Kritikák, elemzések
„Ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel” avagy a pusztulás képei
Monory Mész András Meteo című filmjében
Föld. Űrből jól látható légáramlatok a Földön. Egy számítógép hangja, ami úgy zizeg, akár egy szívmonitor. Még halljuk a szív lüktetését. Aztán egy fura fazon. Valószínűleg meteorológus, már csak a film címéről is következtetve, majd a Holdnak tetsző valami, amin éppen egy kisvona...
[www.filmkultura.hu] Holnapután - Monory Mész András: Meteo
A címével az időjárás-jelentésekre utaló, azaz lényegében a korszakról adott helyzetjelentést megfogalmazó vízió a közeli jövőben, egy apokaliptikus világban játszódik. Itt próbál túlélni három férfi, három botcsinálta bajtárs: Eckermann/Felhőcske, a félszeg, hallgatag meteorológus, Berlioz, a ravasz csapatkapitány és Verő, a trió erőembere. Ennél bővebben nem is igazán lehetne mit írni a film sztorijáról, hiszen az in medias res kezdődő, s a későbbiekben is igen zaklatott cselekményű alkotás – az új érzékenység darabjaihoz hasonlóan – kollázs-szerűen, széteső, esetleges dramaturgiával dolgozik.
[magyar.film.hu] Taszító, szerethető, ismerős
Interjúk
[artmagazin.hu] FÖLDALATTI EKLEKTIKA - Beszélgetés Monory Mész Andrással, a Meteo rendezőjével és Zsótér Lászlóval, a film látványtervezőjével
A csarnokban forgatott részek között van egy jelenet, amiben fontos szerepet kap egy szemétkupac. Éppen az Iparművészeti Főiskolán tanítottam, amikor hívtak, hogy nem jó a szemét. Azonnal mentem a helyszínre, hogy összeállítsak egy megfelelően szortírozott kupacot, ennyire figyeltünk a részletekre. A csarnokban alakítottunk ki egy jellegzetes fény-árnyék effektust is. Összességében tudatosan igyekeztem eltüntetni minden nyomot, ami konkrét korszakhoz köthette volna a filmet, olyan hatást szerettem volna elérni, hogy amit látunk, el van úsztatva az időben: lehet, hogy mindez már megtörtént, de lehet, hogy majd csak valamikor a jövőben történik meg.