3) #68

Elsőre rögtön rávágtam volna a kettest, másodszorra, hogy rokon kisfiúval néztem, láttam, mennyire élvezi. Ez egy gyerekfilm, úgy is kell kezelni. A Fantasztikus Róka úr komolyabb alkotás.

2013-01-19 23:16:22 carmine (4) #67

Igazából nem tudnék konkrét dolgot megfogni a filmben, amitől jó. Talán a könnyedsége vagy az egész filmből áradó kedvesség és jóság. De összességében mégis nagyon jól működik a film a remek szereplőgárdával együtt.

2013-01-13 13:04:03 sztacska (?) #66

Fura, mintha Wes Anderson már betegesen meg akarna felelni saját magának, és az ehhez való görcsös ragaszkodás ül rá és vágja tönkre az egész filmet. Almodóvar önmaszturbációja például a Volvernél működőképes, ezzel szemben Andersoné e filmben csak erőtlen "fröccs".
Ami viszont kellemes meglepetés: Bruce Willis ismét úgy csinál, mint egy színész.

2013-01-06 16:11:21 Zsocci (1) #65

Valóban fordítva is igaz lehet Ubul. Ettől függetlenül nálam egyes. Talán életem leggyengébb filmje. Egy rosszabb volt az én szememben, ott a moziból is kimentem, bár arra ingyen volt jegyem. Itt is kimentem volna, de a feleségem miatt nem tettem. De neki sem tetszett, csak ő a 2-est megadta rá.

előzmény: Ubul (#44)

2013-01-05 12:26:53 Olórin (5) #64

Természetesen a sokféle hangszert Desplat zenéjére értettem, nem az összes többire. SOKKAL több az 4-5-nél.

előzmény: Gasz András (#63)

2013-01-05 12:16:19 Gasz András (4) #63

Igazi saját szerzemény mint a leírásból is látszik nem sok van kb ezt a 4-5 hangszert lefedi, amivel az önismétlő dallamokat eljátszották.

2013-01-05 12:12:50 limupei (5) #62

De te nem sötétben hallgattad:)

És ha már zene, ne legyen off: a hozott zenéket is kifejezetten ötletesen sikerült összeválogatni, nálam legalábbis abszolút fokozták az amúgy is jó hangulatot.

előzmény: Olórin (#60)

2013-01-05 12:08:27 zéel (5) #61

Tőled loptam, idézek:
A Holdfény királyság soundtrackjét Wes Anderson egy rakás különböző zenész művéből ollózta össze kiváló érzékkel, de Desplat is írt hozzá eredeti score-t – összességében alig húsz percet, és ráadásul az is mind ugyanazt az egyetlen, minimális alapokon nyugvó témát variálja. De hogy! Szinte minden általánosan, és egy csomó ritkán használt hangszert rétegről-rétegre rávezet az említett alapokra, nem is beszélve a vokálokról és kórusokról. Mesteri teljesítmény, pont olyan egyedi és imádnivaló, mint a film maga.
Bizony, imádnivaló!

előzmény: Olórin (#60)

2013-01-05 11:59:17 Olórin (5) #60

"4 féle folyton ismétlődő hangszer"
Nem lehetsz valami jó számolásban:) Szinte minden létező nyugati hangszer képviselteti magát a filmben, meg még jó néhány másik is.

előzmény: Gasz András (#59)

2013-01-04 21:55:37 Gasz András (4) #59

Holdfény királyság:

Elég érdekes lett ez a film. Sokszor emlékeztetett a rendező előző filmjéhez a Fantastic Mr. Fox-hoz. Sokszor úgy éreztem hogy rajzfilmes vagy festményszerű a kép. Nagyon jó volt a fényképezés szó se róla csak tényleg néhol túl abszurd volt a film és néhol parodisztikus is. Akartak bele humort, szerelmet, drámát és paródiát. 88 percbe ez a keveredés sok volt egyszerre. A rendező egyedi stílusa az érdekes gyors vágásokkal és egyedi kameramunkával itt is látható volt az be is jött ahogy a számomra az igazi 2 főszereplő fiatal színész is szuper volt, annyira egy csodás jelenség voltak ők, lejátszották a felnőtteket is, igaz a nagy neveknek nem volt most akkora szerepe.A zene nekem nem jött be nagyon hangulatra akartak menni ez úgy ahogy működött a film alatt, de semmi emlékezetest ne nyújtott néhol már már Gustavo Santaolalla effektust éreztem csak most nem gitárral hanem 4 féle folyton ismétlődő hangszerrel. Desplat ennél sokkal jobb szokott lenni. Sokszor túl vontatott és túl művészieskedő volt a film nem haladt előre. A trailere egész mást mutatott mint amit végül kaptunk. Sok volt a kikacsintás is és a nézőt és a készítőket is összekötő informálós emberke is ezt mutatta. Nem gondoltam hogy ilyen katyvasz lesz a filmből.

Úgyhogy számomra csak egy halovány 4-est kap a film.

68%

2013-01-02 22:07:05 gomez1000 (1) #58

Nem csak ez a gondom vele, hogy elrugaszkodik a valóságtól, hanem az, hogy lényegében ezt olyan erős túlzásokkal teszi, hogy számomra ez már nem befogadható. Mint ahogy más film sem, ami ennyire abszurd.

előzmény: slawter (#57)

2013-01-01 19:47:53 slawter (5) #57

Ezek alapjan a legtöbb film blödseg. Az összes akcio, ahol nem talaljak el meterrö la föszereplöt, ahol hatmillo robbanast elnek tul... Nem volt az evezred poenja, de kellemes 2 masodpercet szerzett nekem.
De mondjuk egy Lopott idö szerü, logikatlansogokkal es abszrud dolgokkal teli film sokkal idegesitöbb es ertelmetlenebb - speciel mst ez jutott eszembe az utobbi idök felhozatalabol. Csk az a különbseg, hogy az afilm nagyon is komolyan akarta vetetni magat, ellenben a MK-al, ami nyiltan mutatta magat különcnek es szabadabb szellemünek. Nem tartom az altalad emlitett jelenetet abszurdabbnak, mint hogy JT örökös rohangalas mellett tud sportautot vezetni, mesterlöveszeket megszegyenitve löni, tancolni... mikor meg wc-ni se volt ideje -, csak hogy peldaval eljek en is.

de ne feledjük el a lenyeget: ezek filmek, vagyis az emberi kepzelet, fantazia, gondolatok kivetülesei, amiknek a legnagyobb resze bizony rendelkezik olyann dolgokkal, amelyek elrugaszkodnak a valosagtol - meg a legnagyobbak is, meg ha neha csak apro szinten is.

előzmény: gomez1000 (#55)

2013-01-01 16:41:48 diablo3 (4) #56

ez egy szurrealis mese,egy percig sem torekedtek a realisztikussagra...

2013-01-01 16:26:58 gomez1000 (1) #55

Abban azért egyetérthetünk, hogy a film butaságokat állít az ember elé. A fa tetején levő házikó, az esküvő lehetetlensége stb. Valaki szerint ez humor, számomra blődség.

előzmény: slawter (#54)

2013-01-01 10:53:11 slawter (5) #54

Ezek szeirnt a vialg össyzes siekres filmje azert sikeres, mert egy ember meggyözte a többit - több szazmilliot is -, hogy az jo. Micsoda dramai fordulat!

Nyilvan rengeteg film van, ami szamodra nagyon jo volt, masnak egy köpest nem erdemel. Ahogy ez esetünkben is fennall. Viszont ennyi lepontozott film utan nem ezen kene megakadni a KT-n. Mindenki eljatszhatna ezt barmelyik filmnel.

Vagy ez egy kiserlet arra, hogy egy ember ezt mondja, akkor hatha tömegek partolnak at hozza? bar ezt ketlem.

előzmény: gomez1000 (#45)

2013-01-01 04:21:47 gomez1000 (1) #53

Senkit sem tituláltam birkának. Szeressétek csak :-)

2012-12-30 18:18:37 Olórin (5) #52

Nem az a baj, hogy nem szereted, hanem hogy birkának titulálsz mindenkit, aki igen.

előzmény: gomez1000 (#51)

2012-12-30 18:12:11 gomez1000 (1) #51

Vannak olyan filmek, amit hiába próbálok szeretni, a világért nem megy. Ritka példák egyike a Holdfény Királyság, és ezen semmi sem segít. De megnézem még egyszer később, hátha változik vmi.

előzmény: Olórin (#48)

2012-12-30 10:33:11 ChrisAdam (2) #50

Nekem meg pont fordítva. :) Az első 20 perc volt zseniális és az utána következő egy óra szinte rossz. :P

előzmény: diablo3 (#49)

2012-12-30 10:31:58 diablo3 (4) #49

az elso 20 perc utan majdnem kikapcsoltam,mert nagyon nem jott at ez a stilus...
aztan a vegere megis osszeallt a kep...
volt egy par komolyabb jelenet,ahol nagyon hatasos volt a depressziv atmoszfera...pl. mikor a lany szulei fekudtek az agyon...osszesegeben jo volt...

2012-12-29 16:44:14 Olórin (5) #48

Ez a példa itt nem érvényes. Akkor lenne az, ha 199 szavazó direkt azért adott volna 5-öst a filmre, hogy a 200. ne "merjen" mást tenni. Vagy talán így is van? Végülis, gondolom, semmi nem lehetetlen, ha arról van szó, hozzá kell hajlítani a világot a saját ízlésedhez.

előzmény: gomez1000 (#45)

2012-12-29 16:36:14 gomez1000 (1) #47

Nem azért mondtam el a véleményem, mert agyondícsérték, hanem mert ez a film számomra értékelhetetlen.

előzmény: Xuja (#46)

2012-12-28 21:33:01 Xuja (4) #46

Szerintem te meg pont fordítva működsz, agyondicsérték, hát elhatároztad, hogy utálni fogod. Most meg élvezed, hogy jól megmondtad a magadét. Amúgy meg elég erősen hangulatfilmről van szó, szóval számomra nem elképzelhetetlen, hogy 10 filmszerető emberből 9-et megfog, a maradék 1 meg rányom egy nézhetetlent.

előzmény: gomez1000 (#45)

2012-12-28 19:30:48 gomez1000 (1) #45

Saját olvasmányaimból emlékszem egy kísérletre, ahol a teremben levő 500 embernek mutattak egy szürke képet, és a 499 beavatott azt mondta, hogy kéket láttak. Erre megkérdezték az ötszázadik embert, és ő is azt felelte, hogy kék volt, noha tudta, hogy szürkét mutattak.
Ha egy filmnek ekkora visszhangja van, és rengetegen mondják, hogy nagyon jó, az sok emberre akkora hatással van, hogy tudat alatt is jobbra értékelik, mint amilyen az valójában.
Nekem teljesen mindegy, hogy kinek tetszett és kinek nem, de számomra annyira blöd minden perce, hogy az már fáj. Gyerekszinten mozog benne az érzelmi, és a történeti szál is. Ettől még lehetne jó, de sajnos hiteltelen is. És ez abszolút tönkreteszi a lehetséges varázsát egy mesebeli történetnek.

előzmény: JeszKar (#42)

2012-12-28 18:17:11 Ubul (4) #44

fordítva is megesett már ;-)

előzmény: Zsocci (#43)

2012-12-27 22:29:16 Zsocci (1) #43

Azért láttunk már sok olyat, hogy sznobizmusból vagy csordaszellemből valamit túlértékeltek. Nem igaz?

2012-12-25 22:47:59 JeszKar (5) #42

Szóval azt gondolom, ha neked nem tetszik, akkor másnak sem, és ők csak azért értékelik jóra, mert mások is. Aha, értem...

előzmény: gomez1000 (#41)

2012-12-25 22:41:25 gomez1000 (1) #41

Szerintem ha nem lenne ekkora visszhangja, akkor első nézésre megbukna 10-ből 9 embernél. Én még ennél butább filmet nem láttam, amit ilyen nagyra értékelnek.

2012-12-20 07:30:13 Zsocci (1) #40

Véleményem szerint gomez1000-nek tökéletesen igaza van. Ahogy korábban írtam, annyira blőd és humortalan, hogy szó szerint fájt ott ülnöm a moziban. Csak vártam és vártam, hogy mikor lesz már valami, ami miatt olyan zseniálisnak tartják, aztán semmi.

2012-12-09 08:53:03 VVega (3) #39

Az első negyvenöt perc várakozással telt, hogy mikor ragad végre magával a film, aztán amikor elindult valamerre, akkor egy faék egyszerűségű történet bontakozott ki, számomra majdnem kedvelhetetlen, de hozzám közel kerülni többségükben nehezen, nagyon lassan tudó szereplőkkel. Akik amúgy semmiféle változáson, fejlődésen nem mennek át, a nagy nevekből álló szereplőgárda felesleges, legtöbbjükre úgysem jut idő. Megint az én problémám, tudom, de szintén zavart, hogy ebben a filmben több indokolatlan lehetetlenség van, mint az animációs Fantastic Mr. Fox-ban és míg annak nagyon jól is álltak, itt csak kizökkentenek, mert hát amúgy sem volt semmi szerepük. Párszor mosolyogtam a filmen, a fényképezés és a zenék nagyon tetszettek, aztán a végére arra jutottam, hogy bárcsak a két első szerelmes fiatalról szólt volna végig mindenféle sallang nélkül, minimális mellékszállal és hogy akkor mennyivel jobban tetszett volna. Csalódás.

2012-11-12 22:31:32 Adam Taylor (5) #38

Mondanám, hogy az év filmje, de hát ott van A némafilmes és a Rontó Ralph is, és akkor még néhány ígéretes indulót nem is láttam. Nagy harc lesz az év végi toplista legelején - pedig már kezdtem kétségbe esni, hogy ezévben a szokottnál is kevesebb filmbe estem bele menthetetlenül.

2012-11-09 15:22:28 ChrisAdam (2) #37

Pontosan így érzek!
Remekül kezdődik. A film olyan, mint a rágógumi. Amikor beveszem a számba, még finom ízeket ont magából, de a végefelé máscsak egy üres, semmi ízű műanyag lesz belőle... Sokára tudtam azonosulni a két főszereplővel, főleg a fiúval. De aztán csak sikerült, viszont nem úgy, ahogy vártam. Mert csak egy filmbeli papírra vetett karakter voltak (inkább a fiú). A végefelé túl sok lesz a szereplő, a film pedig átlendül a ló túlsó oldalára. Ugyanis már csak azt éreztem, hogy egy egyszerű vígjáték, amerikai klisékkel (villámcsapás, egyebek). A zene varázslatos, a képi világ is. A vágások (bár ezek is néha lelankadnak) is nagyszerűek, ez teszi olyan viccessé a filmet plusz az operatőr munkája.
Utóíz sajnos már csak hármast nyomatott velem. Erős hármast. (65%) [szerkesztve]

előzmény: somogyireka (#3)

2012-11-02 09:39:08 Semilly (4) #36

Hozzáteszem: nemcsak a barátaim, de még az oldal gépi ajánlója is 5 értékelést várt tőlem a filmre.

2012-11-02 09:37:35 Semilly (4) #35

Képi világ: csodaszép. Zene: csodaszép. Alakítások: csodaszépek. DE! A történet olyan mértékben hidegen hagyott és azonosulhatatlan volt számomra, hogy bármennyire is szeretnék, nem tudok max. pontot adni. Pedig imádom a geek humort, a hipster világot. Mosolyogtam ugyan, de nevetni nem nevettem. A történetnek talán a lehetetlensége idegenített el, nem tudom, ezen még töröm a fejem. Az is lehet, hogy túl van hypeolva, így nem találkozott az elvárásaimmal. Ez számomra nem több egy hangulatképnél, üzenetet nem találtam benne - ami nekem fontos szempont.

2012-10-23 01:12:19 caulfield (4) #34

Korábban, a Before Sunset topicban taglalt szerelem-téma továbbviteléhez kiváló alany ez a kedves kis film. Ami egyáltalán nem is kicsi. Talán túl is lő a célon. A finálé felé közeledve, akárcsak a víz, úgy ömlenek a szimbólumok és pörög a cselekmény. Persze ez is a karikatúra lényege; a végletekig mindent eltúlozni. Azonban ezzel valamelyest az addig épített intimitásából veszíteni is kénytelen a film. A patetikusság viszont mégsem tolakodó. A jelképrendszer izgalmas, a hangulat magával ragadó.
Igazi élmény, mely egyáltalán nem infantilis.

2012-10-14 20:14:51 Xuja (4) #33

Szépen végigvezetett stílusgyakorlat, nagyszerű rendezéssel és emlékezetes képi világgal.

2012-09-30 10:36:08 dudaskoko (5) #32

Nem volt egyszerű dolgom ezzel a filmmel, mivel Anderson munkásságát nem ismerem, így elsőre furcsa volt a stílusa, humora. De az mindenképp elgondolkodtató, hogy a megtekintése után három nappal még mindig "előttem" vannak a jelenetei, helyszínei stb. A kiváló színészek egyszerűen belesimulnak a filmbe, így egyszer sem arra gondoltam, hogy most Norton, Willis stb. játékát látom, hanem azt, hogy ezek a karakterek valóban "élnek". A Holdfény királyság egy különleges, egyedi stílusú mozi A-listás aktorokkal,kiváló fényképezéssel, és zenével amiért azonban nem mindenki fog egyhangúan lelkesedni.

9/10

2012-09-28 21:22:12 frindli (?) #31

Hát ez a valami - ezek szerint sokak felháborodására - számomra is 1-es, vagy mondhatnám úgy is, hogy 0 pontos.
Nem találtam benne semmi élvezhetőt. A humorról meg teljesen más elképzelésem van.

2012-09-28 17:37:23 gomez1000 (1) #30

Mivel az egész számomra lehetetlennek tűnő, mint például éppen a fa tetején levő faház, amit ötletem nincs, hogy hogyan barkácsoltak oda a gyerekek, vagy amit még említettél Ed Norton az üres táborban is a napirendje szerint cselekszik... Ez nem teszi befogadhatóvá az egészet.
Szerintem jogom van 1est adni rá, annak ellenére, hogy sokan szeretik, és hogy neked mi röhej, meg mi nem, az magánügy :) De látom, te is az érvelőt támadod az érv helyett! :)

előzmény: McCl@ne (#29)

2012-09-28 17:19:22 McCl@ne (5) #29

Igen, nevettem, többször is.
Pl.:
- amikor megmutatják, hogy a fiúk annak a vékony fának a tetejére építették a házat! :D
- amikor a végén az üres táborban Ed Norton nekiáll ugyanúgy csinálni mindent a napirendje szerint :D
- az esküvő lehetetlenségén :D

stb.
Rengeteg apró dolog van, ezek jutottak eszembe így hirtelen. Persze igazad lehet, nyilván semmi vicces nincs a filmben, hiszen az idézetek között sem írják! :O Zseniális :D
Azon túl, hogy rabul ejtő hangulata van, ami úgy néz ki, hogy a legtöbb nézőben felidéz valamilyen emléket vagy érzést (és nyilván a célja is ez volt), még milyen érvet szeretnél? Mert jó a zenéje is, egyedi a fényképezése is (folyamatosan azt az érzetet kelti, mintha egy színdarabot néznék!), és kitűnő színészek játszanak benne!
Nem tudom... mi kell még? :D Nálad mindez 1 pont!!! :D Röhej.

előzmény: gomez1000 (#25)

2012-09-28 17:07:25 gomez1000 (1) #28

Köszönöm Kalti! Így érthetőbbé tetted számomra, mi az, ami miatt sokan kedvelik. Az igazság az, hogy én sokkal meseszerűbbet vártam, erősebb történettel. Akkor ezek szerint a hangulat az, amit Wes Anderson nagyon át tud adni a többségnek.
Ez olyan lehet, mint a szerelem. Ha valaki nem érzi, akkor csak nehezen értheti meg.

előzmény: Kalti (#27)

2012-09-28 16:45:47 Kalti (5) #27

Egyedi humora van, igen, és pont ezért nem biztos, hogy mindenki fogja ezt a hullámhosszot. Wes Anderson korábbi remekére, a Rushmore-ra írtak azt hiszem az origon (azon ritka kivételek esete, amely valóban frappáns összefoglalás), hogy ettől a filmtől keveseknek lesz jókedve, de nekik nagyon, hiába ajánlottam másnak, valaki faarccal nézte végig, még el se mosolyodott, kérdezte tőlem, hogy ez mitől jó, erre nehéz válaszolni, tudom, hogy nem mindenkinek a kenyere ez a kicsit geek-hipszter humor.
Ez se az a fetrengve röhögős film, inkább kedves, bájos humora van, mely nagyrészt vizuális téren működik, ezért se lehet idézgetni. Én imádom Wes Anderson esetlen karaktereit, és az egész mesevilágát, ahol az éretlen kamaszként viselkedő felnőttek és a koraérett, hiperintelligens kölkök remek ellenpontot alkotnak. Akinek nem jön be, annak nagyon nehezen és erőltetetten lehet csak elmagyarázni, hogy miért zseniális, kevés kortárs amerikai rendezőnek vannak ennyire markáns stílusjegyei és ennyi fantázia és játékosság a filmjeiben.

2012-09-28 16:37:40 vadPINGvin (4) #26

A virágcsokor csak egy pillanat volt a sokból, csak nem terveztem az összeset megemlíteni. Ha figyelmesen olvasnál...
Miért irritál ennyire, ha másoknak teszik ami neked nem? Mivel mindenhol nagyon jó a pontozása a másik oldal van többségben. Kb mindenki nem hülye akinek tetszett, mint ahogy éreztetni próbálod. Neked nem jött be. Megírtad néhányszor. Szerintem mindenki értette. Marha nagyot csalódtál. Ezt is megírtad néhányszor. Minden nap nem kell közölnöd, mert a régi hozzászólásaid nem törölték.
Ha majd valami új is eszedbe jut... :)

előzmény: gomez1000 (#25)

2012-09-28 16:08:40 gomez1000 (1) #25

Egyedi humora a filmnek? Te ezen nevettél valahol? :))
Épp annyi értelme van elmondanom, hogy nekem nem jött be, mint ahogyan te ajnározod a filmet!
Lehet, hogy csavarok nélkül is működik valami, de mivel ebben nincs az sem, nem tesz hozzá a filmhez semmit.
És látom az érvelőt támadod, nem az érvet. Miért lenne szűk látóköröm ? :) Csak azért mert másképp látom a dolgokat , mint te ? :) Na és alig mondtál valami érvet a filmmel kapcsolatban, tehát nem épp nekem szűk a látóköröm :)
Én csak azt mondom, hogy nekem baromira nem tetszett. Nagyon vártam, erre olyan hatalmasat csalódtam, mint soha. Nekem nem sok pluszt adott.
És egy virágcsokor átadásától nem tudok hátast dobni. Biztos sokan vannak, akiknek ez hatalmas élmény. Nekem nem volt az.

előzmény: McCl@ne (#22)

2012-09-28 05:38:22 vadPINGvin (4) #24

Azt hiszem nem vagyok teljesen wesanderson-kompatibilis, itt sem tudott ez a fura világ maradéktalanul magával ragadni, de az olyan pillanatok mint pl a virágcsokor átadása olyan szinten csodásak, hogy nem lehet a filmet nem szeretni. :)

2012-09-27 22:54:43 Golyo (5) #23

Én csak abban vagyok biztos, hogy akinek ez a film nem tetszett, azzal nagyon nehezen találnám meg a közös hangot. Messze az év legbájosabb filmje.

2012-09-27 22:10:27 McCl@ne (5) #22

Látom, nagyon fontos reklámoznod a butaságodat :)
Ha nincs az idézetek között valami Utolsó cserkészt verő beszólás, akkor egyből kizárt, hogy legyen egy sajátos, egyedi humora a filmnek?
Csak azért, mert 16 Fűrész filmben van csavar, még egy ifjúsági regények hangulatát megelevenítő szerzői filmbe nem kell feltétlenül beletuszkolni, mivel semmi értelme. Csavarok nélkül is tökéletesen élvezhető, ahogy gyerekkori érzéseket kelt a mozi a maga módján!
Rettentő szűk látókörű a megközelítésed és ebből sajnos nem nehéz következtetéseket levonni. Ráadásul még vergődsz is rajta, aminek tényleg semmi értelme.
Oké, nem tetszett, és kész. De te próbálod megérteni, hogy miért nem tetszett, viszont ha valaki sikeresen elmagyarázza majd, attól nem lesz jobb kedved :)

előzmény: gomez1000 (#21)

2012-09-27 19:34:22 gomez1000 (1) #21

Mert attól függetlenül, hogy nagyon sokan szeretik, semmi különleges és zseniális nincs benne. Rettenet egyszerü történet, és alig meseszerű. Ha töviről hegyire átnézem mégegszer, és szándékosan jót akarok mondani, sem találok benne megfoghatóan csodálatos jelenetet. Abszolút nem vicces, nem is tudom hol volt benne poén ? Nem látom az idézeteknél!?? Vagy a hangulata az ami betalált ? Egy nulla csavaros lógjunk meg otthonról, és ne menjünk haza, amig nem jönnek értünk sztori.

előzmény: JeszKar (#20)

2012-09-27 16:03:03 JeszKar (5) #20

Bár egy kicsit finomabban mint az előttem szóló, de azért azt én is megjegyezném, hogy nem szerencsés ez a "ilyet én is tudnék csinálni" attitűd egy olyan film esetén, amit igen csak sokan kedvelnek.

előzmény: gomez1000 (#17)

2012-09-27 13:22:07 Kalti (5) #19

Ha lenne 10 egyes, akkor azt mondom, hogy megosztó a film, de hála az istennek az 5-ösök igen nyomasztó fölényben vannak. Amúgy számomra is meglepő a film átlaga, mert jó pár Andersen mű ennél egy egy dekával nem rosszabb mégis 4 alatt vannak, és azt se mondanám, hogy a Moonrise Kingdom kommerszebb, nézőbarátabb lett, mint a többi.

előzmény: frindli (#18)

2012-09-27 03:27:27 frindli (?) #18

Csupa 5-ös vagy 1-es? Ez érdekes. Muszáj lesz megnézni.

2012-09-25 23:58:39 gomez1000 (1) #17

Ilyen nagyot ezidáig még filmben nem csalódtam. Álltalában, ha picit tudok mosolyogni, már az is elég egy elfogadható szinthez, de ezen egyáltalán nem tudtam. Fájó karakterek, érthetetlen futkározás. Ilyen filmet bármikor rendezek én is, akár többet is. Abszolút nem értem, miben rejlik a mások szerinti zsenialitása. Hogyan tud egy ilyen egyszerű gyenge lábakon álló történet hatalmas filmélményt nyújtani ? Egyáltalán nem fogott meg a hangulata, a történet pedig édeskevés, hogy maradandó legyen számomra. Rettentően kevés mondanivaló rejlik benne. Sem forgatókönyvi bravúrok, csavarok sincsenek, de a látványtól sem maradt tátva a szám. Egyszerű kislány kisfiú szerelmi szál béna köntösben.

2012-06-17 20:16:24 Gergely Gergő (5) #16

A leghumorosabb karakter Edward Norton volt, és a " Homok ment a számba. " jelenet frenetikus. :D

2012-06-17 19:52:02 unfamous (5) #15

csodalatos film! elso kepkockak kornyeken megjeleno vigyor/mosoly az egesz film alatt megmaradt. az egesz estemet meghatarozta ez a filmes elmeny! ma joparszor megneztem a trailert youtubeon, ha idom engedi, beulok ra ujbol. 2012ben ez az elso film, ami levett a labamrol, ha lenne 6-os pontszam, neki adnam, igy eros 5os!

2012-06-12 11:12:12 Zsocci (1) #14

Nekem is előfordul, hogy mosolygok egy film nézése közben, de ahhoz elengedhetetlenül szükséges, hogy a film jó legyen. Pl. A Csonkin közlegény csodálatos kalandjain még nevettem is.

2012-06-12 08:41:15 zéel (5) #13

...nekem nem lehetett letörölni a képemről a mosolyt még a film után se egy jó darabig. Akárcsak nekem!:)
Arra csak pszichológusok (és NEM filmesztéták!) tudnának választ adni, hogy miért nem jön be valakinek ez a mosoly - reflexszerűen! Félreértés ne essék, ezzel nem akarok megbántani senkit. Csak azt a régi "rögeszmém" hozom fel újra, hogy egy adott film hatása NEM csak a filmtől, hanem a nézőtől is függ!
Mi, nézők pedig sokfélék vagyunk. Sokféle beállítódással, tapasztalattal, hangulattal stb.

előzmény: Kalti (#9)

2012-06-12 05:52:40 Zsocci (1) #12

Én is azt gondoltam, hogy ezek a vicces dolgok, de nálam egyáltalán nem működött.

2012-06-11 22:37:50 Kalti (5) #11

Én az olyanokat találtam viccesnek, mint amikor a kiscsaj elkezdi sorolni, miket hozott magával a túrára, és csupa marhaságot vesz elő a kis cumójából, meg amikor a kissrác ilyet szól, hogy falevekkel hűtöm a fejem, ha nagyon melegem van, erre a lány: arra még nem gondoltál, hogy levedd a szőrmesapkát ? :) De rengeteg az apró vizuális geg, pl. amikor a sátor oldala van kivágva és letakarva valami térképpel, azon keresztül szökik meg, vagy amikor Edward Norton döbbent fejjel néz jobbra, néz balra a teljesen üres asztalnál, hogy hová tűnt az egész tábor, miközben ezt a kamera vízszintesen kocsizva követi ugyanezt .
Úgy kell nézni ezeket a Wes Anderson filmeket, mint amelyek abszolút nem a valóság talaján állnak, hanem olyan mintha valami fiktív mesevilágban zajlanának az események, ahol az idő megrekedt valahol a 60-as években és nem sokban különbözik ugyan a mi valóságunktól, de mégis minden sokkal színesebb és gondtalanabb.

előzmény: Zsocci (#10)

2012-06-11 22:20:40 Zsocci (1) #10

Köszönöm Kalti!

Nekem pont az volt a bajom, hogy rendkívül infantilisnak tartottam a "humorát" és emellett még erőltetettnek. Tudtam, hogy most mi lenne vicces, de számomra nem volt az. Inkább kínos. Ráadásul unalmasnak is találtam, és a műfajok közti lavírozás annyira rosszul sikerült, hogy az egész film semmilyen lett. A képi világa engem kifejezetten idegesített. Na de ez van. Te elájultál tőle annyira tetszett, én is elájultam, mert annyira nem. :)

2012-06-11 22:07:03 Kalti (5) #9

Csak címszavakban: végtelen vizuális kreativitás, nagyszerű szereplőgárda, minden színész, még a legnagyobb sztárok is kiválóan simulnak bele a film világába, levetkőzve azoknak a sztereotipikus karaktereknek a jegyeit, melyeket általában rájuk szoktak osztani (lásd pl. Bruce Willis), nem egy-egy lehengerlő alakítást lehet kiemelni, hanem mint egy csapat alkotnak nagyot. Kitűnő zeneválasztás, mind Alexandre Desplat ost-je, mind a kiválogatott gyermekdalok és 60-as évekbeli popdalok telitalálatok. Egy bájos mesevilágba kalauzuló, szívmelengető, de egy percig sem infantilis történet, amely gyakorlatilag 0-tól 99 éves korig egyformán magával tud ragadni bárkit, de mégsem az a patikamérlegen kimért típusú, mely szándékosan akarna mind nagyobb közönséghez szólni. Wes Anderson remekül lavíroz a stílusok, műfajok között, szerelmi történet, ifjúsági kalandfilm, nyakon öntve egy kis francia újhullámos játékossággal, szertelenséggel, mindezek mellett viszont nem hagyja el a csak a rendezőre jellemző egyedi elemeket. Anderson humorára jellemző az a mondat, amit nem tudom hol olvastam, hogy kevés ember lesz tőle vidám, de ők nagyon, ez a adódik a teljesen egyéni látásmódjából, bár sztem most sokkal visszafogottabban adagolta a geek faktort, ami miatt sokan ódzkodnak a különc rendező filmjeitől. Nem az a hasat fogva, vagy teli torokból hahotázós humor, hanem olyan kedves, vigyorgós, legalábbis nekem nem lehetett letörölni a képemről a mosolyt még a film után se egy jó darabig.

előzmény: Zsocci (#7)

2012-06-11 21:40:12 tomside (4) #8

ha megnéztem, igyekszem majd méltó vitapartnerré avanzsálni!

2012-06-11 21:27:43 Zsocci (1) #7

Már párszor befürödtem olyan filmmel, amit itt sokra értékeltek. Ez most is így történt.Tényleg nem értem, hogy ez mitől olyan fantasztikus. Egy nagy semmi. Semmi katarzist nem éltem át. Semmi dráma, semmi humor. Szerintem nagyon béna volt. Mondja el valaki, hogy mi volt olyan fantasztikus benne. Mit kell látni benne? Komolyan kérdezem.

2012-06-11 15:36:26 tomside (4) #6

Habár még egyik filmet sem láttam, azt gondolom, hogy a Prometheus nyócszáz faszari kommentje, és az e filmecske köré bájolódott csendes kis diskurzus közötti aránytévesztés a lehető legtisztább tükörképe annak, hogy mire vágyunk és hogy mire volna valójában szükségünk.

2012-06-06 17:02:42 zéel (5) #5

(Utálom, ha hibásan írok, de azért sem javítom. A KT egyik bája, hogy nincs utólagos átírogatás.)
Kárpótlásul a sok áradozó kritika közül egy, akinek szerzője (mellesleg, zenész) a film elképesztően szép zenéjére is felfigyelt.
A zene Alexandre Desplat finom Purcell-variációi, úgy ahogy Benjamin Britten ajánlja és Leonard Bernstein játszatja.

előzmény: zéel (#4)

2012-06-06 16:08:32 zéel (5) #4

Csillagos ötös!
Nem tudom is, hogy mikor láttam utoljára ilyen szép és jó filmet.
Mindenesetre helyet kell neki szorítani a top 12-őmben!

  • 1
  • 2