Låt den rätte komma in (2008) ☆ 👁

Engedj be!
Let the Right One In

(Tomas Alfredson)

svéd dráma, horror, szerelmi történet

4,0
★★★★☆
789 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

  • 1
  • 2
2020-06-05 13:30:33 acidphase (3) #175

hát engem valahogy nem tudott most sem túlzottan elvarázsolni ez a movie, pedig csipázom az északi filmeket, de ennél kb csak jobbakat láttam eddig..

2018-10-12 15:55:49 velvetgristle (4) #174

Nagyon minimalista, nagyon szép és egyedi hangulatú film, két remek gyermekszereplővel. Rengeteg kérdés buzog föl a felszínre a sztori misztikussága miatt, némelyiken szívesen gondolkodom el, némelyik kifejezetten zavaró, de nyomot hagyott, az biztos. Akit megfogott az atmoszféra és nem irtózik az animéktől, annak ajánlom a Boku dake ga inai machi c. sorozatot.

2018-08-01 14:58:59 mimóza (4) #173

Picit önkényesen adok a filmnek egy új címet, a svéd alapján.
„Engedd be, aki arra méltó!"

Ezzel a felütéssel úgy érzem, plusz alaphangot kap az egész alkotás.
Még elég elevenen él bennem, milyen is a felnövekedés, amikor nyugodtan kitehetjük a táblát magunkra: „Átalakítás miatt zárva." Azt gondolom, a film jól adja, hogy mi minden zajlik ezekben az években az átformálódó lelkek mélyén. Külön bejáratú véleményem szerint ez a legsebezhetőbb időszak fiúk és lányok életében egyaránt. Ha és ráadásul introvertált személyekről van szó, akkor a lélek szinte hermetikusan zár...
Mennyire kulcsfontosságú ilyenkor, hogy kit engedünk be, s egyáltalán: legyen kit beengedni... aki méltó.

És tudjátok, úgy van az, hogy amikor két különc introvertált egymásra talál 12 évesen, ott ehhez hasonló kötődés jön létre. Bitang erős ám, nem ritkán egy életre szól. Mindent kibír; feltétlen szeretetet, véd- és dacszövetséget, oltalmat, erősítést, saját külön kis világot ad.

Elhihetitek. Elég régóta vagyok 12 éves.

2018-03-29 17:27:08 ryood (5) #172

sokadjára láttam, most, hogy tíz éves a film..
megunhatatlan egyszerűen. számomra leggyönyörűbb szerelmesfilm a világpn.

2017-10-15 00:25:51 paksiendre (1) #171

50 percig bírtam.
Rettenet úgy ahogy van.

2016-02-05 21:14:55 BonnyJohnny (5) #170

Szerintem már csak azért sem, mert szüksége van egy emberre.
Ez a Karlstadt dolog viszont érdekes. :)

előzmény: Modric (#169)

2016-02-05 21:02:17 Modric (5) #169

Vagy az is előfordulhat,hogy Eli nem fogja Oskar-t második Hakan-ként kezelni,hanem vámpírt csinál majd Oskar-ból. Tehát egyenrangúak lesznek úgymond. Még valami eszembe jutott: a végén a vonattal mennek Karlstad-ba,amelyet Svédország legnaposabb városának tartanak. Van ennek szimbóluma?

előzmény: BonnyJohnny (#168)

2016-02-05 19:38:54 BonnyJohnny (5) #168

Ha már Hakan,szerintem Oskar az ő szerepét tölti be.
Ez egyértelmű. De szerintem ez mögött nem valami "specializáció" áll, egyszerűen csak az ilyen fiúk azok, akik barátkoznak egy ilyen lánnyal, és hajlamosak egy életre elköteleződni, egy testiséget nélkülöző kapcsolatba.

2016-02-05 19:34:29 Modric (5) #167

Túl a nevelésetikai kérdéseken,még nem kaptam választ arra,hogy A megégett nő férje hogy találja meg Elit,amikor nem is tudja-elvileg-hogy hol lakik :D Hakan-tól biztosan nem,akkor mégis honnan? Ha már Hakan,szerintem Oskar az ő szerepét tölti be. Lehetséges,hogy Hakan is ugyanolyan visszahúzódó volt,mint Oskar. Elképzelhető,hogy Eli a félénk gyerekekre specializólódott :D

2016-02-05 09:26:06 Ugor (4) #166

Mondtam volna olyant, hogy a film csinál belőle?

előzmény: BonnyJohnny (#165)

2016-02-05 07:14:00 BonnyJohnny (5) #165

De a film nem csinál belőle nevelésetikai kérdést. Pusztán bemutat egy létező viselkedésmintát.

előzmény: Ugor (#163)

2016-02-04 20:56:38 Modric (5) #164

Jó,nyilván abszurd,csak egy témát ragadtam ki a filmből amúgy. :D

előzmény: Ugor (#163)

2016-02-04 20:33:35 Ugor (4) #163

Nincs is abszurdabb dolog annál, mint, hogy nevelési, etikai kérdéseket kérjünk számon egy vámpírfilmtől! :o)

2016-02-04 20:05:53 Modric (5) #162

Igazad van,történnek ilyen esetek,de mégsem az a megoldás,hogy kiböki az idősebb srác Oskar szemét,mert az megvédte magát. Meg az is gond,hogy az esetek többségében nincs egy ''Eli'',aki megmenthetné az áldozatot.

előzmény: BonnyJohnny (#161)

2016-02-03 21:21:27 BonnyJohnny (5) #161

Hasonló esetek történnek szinte minden nap a világban, sajnos. :/

előzmény: Modric (#160)

2016-02-03 21:14:33 Modric (5) #160

Még valami: Csak szerintem volt túlzás,hogy Oskar-nak súlyos büntetést kellett elviselni azért,mert megvédte magát? Mert okés,Oskar konkrétan fülön ütötte a bántalmazóját egy faággal,de nagyon felháborított,hogy a bántalmazó-asszem Martinnak hívták-testvére,Jimmy-de szép svéd neve van,ezt megjegyeztem amúgy :D-képes lenne kibökni a szemét,ha nem marad meg a víz alatt 3 percen keresztül.

2016-02-03 20:51:52 Modric (5) #159

Nagyszerű horror-dráma,hangulatos film. Azt nem értettem,hogy a megharapott nő férje honnan tudta,hogy Eli hol lakik?

A medencés jelenet elképesztően jó. De nem csak én gondolom így.

2015-10-31 15:41:20 Killjoy (5) #158

Régen láttam, és tudom, hogy nagyon tetszett. Mert titokzatos volt, mert nem tudtam róla semmit és mert nagyon jól össze volt rakva az egész. De azt nem tudom megmondani, hogy újranézve is ütne-e akkorát, mert így, hogy tudom a sztori lényegét, nem hiszem, hogy működne mégegyszer olyan jól. De azoknak, akik még nem látták, mindenképpen kötelező.

2013-05-29 11:15:06 ryood (5) #157

sokat gondolkoztam: vajon, hogyan folytatódik ez a történet a vonatos jelenet után?
úgy látom nem vár fényes jövő elire és oskarra, viszont mégis irigylem őket!

2013-05-20 08:12:48 BonnyJohnny (5) #156

Mondjuk ez pont nem tipikus vámpíros film. :)

előzmény: tomasso (#153)

2013-05-19 22:46:02 tomasso (2) #155

Mindenféle előzetes tájékozódás nélkül fogtam hozzá, manapság már elővigyázatosabb vagyok.

előzmény: McCl@ne (#154)

2013-05-19 22:40:34 McCl@ne (5) #154

Ha nem tudtad erről a filmről, hogy "vámpíros", akkor mit tudtál róla?

előzmény: tomasso (#153)

2013-05-19 22:31:51 tomasso (2) #153

A vámpíros filmeket bojkottálom. Ez is csak addig volt érdekes, ameddig nem derül ki, hogy vámpírleányzóval van dolgunk.

2013-03-22 19:29:57 Ladyhorror (1) #152

Ezen mi zseniális? Nekem nem tetszett, annyira vontatott megminden :/ Persze a vontatott filmek közül is van 1-2 jó, de ez vhogy nem abba a kategóriába tartozik, számomra legalábbis. :)

2012-11-01 04:18:01 vadPINGvin (5) #151

Ezzel a történettel semmi gond, úgy tökéletes ahogy van. Maximálisan meg tudom azokat is érteni akiknek nem jön be, de ez csak kompatibilitási probléma, ettől a film még nem rosszabb.
Úgy tudom az író reakciója a film megtekintése után valami ilyesmi volt: "De én ilyen szépet nem írtam!"
És ez esetben ez nem álszerénység volt.
Csak azért mert egyszerűbb a sztori, az nem mindig azt jelenti, hogy lusta forgatókönyvírók kihagyták a (vastag könyv) felét, hanem esetleg azt, hogy rájöttek, a történet élvezetéhez nem biztos, hogy mélyen bele kell menni pl a svéd szociális problémák elemzésébe. Meg egyik másik rosszul megírt karakter leegyszerűsítése sem rontott a végterméken. Természtesen csak szerény véleményem szerint. :)

Öszefoglalva: Egy átlagon felüli, de közel sem zseniális regény tökéletes adaptációja ami minden tekintetben übereli az alapanyagot.

előzmény: ChrisAdam (#149)

2012-10-25 16:38:28 BonnyJohnny (5) #150

mért nem tudtak kiszedni belőle egy normális történetet?

Ki tudtak, csak neked nem tetszett... :P ;)

előzmény: ChrisAdam (#149)

2012-10-25 16:12:03 ChrisAdam (2) #149

Gondokodtam, hogy most rögtön ez után lássak hozzá, de majd kicsit később nézem meg. Egyébként nem kívánkozom horrorra, csak ha már olyan vastag (és jó) az a könyv, akkor mért nem tudtak kiszedni belőle egy normális történetet?

Egyébként ha elolvasnám a könyvet, lehet, hogy csak felidegesíteném magam, hogy mi a rohadt életet tudtak elcseszni ezen a filmen és rányomnám a kettest. :)

előzmény: Umberto (#148)

2012-10-25 16:08:55 Umberto (3) #148

Nézd meg a film remake-jét, az határozottan jobban sikerült, mint ez.

előzmény: ChrisAdam (#147)

2012-10-25 16:06:02 ChrisAdam (2) #147

Nagyot vártam, nagyot csalódtam. Igényes munka, tény és való, ám a szép képek, zseniális színészi játékok és jó karakterábrázolás mögött nincs semmi. Csak a tátongó üresség. Khaosz.
Persze, vannak jó, kifejezetten tökéletes és egyedi jelenetek (uszoda.... kitűnő. macskás... érdekes.), de a film 110 percében szinte csak üres dolgok úsznak a víz felszínén, a rendező néha felkap egyet, megmutatja, majd mehet vissza a nagy semmibe. Csak azért kapja meg a hármast, mert furcsa titokzatosság lengi körül a történetet, a vámpírcsajt. De először kettesre értékeltem.
50%

2012-08-26 15:13:36 Cserrygo (4) #146

Hát én még csak pár részletet olvastam a könyvből, de máris übereli a filmet...
Johnny és Jimmy élete homály marad, így az okok és szándékok, minden torzul. Oscar is szépítve van, nem ekkora szent, pláne nem csupán áldozat... Számomra Eli sem szimpatikus...

Különben tetszik, hogy ilyen lassú folyású és ábrázoló - ha hiányos is - és a színészek is jól lettek összeverbuválva. Szeretem, ha a lélektan is szerepet játszik a filmben, de ha csak szemezgetve vannak benne az információk, amitől megváltozik a sztori, azt nem támogatom... ,

A legjobb vámpíros munkának még mindig a 'Vámpír, vérfarkas és szellem', azaz eredeti címén a 'Being Human' című angol sorozatot tartom és ajánlom, az eddig legjobb vámpíros mű. ^^

előzmény: ooli (#142)

2011-12-29 14:30:28 tomside (4) #145

Igényes európai film. Érték!

2011-06-04 10:58:47 gerbence (4) #144

Attól eltekintve, hogy a történet józan ésszel belegondolva tragikusan és förtelmesen elborzasztó (ahogyan azt az amerikai remake topikjában Gameface summázta), egy gyönyörűen bemutatott ember-vámpír "szerelem". Nagyon csöndes, nagyon fájdalmas, hosszan kitartott, mint egy néma kiáltás.
Valami nekem hiányzott a zseniálishoz, talán éppen az, hogy a főszereplőkkel az ember már nem tud, nem hajlandó azonosulni, ha túl van a tinédzserkorán, de mégis empátiával tudtam szemlélni őket és meg tudott érinteni a kapcsolatuk, illetve a sorsuk, ami azon keresztül megmutatkozik.
Ha a modern romantikus vámpírfilm origóját a Coppola féle Drakulában határoznám meg, akkor az egyenes egyik végén állna a Twilight féle tini (a kettő között az Interjú a vámpírrallal), és átellenben, a másik végre kerülne ez a film a maga naturalisztikusságával, valósságával, hitelességével.
Felemelő helyett lehangoló katarzissal, hősies helyett nyomasztó tragédiával.

2011-01-28 16:31:31 ooli (5) #143

ja, és "nem akar embert ölni..."
lárifári. lusta hozzá:) és kockázatos is.

2011-01-28 16:26:06 ooli (5) #142

drámát vártam én is a cím alapján, aztán biztatgatttam magam: na még tíz percet a sztori miatt. utána nem is akartam rá emlékezni: ennyire borzasztó, ennyire nem valóságos, ráadásul nem mond semmit. ja, míg el nem gondolkozol rajta, mi miért volt. sajnos (?) ez magától végbement hónapok óta, újra meg újra. mint egy rossz reklámdallam. jöttek a kérdések maguktól, és akkor lett csak igazán iszonyat (meg személyes) a dolog, mikor kiegészült a látható a hozzágondolásokkal.

miközben ilyen példátlanul és szívósan befészkelte magát a fejembe, "meggyőződésemmé" vált, hogy a szerelmi vonal minden megnyilvánulása
a beetetés része. a kislányból vámpír lett, tehát csak véradagokban gondolkodik. igen, szerintem is régóta volt már vele az öreg, csak hát a kislány nem tartotta vele a lépést. és igen, a bácsi szimplán kiszolgáló. miért? emlékeztek a követelőzős részre az elején? amikor azt hittük, rokonról van szó? és arra, mikor a fickó feláldozta magát egy utolsó szippantás kedvéért? a lány nem sajnálta, régi emlékek ide vagy oda. amúgy is elhasználódott már, a vadászat közben egyre többet hibázik, hát új alany után kellett nézni. és ki felelne meg jobban, mint egy elszigetelt srác, aki nem függ a barátaitól, tehát elszakítani sem lesz nehéz? akiben teng az indulat, aki befolyásolható? aki ki van éhezve egy barátra, akiért mindenre hajlandó (főleg ha egy életmentés is befigyel)?

beetetés 1: úgyse leszel a barátom (értsd én is egyedül vagyok és sebezhető, mint te, nem akarsz megkörnyékezni véletlenül?)

beetetés 2: az engedj be rész. még jobban odaláncolja magához azzal, hogy önfeláldozást mutat. ki tudja, talán tud ilyet csinálni akarattal is! az öreg faszitól meg azért kérdezte meg talán, mert ez már ilyen kedves, szentimentális szokásukká vált. vagy őt is azzal etette, hogy "á, ha te nem mondanád rá az áment, nem tukmálhatnám rád magam. ugyanis tilos, ez ősi vámpírszabály." és ezért mehetett az uszodába. mert kamu a szabály. vagy mert nem otthona senkinek.

beetetés 3: a lány tudta változtatni a hangszínét, sőt, az arcát is. nyilván szerintem ez direkt van, hogy egy kisfiúhoz egy kislány formájában kerülhessen közelebb.

a kislány neméről:
elgondolkoztam én is, mikor levetkőzött. de hát ki látott ezelőtt pucér vámpírt? talán azok így néznek ki!

ja, hogy emberből lett vámpír? ebben egész végig nem voltam biztos. mert a vámpírboldoguláshoz elég, ha a látható részek vannak "kidolgozva". mint dick ubikjában. ráadásul miért nem akart meghalni, mint az ex-embernő a kórházban?


hát kicsit illúzióromboló, hogy az itteni könyvkivonat rácáfol a "véleményemre", de még egyszer: nem is tudom mióta nem találkoztam továbbgondolást rámerőszakoló filmmel, és emiatt ajánlom. van millió jobb, millió feelingesebb film, de ez a bekapcsolódási kényszer nekem új. nagyon állat, nagyon fura.

2010-12-02 22:27:35 Shakti (5) #141

Vacilláltam, hogy 5-t vagy 4-t érdemel-e, mert többször láttam, és míg egyszer rajongtam, máskor meg untam. Szerintem ez egy hangulatfilm, és ha a megfelelő hangulatban nézzük, zseniális. Ha kevésbé megfelelő hangulatban, akkor inkább csak érdekes. Az viszont kétségtelen, hogy ez a film az utóbbi idők mívesebb vámpírtörténetei közé tartozik, sőt, megkockáztatom, hogy a témában különösen jó és egyedi.

2010-09-29 10:38:27 acidphase (3) #140

:D
szoval a hypeot, vagy inkabb a jo osztalyzatokat.. na de orulok h masoknak elnyerte tetszeset.

előzmény: Zalaba Ferenc (#139)

2010-09-29 00:34:02 Zalaba Ferenc (4) #139

A hypót? :)

2010-09-28 23:45:16 acidphase (3) #138

a szep melankolikus zenek meg a szep fenykepezesek miatt 3-as de amugy nagy csalodas.. nem igazan ertem a hypot a film korul.. ha moziba neztem volna kb az ereimet is felvagtam volna..

2010-07-09 02:36:54 BladesOrsi (3) #137

Fúú, istenem, de szar volt magyarul.
Szerencsére megnéztems védül is. Isteni! :)

2010-04-10 06:55:46 ronin07 (?) #136

Ó, igen, yuriko. A spoiler-ben említett kikötés a Túl a barátságont is kiemeli a TÖMEGből, bár ott azonos neműségről van szó, de a homoszexualitás és a nemtelenség a szerelmi viszonyok konvenciómentes egységei, gyakorlatilag ugyanazon érem két oldala. Nem írtál rosszat szerintem, csak én úgy gondolom, hogy a regény és a film azt továbbítják: a mély érzéseknek még a deviancia, sőt, a pszichopátia terepe seb szab határokat. Eli ugyanolyan kívülálló, mint Oskar, ám a "lány" radikálisabban az: hajléktalan benyomását kelti, androgün, vér tapad a kezéhez, jól láthatóan elbarikádozta magát a társadalomtól. Lepukkantság, ezzel a szóval tudnám körülírni, és Oskar-t is kezdik lepukkantani az önértékelés terén, majd Eli és ő vérszerződést kötnek: véd-és dacszövetséget, ami a kívülállóságukon való felemelkedés is. Oskar beleszeret ebbe az öldöklő angyalkába, egyrészt, mert amennyire emlékszem, eleve egy bizarr tüneményként látja, és erről a vonzalomról az arca tanúskodik a leginkább, másrészt pedig mikor Eli a védelmére kel, újjászüli őt, és ez a tett szerintem baromira kiérdemli, hogy szeress valakit. Az erkölcsi mutatók viszont ugye a sok áldozattal szélsebesen mozognak, és nekem az is eszembe jutott, hogy vajon mi lesz Oskar sorsa, ha megöregszik, netán pocakot ereszt és nem bírja majd annak a súlyát, amit Eli az életben maradásáért kérhet tőle? Ugyanezt, vagy ahhoz hasonló jövőképet látok, mint Hakan-nál: valószínű, hogy Oskar-nak ugyanúgy a perifériára szorulva kell majd élnie, mint az öregnek, csakhogy kielégíte szerelme vérszomját. Éjszakai gyilkosságok, ártatlanok lenyírása stb. És előbb-utóbb Oskar is összeroppanhat szerintem ez alatt a súly alatt, sőt, szerintem ez igenis triviálissá válik ebben az örök szerelemben 20-25 év után. Szóval, ez nagy eséllyel egy beteges, szado-mazochista, "pedofil" kapcsolattá válhat. Hacsak Oskar nem mondja azt, hogy "Elég, te undorító dolgokra kérsz tőlem, szerelmem, és én nem pártollak, ráadásul nem akarom vásárra vinni a bőrömet. (emlékezzünk mit tett magával Hakan, mikor a rendőrök elkaphatták volna)" Ám az is lehet, hogy Oskar-nak már lesz szíve otthagyni a nőt, hiszen voltaképp az élhető élettel jutalmazta meg Eli, és erről az érzésről lemondani extrém vagy rendhagyobb szituációkban is nehéz leomdani.

előzmény: yuriko (#123)

2010-04-10 06:35:32 ronin07 (?) #135

Az első mondatoddal csak fokozatában nem értek egyet (merthogy én ezekre a filmekre 4-est is adtam, nemcsak 5-öst, de ez csakis az én szuverén nyavalyám), a többit viszont teljes mellszélességgel pártolom. Annyit teszek még hozzá, hogy mind Lindqvist, a regény szerzője és Alfredson, az írás hű adaptátora is a morális iránytű kibillentésével, ámde roppant kreatívan beszél a gyerekek közötti barátságról, majd szerelemről. Őrült szerelem, az új hullámnál is radikálisabb szerelem ez.

előzmény: Denny (#132)

2010-04-10 00:48:58 -senki- (2) #134

Pedig a Gettó milliomos és Benjamin Button különös élete szerintem elég gyengék... a másik kettő viszont tényleg jóó.

előzmény: Denny (#132)

2010-04-09 22:14:02 Rorschach (1) #133

Megpróbáltam újranézni. Nem sikerült. Egyes.

2010-03-16 16:09:29 Denny (4) #132

Sötét lovag, Gettó milliomos, Pankrátor és Benjamin Button különös élete. Én azt hittem ezt a 4 filmet 2008-as alkotások közül semmi nem közelítheti meg, de ráakadtam egy olyan filmre, ami egyrészt nem is amerikai (svéd), ráadásul döbbent arccal néztem végig. Erről eddig hogyhogy nem hallottam?
Ezt a művet kár lenne az előző évi Oscar-jelölések között keresni, mint legjobb külföldi filmet, mert ez nem közönségfilm, nem tudnám olyan helyzetben elképzelni. Az Engedj be! című filmet mindenkinek magának kell felfedeznie, mint ahogyan én is tettem.
A történet egy Oscar nevű kisfiúról (csak ennyi köze van az Oscar-hoz :)) és egy kislányról szól, akik mindketten magányosak, de barátok lesznek. A magány miatt találnak egymásra. A kislány és az apja újdonsült lakosok Stockholm külvárosában. Nagyon kemény tél uralkodik, és ez a hangulatra is kitesz, erősen szomorú/borongós/melankolikus ízt adva a filmnek.
Oscar-t az iskolában sorozatosan megfenyegetik és megverik, és ő ez ellen semmit nem tud tenni. Egyetlen barátja, Eli azonban megmondja neki, hogy üssön vissza, és ha kell, ő is segít neki. Egy lány. A film lassan építkezik, és rájövünk, hogy Eli-ék miket is csinálnak a sötét, hideg éjszakákon. Nem feltétlenül akarnak embert ölni, csupán a vérre szomjaznak. Nem gyilkosok ők, csak vámpírok. A legdrámaibb és legszomorúbb tekintetben. Szükségük van a vérre, másképp meghalnak.
Eli nem barátkozik senkivel, semmilyen normális emberrel, neki csak az apja van. Ezért is váratlan fordulat az életében Oscar, de ez fordítva is igaz. Felfedezik a barátság szépségét, és lassan eltűnik az életükből a magány. Ilyen érzéseket csak akkor fognak újra érezni, amikor Eli tudtára adja Oscar-nak, hogy el kell mennie... Oscar az egyetlen ember, akit Eli sohasem bántana, a legeslegjobb barátja, mindenféle tekintetben. A film a barátságra épül, de van benne egy kis horror/thriller-es íz is, mivel a városban hullákra, megfertőzöttekre bukkannak, és ez bonyodalmat is kelt. Emellett viszont egyértelműen az egymás iránti szeretetre épül a film, amit Oscar és Eli karaktere tökéletesen be is mutat.
Nekem hihetetlenül tetszett ez a film, azonnal bekerült a listámba, és emellett 2008 harmadik legnagyobb alkotása. A film hangulata és a rendkívülien szépen ábrázolt barátság bemutatása tökéletes ebben a filmben, az egész egy csodálatos melankolikus dráma, amiben ott van a félelmetes/horror-os hangulat is, és így ad a filmnek egy eredeti képet. Biztosan sokszor meg fogom még nézni, mert ez a tökéletes alkotás nagyon megmaradt bennem, és sokszor elgondolkodom rajta. Az elején még meg kellett szoknom a svéd nyelvet, de 10-20 perc után már ezzel sem volt problémám. Mindenkinek ajánlom, mert ez egy fantasztikus, csodálatos film a barátságról és az egymás iránti hatalmas szeretetről.

2010-03-05 01:19:14 whiteman 01 (5) #131

Tényleg förtelmes a szinkron, ha nem felirattal látom először, sanszos, hogy most négyest adtam volna. Ahogy Eli hangja eltorzul, pff....

2010-01-11 23:14:24 ronin07 (?) #130

Ki a két gyerekhang?:)

előzmény: Zalaba Ferenc (#129)

2010-01-11 23:07:38 Zalaba Ferenc (4) #129

ráadásul tájszólása is van szegénynek. :)

2010-01-11 22:49:46 HejjaX (4) #128

egyszerűen borzalmas a magyar szinkron. Oskaré még hagyján, de Eli hangja kb egy nyolcéves kislányénak felel meg, miközben az eredetiben a sztorihoz jobban illő mély hangja van a kiscsajnak. kiábrándító az a vékonyka gyerekhang egy vámpírnak.

előzmény: gaga (#127)

2010-01-11 21:01:42 gaga (4) #127

A szinkron szerintem sokat ront, szóval eredeti hanggal érdemesebb nézni.

2009-11-20 13:19:34 deathcode (4) #126

Az ilyennel kezdetnek megetetnék egy példányt, aztán a következőn már jobban elgondolkodnék...

előzmény: Zalaba Ferenc (#125)

2009-11-20 13:00:23 Zalaba Ferenc (4) #125
2009-11-19 23:35:25 JeszKar (4) #124

Nem lenne nekem se bajom, ha nem ezt a hátamat így egyszerre akarnák összehozni, ez már azért soknak éreztem kicsit. Csak úgy, mint anno Az őslakó című film fordulatainál, bár itt azért nem olyan súlyos a helyzet, mert az utóbbira nem helyez olyan hangsúlyt a film, mint a vámpírlétre.

előzmény: yuriko (#123)

2009-11-19 23:27:49 yuriko (?) #123

Engem pedig pont ez a gondolat nyűgöz le, hogy nemiség nélkül is létezhet ilyen őszinte, mély és ártatlan szerelem!
Ez annyira kiemeli a a szerelmes filmek tömegéből, hogy nem tudok nem rajongani érte!

Nálam ez egyértelműen egy szerelmes film (az egyik legszebb!!), horror elemekkel.

előzmény: JeszKar (#122)

2009-11-19 21:48:17 JeszKar (4) #122

Érdekes élmény volt, és azért értem, hogy miért hasonlította valaki korábban a 5cm-hez.
Itt is fontos témája a gyermekszerelem, bár itt még megtoldják az egészet a vámpírléttel és
Eli nem lány, ami azért már kicsit szerintem sok a jóból.
Az uszodás jelenet zseniális, és elgondolkoztató a film is, csak gyakran erősen érzékelhető benne a cselekménytelenség, azért a négyes megéri, de majd talán egy újranézés segít rajta.
Amúgy szerintem ez horror film, csak nem klasszikus értelemben, és erős drámai töltettel. Témában (vámpír-halandó szerelme), még tudom ajánlani a Banpaia hantâ D című animét, amely azért jóval tempósabb, és jóval több horror elemet tartalmaz. De abban is megtalálható a vámpír lét okozta szenvedés témája.

2009-11-07 16:52:48 limupei (5) #121

Igen, így már igen:)

előzmény: Zalaba Ferenc (#120)

2009-11-07 16:43:45 Zalaba Ferenc (4) #120

rosszul fogalmaztam: nem kétféle, hanem kétoldalas borítóval jön. :) innentől pedig fakultatív. :)

2009-11-07 16:36:29 limupei (5) #119

Nekem baj, mert meg akartam venni, de ebben az igénytelen könyvmolyképzős ragasztott szar kiadásban ennyi pénzért nem fogom. Ráadásul betették a vörös pöttyös, nőknek(!!!) szóló sorozatukba, úgyhogy no comment. A DVD viszont jöhet, de csakis a jobb oldali verzió. Bocs, de a másik nem tetszik:S

2009-11-07 14:33:48 Zalaba Ferenc (4) #118

apropó dvd. elkészült a magyar változat kétféle borítóval, átlátszó tokban. jövő héttől az üzletekben. így néz ki a kétféle borító.

előzmény: Zalaba Ferenc (#116)

2009-11-07 13:57:19 yuriko (?) #117

Idővel én is biztos megnézem, de kétlem, hogy a tökéletesnél tökéletesebbet lehetne készíteni. Ha esetleg rosszul sikerül a remake vagy az újragondolás az ennek a filmnek az értékéből semmit nem fog levonni.

A könyvet már én is tűkön ülve várom, hiszen addig amíg nem olvastam el nem nézhetem újra:) A új címválasztásnak viszont egyáltalán nem örülök!

előzmény: allegra (#106)

2009-11-07 13:17:53 Zalaba Ferenc (4) #116

sebaj, ha ennek köszönhetően jobban fogy a film DVD-n, akkor én boldog leszek. :)

előzmény: limupei (#114)

2009-11-07 11:48:37 allegra (5) #115

Aú, nagyon kár volt átcímezni. Sajnos tényleg besorolták az egyenvámpírba, ez a cím pedig... Rémes.
Western?! Inkább alaszkai vagy eszkimó, akkor már:)

2009-11-07 11:12:46 limupei (5) #114

Ez a kiadó úgy kaotikus, ahogy van, idén már vagy fél tucatszor bebizonyították. Ezt a regényt is úgy kezelik, mint a többi vámpíros szemetüket, amit futószalagon gyártanak ezrével. És még kegyetlen drágák is. Most komolyan, papírkötésű ponyvákért ki kér még el 4-5 ezer forintokat (még az Alexandra és az Ulpius is csak ritkán)?

Azt hiszem méltóbb kiadást kapott volna a könyv, ha mondjuk az Európa adja ki. A profiljukba simán belefér, és olcsóbb és igényesebb lett volna.

előzmény: Zalaba Ferenc (#112)

2009-11-07 10:51:10 Zalaba Ferenc (4) #113

adjanak neki western-feelinget és engem megvettek.

előzmény: allegra (#111)

2009-11-07 10:50:23 Zalaba Ferenc (4) #112

"ügyes" címválasztás.

előzmény: limupei (#110)

2009-11-07 10:37:18 allegra (5) #111

A könyvet nagyon várom. Ha az új változat nem a svéd "amerikaivá" koppintása, hanem a regény újraértelmezése, akkor én is kíváncsi vagyok. Viszont az északi és az északon játszódó filmeknek egy olyan sajátos hangulatvilága van, amit nem tudom, felül tudnak-e majd múlni.

előzmény: Zalaba Ferenc (#109)

2009-11-07 10:26:05 limupei (5) #110

Igen, kedden bármelyik percben:) Amúgy megváltoztatták a címét, legalábbis a kiadó ezt közölte...és mellékelt egy régi címmel ellátott borítót. Fura.

előzmény: Zalaba Ferenc (#109)

2009-11-07 09:49:44 Zalaba Ferenc (4) #109

simán. ígéretes projectnek tűnik sztárok helyett színészekkel, indie környezetben és a CLOVERFIELD-de bizonyító matt reeves dirigálásában. állítólag egy rakat olyan dolgot viszontláthatunk benne, ami a svéd filmből kimaradt és az eredeti könyvben szerepel (ami egyébként bármelyik percben megjelenhet nálunk is).

előzmény: allegra (#106)

2009-11-07 08:44:26 Oscee (5) #108

Nem jó példa, mert az nem is remake meg nem is lett túl rossz :P

Amúgy ja, persze. Csak előbb még ezt!

előzmény: a6notes (#107)

2009-11-07 08:28:48 a6notes (5) #107

Csak a Kockára gondolok, aminek szintén eléggé tetszett az első része, aztán a második olyan rossz lett, hogy még az elsőnek az élményét is elrontotta... szóval nem hiszem.

előzmény: allegra (#106)

2009-11-07 07:25:02 allegra (5) #106

Ugye? Hamarosan készen lesz az amerikai változat, ti meg fogjátok nézni?

2009-11-07 04:13:49 mchn (5) #105

Par oraja nem gondolkodom mason mint ezen a filmen, konnyen lehet, h en is oda jutok ahova te :)

előzmény: yuriko (#104)

2009-11-07 03:31:57 yuriko (?) #104

szerintem az elmúlt 100 év 10 legjobb filmjében benne van. nálam biztosan:)

előzmény: mchn (#103)

2009-11-06 21:35:08 mchn (5) #103

Leesett az allam. Az utobbi 10 ev 10 legjobb filmje kozott van szerintem. Tokeletesen eltalalt tempo, kiemelkedoen jo es otletes fenykepezes es ket fantasztikus gyerekszinesz. Ilyet, meg!

2009-11-06 14:34:30 pókmacska (3) #102

Végül is tényleg nem gáz, ez igaz.
A buta horrorokhoz képest ez nagy lépés, de lehetett volna nagyobb...

előzmény: jesi (#101)

2009-11-01 11:31:19 jesi (4) #101

és most jön a közhely:
Jó filmből lenyúlni nem gáz
meg hogy a svédeknél (nemcsak náluk) Bergman hatás erős

előzmény: pókmacska (#100)

2009-11-01 11:28:59 pókmacska (3) #100

Szép képek voltak benne (az egyik nagyon hajazott egyre a Personából). Kicsit mondjuk másra számítottam, de maga az ötlet jó. Kissé vérbő itt-ott:)

2009-10-26 14:39:47 jesi (4) #99

Sajnos többet vártam tőle (amerikai típusú horrorjelenetek nekem nem jöttek be)
A drámai rész tetszett, a hangulata is (skandináv filmeket amúgy is nagyon szeretem)

2009-10-01 13:57:57 Corleone01 (5) #98

Elragadó film. Nagyon tetszett, úgy gondolom hogy ékes gyémántja az utóbbi idők horrorfilmtermésének. De hozzá kell tennem ez több mint horror film...nagyon nagy:D + a zene

2009-09-29 23:42:35 whiteman 01 (5) #97

Ne is mondd! Már előre gyúrok a 2. részre:)

előzmény: czeppelin (#96)

2009-09-29 22:54:17 czeppelin (5) #96

Én sajnos ismerek olyat. A film pedig (az Alkonyat) élvezhető haveri társaságban is. Jókat lehet rajta nevetni. :D

előzmény: whiteman 01 (#95)

2009-09-29 22:26:26 whiteman 01 (5) #95

Ez így van, viszont az is igaz, hogy csak lányok szeretik. Én még nem találkoztam olyan sráccal, akinél ne legyen ciki téma az alkonyat. Engem is egy csaj rángatott el rá:)

előzmény: czeppelin (#94)

2009-09-29 21:53:18 czeppelin (5) #94

Az Alkonyatot messze nem csak az emo-hajlamúak csipázzák (sajnos).

Amúgy ez a film nagyon jó, bár előre csak annyit tudtam róla, hogy nagyon dicsérik és horror. Szóval valami vérengzésre számítottam, de ehelyett egy nagyon szép drámát kaptam. És tényleg műfajilag szinte teljesen megegyezik az Alkonyattal, mégis ég és föld a különbség.

előzmény: whiteman 01 (#93)

2009-09-29 21:15:24 whiteman 01 (5) #93

emo vallású kislányok, ezt skubizzátok! Ja, hogy itt nincs olyan jó pasi, mint az alkonyatban?

2009-09-19 11:08:15 bothbenedek (5) #92

végre sikerült moziban megnéznem, gyönyörű film

2009-09-14 14:51:57 Zalaba Ferenc (4) #91

szerintem is túlzás, ugyanis ez a film köröket ver arra a giccsparádéra. :)

előzmény: -senki- (#89)

2009-09-14 14:39:55 yuriko (?) #90

Nem akartam összevetni csak azért írtam, mert azóta nem érintett meg ennyire film és nem keveset láttam ez idő alatt. Ha mégis összehasonlítanám, akkor a megtekintés utáni gombóc a torokban, összeszorult gyomor, néma csend amíg végig nem ér a stáblista és néhány könnycsepp megjelenése; ezekben mind hasonlítanak (szigorúan nálam).
Sajnálom, hogy téged nem bűvölt el annyira mint engem:( De talán majd második megtekintésre;)
Annak viszont nagyon örülök, hogy az Másodpercenként 5 centiméterben egyet értünk!

előzmény: -senki- (#89)

2009-09-14 00:59:17 -senki- (2) #89

Hú a Másodpercenként 5 centiméterrel összevetni... :/ :)

előzmény: yuriko (#88)

2009-09-13 22:41:38 yuriko (?) #88

A hétvégén negyedszer néztem meg az Engedj be!-t. Gondoltam most már illene valamit írni is róla. Egy nem mindennapi szerelmi történet egy nem mindennapi környezetben számomra az elmúlt 3 év Vapiti esélyes filmjeinek a csúcsa.
Utoljára ilyen hatást a Másodpercenként 5 centiméter című animecsoda első megnézésekor tapasztaltam. Az érzés leírhatatlan így nem is erőltetem.
Nagyon finom, visszafogott svéd rendezés, két óriási alakítás Line Leandersson és Kåre Hedebrant jóvoltából, gyönyörű képek, lélegzetelállító (az szó legszorosabb értelmében) atmoszféra és az egyik legjobb történet, amit valaha hallottam. Következő dolgom még az 5. megnézés előtt a könyv beszerzése lesz.
Becstelen brigantyk ide Gran Torino oda az én abszolút első és egyetlen jelöltem az idei Vapitire az Engedj be!.
Gyönyörű film! A leggyönyörűbb, amit valaha... Nézd meg, szerintem!

2009-08-15 19:39:45 k3pl3r (?) #87

Haha, körülbelül én is pont ezt akartam írni. A finálé miatt majdnem ötöst is adtam, de én is inkább megnézem elötte mégegyszer.

Más:
Végigolvastam a hozzáólásokat és be kell vallanom, nekem nem esett le, hogy ő fiú (volt). Én azt hittem azért mondja, hogy nem lány, mert vámpír. Így talán még bizarrabb és érdekesebb a film.

előzmény: Olórin (#5)

2009-07-20 13:34:09 Gasz András (4) #86

Engedj be!:

Megint egy északi film mely hatalmas sikollyal süvít a Hollywoodi szelek közé. Kérem így kell egy jó ötletet megalkotni, persze már tudom sajnos, hogy Amerika jövőre ezt remakel. Megint kapunk biztos egy gögyngyszemet. :)


Morbid film morbid sztorival, és fura kettősséggel egy dráma/romantika fura keveredést alkot a horror műfajával, néha -néha általános társadalmi problémákat, lélektani problematikákat is felmutat.

Ezek mellett pedig az hangulat melyet Svédország maga is biztosít a rendezőn és operatőrön kívül már megfogott engem, pontosabban itthon megfogott ott nem biztos hogy sokáig élnék félévnyi sötétségben. (jó azért túloztam :) )


A 2 főszereplő 12 éves gyerek nagyszerűek a Faun labirintusa gyerekszereplőjéhez majdnem mérhetőek, talán majd nagy karriert futnak be. A film viszonylagos folytonossága,, lassú kezdése nagyon bejött, de utána ami még mindig maradt, az a vonatott ,fákat mutogató egyveleg már nem tetszett. Emellett a horror és a dráma-lelki novellákat megidéző látásmód keveréke nem mindig jött ki jól. Néha nagyon furcsa és ellenszenves érzést váltott ki, nem reálissá változtatta reális elemeket is és vica versa. Nem tudta a film hogy most horror vagy dráma akar éppen lenni egyes jelenetekben legalábbis úgy tűnt. Ennek ellenére tetszett Oskar saját bajainak problémáinak bemutatása is.

Furcsa egy film az biztos hogy nem a széles közönségnek készült, de sokszor épp emiatt mernek oylanokat lépni amelyek buktatókat, hibákat is tartalmazhatnak de az új ötletek és megvalósítások ereje feledtetheti velünk az apróbb hibákat is kicsikét. :) Az idei év egyik meglepetés filmje, meglepetésszerűen ( habár ma már nem is annyira igaz ez) nem az USA-ból,vagy japánoktól hanem a szőke vad és svéd-norvég vikingektől. :)
82%

2009-07-15 19:47:36 ronin07 (?) #85

Get Me Out of Here.:)

előzmény: limupei (#83)

2009-07-15 11:14:59 GothMan (?) #84

Mindenesetre a plakát nagyon hangulatos. A Cloverfieldes figura neve már kevésbé...

előzmény: limupei (#83)

2009-07-15 11:04:36 limupei (5) #83

:S

2009-07-09 13:53:12 Zalaba Ferenc (4) #82

elvileg augusztus végéig le van kötve a vidéki kópia, így esélyes, hogy hamarosan befut pécsre is. amúgy is az egy kulturváros. :)

előzmény: deathcode (#81)

2009-07-09 09:34:52 deathcode (4) #81

És Pécsen miért nem játsszák???? grr grr

2009-07-09 08:35:44 Zalaba Ferenc (4) #80

a film első héten kb. 1450 nézőt csinált budapesten és 350-et vidéken (gödöllőn). van fény az alagút végén.

2009-07-04 23:05:15 Mikkey (2) #79

"A svéd Engedj be! a legjobb vámpírfilm, amit valaha láttam, de megkockáztatom, hogy benne van a filmtörténet tíz legszebb szerelmes filmjében is."
-azért ez az indexes szalag cím picit komolytalan, de ízlések és pofonok..

2009-07-04 22:02:09 a6notes (5) #78

Ennyire :)
A drámai vonal adja a film lényegét. A horror, a vámpír elemek mind majdhogynem mellékesek. Csak érdekesebbé teszik. De számomra a film a gyerekkori, legártatlanabb, legszebb barátságról szól. (Inkább hasonlítanám a Stand by me-hez ilyenformán, mint mondjuk a Twilight-hoz vagy ki tudja, a From dusk til dawn-hoz.) És abban van annyi mélység, hogy rögtön rávágtam az ötöst és kikiáltottam az év kedvencének még januárban.
Hogyne lenne észak-európai hangulata? Hát Svédországban készült :) Azt ugyan nem mondom, hogy egy ázsiai-horror motívumot sem láttam, de csak azért mert nem láttam elég ázsiai horrort, hogy tudjam, azok milyenek :) Egyébként én szóltam előre. Ha valaki rémüldözni ül be, meg hogy összesz*rja magát félelmében, akkor rossz mozit választ. Ez a film nem azért van.

előzmény: Mikkey (#76)

2009-07-04 20:20:56 ronin07 (?) #77

"...megspékelve 1-2 ázsiai horrorból már jól ismert motívummal."

Csak én gondolom azt, hogy az Engedj be! hamisitatlan észak-európai hangulatot áraszt?

2009-07-04 19:50:23 Mikkey (2) #76

egyetértek a 3 előttem szólóval. gyakorlatilag alig tudtam végignézni. nálam ez ilyen ilyen tini vámpír kategória, megspékelve 1-2 ázsiai horrorból már jól ismert motívummal. egyedül a drámaiság ami megnyomhatja a pontokat, nade ennyire?
ritka szhar.

  • 1
  • 2