Eurotrip (2004) ☆ 👁

Euro Túra

(Alec Berg - David Mandel - Jeff Schaffer)

amerikai kalandfilm, szerelmi történet, vígjáték

3,5
★★★☆☆
589 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2018-04-11 07:39:05 ChrisAdam (4) #46

Nagyon jóvágású kaland-vígjáték, a tinifilmek műfajának egyik legszórakoztatóbbja. És ezt úgy mondom, hogy nem vagyok nagy rajongója, se sűrűn fogyasztója a zsánernek. A karakterek szerethetőek, a sztori lendületes és szerencsére nem veszik el a temérdek altesti poénok és szexuális utalások végtelen mezején. Szórakoztató filmecske, jókat nevetgéltem. 70%

2016-12-04 21:59:06 Dezsmant (5) #45

Az egyik legjobb vígjáték, vicces minden mozzanata, kevés olyan film van amiben ennyi marhaság van.

2016-04-30 23:11:15 Xuja (4) #44

Magam se hiszem el, hogy erre ötöst adok, de egyszerűen pokolian vicces és úgy minden szempontból frenetikus. Az alkotók mérhetetlen öniróniával figurázzák ki az Európáról alakított buta amerikai sztereotípiákat, emellett pedig egy szándékosan bugyuta és banális sztorit kapunk. A karaktereket is sikerült maximálisan megkedvelnem.

2014-05-07 11:27:57 BonnyJohnny (4) #43

Jól látszik benne, hogy az amerikaiaknak mi jön le Európáról.
De azért azt érzékeled, hogy az alkotók erősen szarkasztikusan állnak hozzá? Tehát nem ez jön le az amerikaiaknak Európáról, hanem ez egy görbe tükör arról, ami lejön az amerikaiaknak Európáról. Főleg annak az amerikainak, aki szerint körülbelül tíz Eiffel-torony van Párizsban.
És ne felejtsük el, hogy az elején saját tini-buli "kultúrájuk" is megkapja a maga görbe tükrét.

előzmény: schankox (#42)

2014-05-07 11:23:05 schankox (5) #42

Ezt a filmet szinte minden évben megnézem egyszer. Jól látszik benne, hogy az amerikaiaknak mi jön le Európáról. Csupa sztereotípia, és talán éppen ezért működik a film: érdekes azt látni, hogy ők hogyan látnak minket az óceán túlpartjáról. Az egészet talán csak a vatikáni jelenet rontja egy kicsit, de összességében azért 90%!
A DVD-n sok kimaradt jelenet van, azokat is érdemes megnézni, némelyik érdemben tett volna a sztorihoz.

2012-01-29 03:31:54 BladesOrsi (3) #41

Nálam a Hitler-imitáló kissrác és a vatikáni jelenet maradt meg örök emlékként. :-D

2011-12-21 01:23:58 dido (3) #40

//pozsonyi, sorry

2011-12-21 01:21:48 dido (3) #39

Azért a Pozsonyi jelenet nagyon kemény (én itt élek...) amikor felvillan a Skoda Favorit PickUp meg a 105-os + a zastávka(autóbusz-megállóhely) buszkeség fog el :) :)
s akkor még az absinthot ne is említsem...

2011-05-27 14:15:40 ronin07 (?) #38

Bevillant ez a kis remekmű. Emlékszem, gimis koromban mekkora kultfilm volt nálunk. 2005-ben leültem elé, és röhögtem a jobbnál jobb poénokon, mint az állat. Alpári poénok? Ebben? Hol? Esetleg visítva (hehe, ez jó) a holland sex-shopos jelenetet lehetne annak nevezni, de ott sem ömlik tonnaszám a fekália, ahogy ez más rendezőknél dukálna, a rendezőtrió épphogy nem mutat meg semmit az anális behatolásból. Mert igen, erre a szcénára is pontosan az jellemző, ami a film egészére: Scotty-ék végigcaplatnak az öreg földrészen, és minden nemzeti sztereotípia megkapja a pofont epizódról epizódra. Az American Graffiti tinifilm. A kultfilm pedig gyakran elsüllyed a mozikasszáknál, sokan le is hordják a debütjénél (ld.: Alfredo Garcia), de aztán egy kis réteg felfedezi, és szeretni kezdi, tehát valami módon rétegfilmek is. A blockbuster gyorsan nagy bevételt szerez, robbantja a kasszát, és vagy megmarad a bombasztikus szuperprodukció élmény vagy nem, de ha klasszikus is lesz valamelyikből, alacsonyabb arányban lesznek klasszikusok. A klasszikus filmek viszont hosszú időn keresztül sok ember számára fennmaradnak.

2010-03-26 20:01:27 zsolti09 (4) #37

Scooty doesn't know......jesszusom..hát a faszxom se ismert rá....kemény:D

2010-03-12 12:46:25 wayage (4) #36

A válasz: [link] :)

előzmény: zsolti09 (#35)

2010-03-12 12:32:16 zsolti09 (4) #35

matt damon ebbe kit, hol játszot??

2010-02-28 16:14:15 Rituska (2) #34

Én kettest adtam rá, mert majdnem sikerült végignéznem. (az utolsó kb. 5-10 percet már nem bírtam)
Ez ebben a műfajban nálam jelent valamit. Elismerem, a film alkotói valamit tudnak.
Tagadhatatlan, vagy benne egy-két átlagon felüli poén, bár szerintem akármelyik sarki kocsmában többet hall az ember, 90 perc alatt. Számomra egyébként az volt a legviccesebb, hogy mennyire szétbutított, félelmetesen ostoba nép az amerikai:), élükön a fiatalsággal. (ez nem általánosítás, szóval kb. annyira jellemző rájuk a sötétség, mint az angolokra a focihuliganizmus). Ha nekem valaki azt mondja, "amerika", az első dolog, ami eszembe jut, a grand canyon, a második pedig a befolyásolhatóság, agyatlanság.
"volt egy olyan érzésem, hogy ez a gúny nem kis részt szól az olyan amerikai filmeknek, amikben elmaradottnak ábrázolják Közép-Európát (mint ahogy azon sem keveset viccelődnek, hogy a tipikus jenkinek fingja sincs, mi hol van ezen a kontinensen)" Olórint idéztem. Én is valami hasonlót éreztem, bár szerintem nem csak az amerikai filmeknek, hanem az amerikai fiataloknak is szól a gúny. És ettől lesz -valamelyest- vicces ez a "kalandfilm":)

2010-02-27 17:38:12 Olórin (4) #33

critixx: talán némileg kevésbé röpködnének a "sznob" szavak ilyen esetekben, ha nem írnál olyan mélységesen lesajnáló hangnemben, hogy ezen "a számítógép előtt maszturbáló tinik röhögnek".

2010-02-27 16:56:38 Leslie (5) #32

A demagógiára nem vagyok vevő.

előzmény: puttancsospeti (#29)

2010-02-27 16:51:09 Leslie (5) #31

Nem akartam személyeskedni, ezért elnézést kérek. De már olyan sokszor fogtam vissza magam (legutóbb Sin City, Alkonyattól pirkadatig), és néha már nem bírom.
Szapulás nem volt, a legutóbbi kommentemben csak és szigorúan tényeket és kérdéseket írtam.

előzmény: critixx (#30)

2010-02-27 16:44:03 critixx (1) #30

"Gyors utánanézés után: az utóbbi 10 év filmterméséből egyetlen Chaplin-dokut leszámítva nem adtál ötöst."

Talán mert véleményem szerint az utóbbi 10 évben nem készült olyan film, ami ezt kiérdemelné. Ez van. Szubjektív vélemény.

Más az általános vélekedés és más a szubjektív vélemény. A Csak szex... szerintem egy rossz film. Lehet, hogy sokan szeretik, ettől függetlenül, nekem a szőr feláll a hátamon tőle. Persze, nem annyira szar, mint mondjuk egy Sas Tamás produkció, de a szar és a szar közt is van különbség. A Valami Amerika pedig szerintem tényleg szar. Igen, másként szar mint a Pizzás, de ettől függetlenül szerintem nagyon rossz. Herendi Gábor pedig egy agyonajnározott filmrendező, aki szerintem semmi értékelhetőt nem tett le eddig az asztalra. Ismét csak hangsúlyozom: szerintem. És szerintem most hagyjuk abba a személyeskedést és a szapulást, mert már megint régen eltértünk az eredeti témától. Mehet az OFF-ba. Egyébként azért örülök, hogy nem mindenki vélekedik ilyen negatívan velem kapcsolatban. Sőt, múltkor valaki külön kiemelte, hogy tetszenek az érdekességek, melyeket egyes filmekhez írtam. Na, vége.

előzmény: Leslie (#28)

2010-02-27 16:43:20 puttancsospeti (?) #29

"...de én akkor sem látok ebben a "műben" semmi értékelhetőt, semmi olyat, ami akár az egyes kategóriánál csak egy hangyányit is feljebb húzná."
Csak félig láttam a filmet-hát... Olyan tipikus. Eddig csak szimplán rossznak tűnt és bárgyúnak. De megértem a karót is. Ilyen szinten nehéz különbséget tenni...

Leslie: "Az utóbbi évek általános vélekedés alapján egyik legjobb magyar könzönségfilmje (Csak szex...) nálad ugyanúgy egyes, mint pl a Fej vagy írás."

Az, hogy általános vélekedés alapján jónak tartott valami még nem feltétlenül garancia az igényességre is. És arra, hogy tényleg jó is.

Szélsőséges példa: "Az, hogy Hitlernek annyian igazat adtak még nem tette őt igaz emberré."
:-)

előzmény: critixx (#27)

2010-02-27 16:10:42 Leslie (5) #28

Szerintem nem olyan messze.

Igen, van különbég, de nem akkora mint gondolod. A másik szélsőség nem az Eurotúra.
Igényes közönségfilmek? Pont te vagy, aki ugyanúgy karót adsz az igényes és igénytelen közönségfilmekre is.
De most komolyan: a '90 utáni filmtermésből hányra adtál ötöst és hányra egyest? Az egyesre értékelt filmjeid között pl nincs különbség, egyaránt nézhetetlenül rossznak tartod mindet? A sznobkártya néha nem is csak kártya.
Az utóbbi évek általános vélekedés alapján egyik legjobb magyar könzönségfilmje (Csak szex...) nálad ugyanúgy egyes, mint pl a Fej vagy írás. Ha szerinted nincs nagy különbség a kettő között, akkor feleslegesen vitázunk, mert nem ugyanabban a dimenzióban vagyunk. De említhetném példának mondjuk a Valami Amerikát és a Pizzást. Két véglet, és nálad mindkettő egyes.
Gyors utánanézés után: az utóbbi 10 év filmterméséből egyetlen Chaplin-dokut leszámítva nem adtál ötöst. Az egyeseidből pedig több van, mint a kettes-hármasok-négyesek együttvéve. A közel 4000 osztályzott filmednek ez a harmada.

Megjegyzem most is, ahogyan a múltkor is: a másik szélsőséggel ugyanúgy nem értek egyet. Én is nézek Bergmant és Tarrt is pl, és ott is volt, ami nagyon tetszett. Mindent a helyén kezelni.

2010-02-27 16:04:02 critixx (1) #27

Az Amerikai graffiti elég messze áll a tinivígjátéktól.

Bergman, Tarkovszkij és az Euró Túra és társai közt azért elég nagy a szakadék. Ez két szélsőség, úgy beszélsz, mintha a kettő között nem léteznének más filmek, mondjuk pl. igényes közönségfilmek. Nem olyanok, mint ez az "alkotás", ami voltaképp nem több egy ötvenforintos pajzán viccfüzet megfilmesítésével, amin a számítógép előtt maszturbáló tinik röhögnek. Na, íme az érveim. És ezzel ki is merítettem a témát. Dobjuk be (ismét) a sznobkártyát, állok elébe, de én akkor sem látok ebben a "műben" semmi értékelhetőt, semmi olyat, ami akár az egyes kategóriánál csak egy hangyányit is feljebb húzná.

előzmény: Leslie (#26)

2010-02-27 15:34:06 Leslie (5) #26

A kultfilm nem feltétlenül "igényes" és nem feltétlenül "klasszikus". A kult az kult, vagyis egy (akár kis) réteg "imádata".
A Graffiti már hogy ne lenne tinivígjáték? A műfaj egyik őse, az más kérdés, hogy azért több is ennél.

A hsz többi része nem feltétlenül rád vonatkozott. Csak mindig van, aki beírja az első lehúzást, aztán jönnek 4-5-en rákontrázni.

Ha hiszed, ha nem, az Eurotúra a legjobb amerikai tinivígjátékok közé tartozik. Alpári poénok ebben? Alig voltak, most komolyan. Meg kéne nézned néhány tényleg szar tinivígjátékot, akkor látszana a különbség.

előzmény: taxilovearsenal (#25)

2010-02-27 15:27:53 taxilovearsenal (1) #25

Szerintem először tisztázni kéne, hogy a mi a kultfilm fogalma, hogy biztosan egyre gondoljunk. Ez én fogalmaim szerint ebből az 5 filmből az American graffiti és az Amerikai pite az, ami kultfilmként is működhetne.Illetve az American graffiti működik is, de az nem tinivígjáték.

A hozzászólásod második részével mellélőttél, a Sin City egyike a kedvenceimnek, az Alkonyattól pirkadatig is jó film szerintem.

Még mielőtt félreértenél, vannak jó tinivígjátékok, de amiről most beszélünk (Eurotrip) az sekélyes, kiszámítható, alpári poénokal.

előzmény: Leslie (#24)

2010-02-27 15:04:01 Leslie (5) #24

American Graffiti
Forró rágógumi
Party Zóna
Amerikai pite
Superbad

Csak pár kultfilm a műfajból.

Amúgy muszáj minden héten kipécéznetek egy mainstream filmet, és felváltva fikázni, érvek nélkül? Lásd pl a múltkor Alkonyattól pirkadatig, Sin City. Felfogtuk, hogy itt egyeseknek csak Bergman és Tarkovszkij jön be. Nem kell mindig emlékeztetni rá.

előzmény: taxilovearsenal (#23)

2010-02-27 14:53:30 taxilovearsenal (1) #23

Egyetértek veled, de ebből a műfajból (tinivígjáték) szerintem még nem született kultfilm.

előzmény: critixx (#22)

2010-02-27 10:07:09 critixx (1) #22

Az bizony. Amit Európáról tudnak és gondolnak benne, pedig egy nagy szegénységi bizonyítvány. Egyébként a szokásos zsigeri "humor", amit már a "műfajtól" megszokhattunk. Kár, hogy manapság ilyenekből lesz "kultfilm".

előzmény: taxilovearsenal (#21)

2010-02-27 09:46:28 taxilovearsenal (1) #21

igénytelen, hulladék film, pár bunkó poénnal.

2010-01-10 23:17:48 osi (1) #20

Az iróniát valahogy nem sikerült kiéreznem a filmből, sőt nem is vagyok benne biztos, hogy amit sokan annak vélnek, azt az alkotók is annak szánták-e. Mindenesetre egyszer sem nevettem a filmen, ellenben 2-szer mosolyogtam.

2009-12-17 20:26:27 w.e.g.a. (2) #19

Néhányszor felnevettem, de összességében elég gáz a sztori. Még az se tudott feldobni ahogy szopatják a szlovákokat, mert az amcsiktól ugyanúgy lehettünk volna mi is, nekik egyre megy.

2009-08-28 14:34:18 Kalti (2) #18

Az elején leszögezem nem vagyok a tini vígjátékok esküdt ellensége, néha jól esik egy kis bűnös öröm, de ez a film kínosan szar volt. Egy-két jelenet akadt, amin mosolyogtam, ez menti csak meg a nézhetetlentől, de legtöbbször inkább kínomban forgolódtam a gyenge, görcsös poénok alatt. Hogy ez lenne a tini filmek etalonja ? Nem tudom, én az Amerikai pitéken, minden alpáriságuk ellenére is jobban szórakoztam, pedig azok is erősen agyzsibbasztó darabok.

2009-04-28 11:10:09 wayage (4) #17

Műfaján belül az egyik legjobb. Az Angliában és Pozsonyban (vagyis Kelet-Európában) játszódó jeleneteken szétröhögtem az agyam, pedig nem szeretem az ilyen típusú filmeket:) A Vatikános jelenetek pedig meg nagyon merészek, csodálom, hogy nem volt botrány. Vagy lehet nem hallottam róla?

2009-01-30 04:54:53 whiteman 01 (3) #16

Szerintem full gázos, talán kétszer, ha megnevetettett...

2008-03-30 19:31:26 DOE (5) #15

hát a német kisfiún kirohogtem az agyam...

2008-03-16 08:21:53 ronin07 (?) #14

A legintelligensebb amcsi tinikomédia. EU-szokásokon jól elképedős, odamondogatós, térdcsapkodós, de szigorúan eredeti nyelven (ha mondjuk valaki igazán élvezni szeretné Vinnie Jones szitkozódásait). Ja, és a végefőcímet is nézzétek meg!!!
100%

2007-10-01 22:22:56 Semprini (4) #13

Ami egy kissé Waczak Szálló-koppintás...

előzmény: Döglégy (#12)

2007-10-01 21:04:54 Döglégy (4) #12

És a Hitler bajusszal menetelő német kisfiú...:)

2007-07-26 16:49:23 deviant (4) #11

pedig mi európaiak is jót röhöghetnénk az elmaradott amerikai vidéken például, mert ott aztán tényleg akadnak orbitális furkók.

2007-07-26 16:08:19 Olórin (4) #10

igen, bár nekem volt egy olyan érzésem, hogy ez a gúny nem kis részt szól az olyan amerikai filmeknek, amikben elmaradottnak ábrázolják Közép-Európát (mint ahogy azon sem keveset viccelődnek, hogy a tipikus jenkinek fingja sincs, mi hol van ezen a kontinensen) - mondjuk egy amcsi fiatalnak valszeg nem ez jön le belőle:P

előzmény: Leslie (#9)

2007-07-26 15:59:21 Leslie (5) #9

Én azért örülök, hogy Pozsonyt választották Közép-Európából, nem Pestet. Nagyon kigúnyolják. :)

előzmény: Olórin (#8)

2007-07-26 15:42:18 Olórin (4) #8

sztem is a zsáner legjobbja. nem egyszer könnyezve röhögtem rajta. a pozsonyi részen például nem lehet nem fetrengeni, és egyébként is, jól szúrja ki az egyes országok egy-egy jellemző sztereotip vonását, és viszi el a poénok kedvéért a végletekig (angol focihulligán, francia pantomim, röhejesen tudatlan amerikai stb...)

2007-07-22 17:27:26 Denice (5) #7

Ja, és tényleg fos a fordítás...

2007-07-22 17:27:10 Denice (5) #6

Állat film, nagyon jók a színészek is. Cooper nagyon cuki :P :D

2007-07-19 15:46:26 mina (5) #5

és milyen szar a magyar szinkronja! mindenki eredetiben nézze :D

2007-07-10 22:40:35 k3pl3r (?) #4

Messze ez a legjobb, a hasonló vígjátékok között. Az Amerikai Pitét simán lekörözi. Ilyen jót rég nevettem!

80%

2007-02-05 23:38:28 Brumi (4) #3

Szerintem is nagyon jól sikerült alkotás, még sokadszorra is vicces tud lenni.

8/10

2007-02-05 23:28:23 Leslie (5) #2

Érdekes, szerintem meg pont az egyik legjobb példánya.
80%

2007-02-05 22:49:18 Jereváni Rádió (1) #1

Az amerikai tinivígjátékok megérdemelten legszarabb példánya.
0 %