Fight Club (1999) ☆ 👁

Harcosok klubja

(David Fincher)

amerikai-német dráma, krimi, thriller

4,6
★★★★☆
2142 szavazat
Szerinted:
?
☆☆☆☆☆

Ahhoz, hogy kommentelhess, be kell jelentkezned.

2023-04-01 21:19:24 Bajuszbá (5) #203

Minél többször térek vissza a filmhez, annál zseniálisabbnak tartom. Aki nem látja a film sokrétűségét, az nagyon csak a hagyma külsejét kapargatja. Egy tökéletes jelentés a kapitalizmusról, a fogyasztói társadalomról és annak kultúrájáról, a 20-21. századi emberek (kiemelve persze a férfiak, talán ezért is azonosulok vele méginkább) tragédiájáról, eszméletlenül bomba idézetekkel, úgy, hogy mindezt koherensen egy -amúgy a tematikához teljesen hozzáillő - történeten keresztül szemlélteti. Emellett szerintem egyáltalán nem szájbarágós, a külső rétege is borzasztóan szórakoztató. A látszat ellenére szerintem sokkal monumentálisabb, mint amiről általában beszélnek a filmmel kapcsolatban, hiszen a film végével az egész kapitalizmus, és az azzal összefüggő fogyasztói kultúra megoldásának egyetlen verzióját látjuk, a totális anarchiát, a rendszer teljes elpusztítását. Még azt is elmagyarázza teljesen logikusan, hogyan építs fel ehhez egy terrorszervezetet, hogyan és mi alapján toborozz hívő tagokat, akik követnek. Aki azzal a fordulattal foglalkozik, hogy úristen ez a két ember végig egy személy volt , az a filmből semmit nem látott, alszik tovább a "mátrixban". Ha 3 filmet mondanék, ami mindenkinek látnia és értenie kell serdülő/ fiatal felnőtt korában, akkor az egyik az biztosan ez lenne. A film monológjai eszméletlen erősek és mellbevágók, máig ütnek és érvényesek maradtak...és azóta csak rosszabbak lettünk.

2022-08-23 00:59:59 Fujimi (5) #202

Annyira sokrétű, rengeteg jelentéstartalommal. Akinek az jött le, hogy Tyler alteratív társadalmi berendezkedése az ideális üzenet, az szerintem nem értette a filmet.
Hatalmas kedvenc, nem is akarom ezt boncolgatni, mert félek, hogy megölöm, amit nekem nyújt 10 megtekintés után is. :D A mindenkori ember jelenik meg benne, ha nem is lélekben, de társadalmi szempontból minden téren. A színészi játék egy meghatározó aspektusa ugyan a hangulat mellett, de itt az egész alkotja meg az esszenciáját. Igen, itt még tudott filmet rendezni David Fincher, és nem is akárhogy! Olvastam a könyvet is, nem sokban tér el a végét leszámítva, de talán tényleg megkapóbb - ahogy maga az író is bevallotta - a film. Sajnálom, de imádom.

2020-05-02 23:10:07 Norbert Simon (5) #201

Zseniális! Még több év elteltével is ugyanúgy tud hatásos lenni mint amikor legelőször láttam. A színészek kiválóak, A Norton alakítása főként tetszett. Nagyon hatásos darab. Olyan nehéz pillanatokkal, mozzanatokkal és történésekkel van tele a film amelyeket a néző még évek múltán sem tud elfelejteni. Még csodálkozom is rajta ,hogy ez ,hogy a csudába lehet?

2020-03-07 00:43:12 wildcoyote25 (2) #200

Fel kellett értékelnem ezt a filmet 1-ről 2-re, miután megnéztem a Ken Parkot.

2020-03-05 17:02:53 Interracial Facial Creampie (?) #199

Bizony, ki kell menni a jó levegőre, meg a lányokkal kell foglalkozni, nem egymást püfölni egy dohos pincében!

2020-03-05 15:57:10 wildcoyote25 (2) #198

Nagyon jól megfogtad, mi irritáló ebben a filmben. Mert lehet a közönségfilm és a művészfilm határán álló filmeket csinálni, sőt, szerintem az ilyenek a legjobb filmek. De a Harcosok klubja más tészta. Rád telepszik, nem hagy egy kis levegőt sem, és elhiteti veled, hogy minden rossz a mai társadalomban. És még azt is jópofán akarja előadni neked, hogy egy rakás önálló gondolkodásra képtelen fanatikust képeznek ki a filmben (talán a filmen kívül is?). Aki pedig a fanatizmust így mutatja be, annak nem tudok kettest adni.

Én választok. Inkább nem nézem meg többször a Harcosok klubját. Most pedig inkább sétálok egyet a napfényben. Nektek is ezt ajánlom.

előzmény: ryood (#172)

2018-05-24 17:45:07 mimóza (5) #197

A film DVD lemezén a felhasználói jogokkal kapcsolatos figyelmeztetés után szerepel egy másik figyelmeztetés is. Tyler Durdentől származik, és csak 1-2 másodpercig látható. A következőképpen szól, tessék:

"Ha olvasod ezeket a sorokat, akkor nagyon is neked szól a figyelmeztetés! Minden szó, amit itt olvasol, értelmetlen, apró betűs záradék, és drága másodperceket vesz el az életedből! Nincs más dolgod? Komolyan annyira üres az életed, hogy képtelen vagy jobb ötletet kiagyalni, mivel tölthetnéd el ezeket a pillanatokat? Vagy annyira tiszteled a tekintélyt, hogy figyelmeddel kitünteted és hitelt adsz bárminek, amit csak követel? Mindent elolvasol, amit csak elvárnak tőled? Elgondolkodsz mindenen, amit csak eléd dobnak? Megveszel mindent, amiről csak győzködnek, hogy kell neked? Mars kifelé a kényelmes lakásodból! Ismerkedj meg valakivel az ellenkező nemből! Hagyd abba a túlköltekezést és az önkielégítést! Szállj ki a mókuskerékből, hagyd a pokolba a lélekölő állásodat! Kezdj harcba! Bizonyítsd, hogy élsz! Ha nem bizonyítod, hogy emberi lény vagy, csak egy szánalmas statisztikai adat lesz belőled.
Én figyelmeztettelek... Tyler."


(Forrás: IMDb)

2017-10-08 22:10:40 chaplinfann (1) #196

Ne haragudj, de nem tudom elmondani. Nagyon nagy elvárásokkal ültem le elé, mivelhogy kb. 10/10-es filmnek van előadva.

Az elején felkeltette az érdeklődésemet, szép lassan folyt a cselekmény, de ahogy belépett a képbe Brad Pitt (nincs vele semmi bajom) onnantól kezdve számomra irritáló volt és már csak azt vártam, hogy vége legyen...
Egyszerűen idegesített a film, és igazándiból nem is értettem a lényegét megmondom őszintén. Nem jött át, biztos velem van a hiba... Sőt, megmondom őszintén, hogy amióta megnéztem azóta azon gondolkodom, hogy az emberek mi a francot szeretnek benne... itt 5/4.6, Imdb 10/8.9

Hát ez van, ízlések és pofonok.

előzmény: BalaKovesi (#195)

2017-10-07 09:31:25 BalaKovesi (5) #195

Mi volt benne ilyen rossz?

előzmény: chaplinfann (#194)

2017-10-06 23:43:23 chaplinfann (1) #194

Két óra merő szenvedés, régen láttam ilyen rossz filmet....

2017-09-29 22:16:42 Benny Bug (5) #193

Épp az imént néztem meg negyedszerre. Éppen olyan zseniális mintha most láttam volna először. Mestermű.

2017-06-21 20:31:15 BalaKovesi (5) #192

Apu zseniális, csontnélküli 10/10-es filmje vagyok. (Mármint nem én, hanem a Fight Club.)

2015-08-07 23:06:40 Leo_Stotch (5) #191

Pitt olyan mint Leo..nem díjazzák szét!

2015-08-07 14:21:21 Korben (5) #190

Érthetetlen. A filmben Brad Pitt élete legjobb alakítását nyújtotta. Bocsánat, inkább Ő maga volt Tyler Durden. És még csak nem is jelölték neves filmdíjakra se (pl. Oscar, Golden Globe). Vagy ez csak az én szubjektív véleményem?

2015-07-07 10:47:53 Tenebra (5) #189

Ja, és persze a felirat az borzasztó volt, nem is próbáltam meg olvasni esetleg, csak bele-beletekintettem. "Share yourselves = Osszátok meg magatokat" - hogy lehet így lefordítani ezt a kifejezést? Mintha valami középiskolai kezdőcsoport izzadta volna össze egy délután aladt...

2015-07-07 10:46:30 Tenebra (5) #188

Újranéztem moziban, és azt hiszem, most értettem meg ezt a filmet igazán.

"Nagyon deeeeep", mondják rá sokan, de ez nem azért igaz, mert "rendszerkritikus", hanem azért, mert valójából legalább három "csavar" van benne szerintem. Az egyik az, ami nyilvánvaló: nem a "verekedés a cool", hanem a kritikai attitűd. A másik viszont pont az, amit maga Fincher is elismer: hogy itt ennek a divatlázadásnak a kritikáját adja, mert ez a film tulajdonképpen egy szatíra. Ugyanakkor viszont, és szerintem ez a harmadik csavar, mégis rohadtul cinikus és kritikus alkotás, de én nem nonkformistának, hanem anarchistának, vagy inkább nihilistának mondanám. Azaz a totális kiábrándultság süt a filmről, mert elismeri, hogy nincs alternatíva. Vagyis az alternatíva az tulajdonképpen az uniformizáló kapitalizmus tükörképe. Ez akkor nyilvánul meg nagyon szépen, mikor Tyler Durden elkezdi sereggé szervezni a klubot, és mint a katonaságban, kopaszra nyírják az "újoncokat", és "anonymus"-szá teszik őket.

S Fincher megmutatja, hogy az nem elét, amit a multiknál dolgozó unott alkalmazottak folytatnak (persze örülnének sokan Mo-on, ha az lenne a problémájuk, hogy telerakják bútorral a szobájukat, mert nem tudnak mit kezdeni sem a pénzükkel, sem magukkal). De rá is kontráz erre, és azt mondja, hogy az sem élet, amit a Harcosok klubjának tagjai folytatnak. Egyik oldalon unalom és elidegenedés, testi leépülés (rák, paraizták, álmatlanság - tipikus népbetegségek manapság), a másik oldalon pedig hiperaktivitás, terrorizmus, erőszak és testcsonkítás. Melyik is a jobb?

Szerintem is túlértékelt film amúgy, túl sokat beszélnek róla, túl sokat "hype"-olják - hozzáteszem: jogosan. Csak sokan nem amiatt, amit itt leírtam, hanem sokan csak az első rétege miatt kedvelik. Én viszont emiatt a második-harmadik rétege miatt szerettem most meg még inkább. Nagyon komplex, keserű szatíra ez, mely rám sokkal inkább hatott úgy, mint egy Tarr Béla-film, semmint egy mainstream thriller. Kényelmetlen, gondolkodásra ösztönöz.

2015-06-30 19:11:57 Korben (5) #187

Nem!

előzmény: Schumacher (#186)

2015-06-30 19:00:55 Schumacher (?) #186

Azért vetítik újra moziban , mert 16 éves lett a film ?

2015-06-27 21:01:00 Korben (5) #185

Volt szerencsém eredeti nyelven megtekinteni a filmet(feliratosan),és hatalmas élmény volt! Természetesen jobban átjött a film moziban,mint otthon. Egy negatívum csak...a magyar felirat..ami rettenet (ld. előző 2 bejegyzését). Nálam is a Zűrzavar-osztag csapta ki legfőképp a biztosítékot. aztán a film legnagyobb dumái legnagyobb része félrefordítva/elferdítve, pl. 'Önépítés-önkielégítés. De az önpusztítás...' - ehelyett vmi otromba fordítást kaptunk 'Hiszek egy Tylerben' - ez szinte elsem hangzik a filmben,Kivághatták, vagy úgy félrefordítoták, h észre se vettem?
Nem hiszem hogy nem lehetett volna a klasszikus magyar feliratot rátenni a filmre (főleg azt figyelembe véve h a klasszikus magyar szinkronosan került bemutatásra, nem szinkronizálták újra,ez is nagy szó!). Remélem ezért az otromba feliratért a Pannónia..Kft. legalább nem fizetett. Arról nem is beszélve h szép példa ez arra, hogyan ront el egy filmet a rossz felirat. Csak ngyon idegesíő mert DIREKT eredetibe akartam nézni (nem szinkronnal,ami mondjuk azért nem sikerült rosszul,de mégis eredeti az igazi). Ha ezt előre tudom,inkább szinkronosan nézem tuti! Meghát azért életem filmjéről van szó...a kedvenc filmem,sokunk kedvenc filmje, Tyler Durden pimasz képe most is kint lóg szobám falán...és néha áhitattal nézek fel rá...mit mondhatnék még...

2015-06-27 15:34:34 Rorschach (5) #184

Én is újranéztem moziban, egyszer így, egyszer úgy, és túl azon, hogy még mindig a világ egyik legvagányabb, legsodróbb filmje (obviously, a Fight Clubhoz hasonló klasszikusok ilyen relatíve rövid távon nem öregszenek meg), tényleg egy röhej, amit "felirat" címszóval műveltek.
Volt a társaságomban olyan, aki most látta először, és ugyan tetszett neki így, több helyen megcsonkítva is, de pár öreg motorosból - na meg persze belőlem - itt-ott félhangos hőbörgést váltott ki a felirat. Ordító, bődület nagy hibáktól hemzseg az egész. Mármint ne bassza már meg az élet, volt tizenhét évük arra, hogy a szinte tökéletes szinkront begépeljék és beidőzítsék.

előzmény: Singularity8 (#183)

2015-06-25 11:43:33 Singularity8 (5) #183

Tegnap újranéztem moziban, és hát nagyon nem lennék olyannak a helyében, aki most látja először és nem tud angolul. Ugyanis a felirat BORZALOM, sőt, mindennek az alja, mintha odaadták volna egy 15 évesnek, akinek most lett meg a középfokúja. Magyartalan mondatok, brutális félrefordítások (van, hogy a teljes ellentettjét jelenti a mondat; van, hogy valami teljesen mást; és van, hogy épp csak a lényeg veszik el), egyes szavak fordítása komolyan olyan, mintha felütötte volna a szótárat és az adott szónál random kiválasztott volna egy jelentést. És még ott vannak a nevetséges elnevezések, mint a Project Mayhem = Zűrzavar osztag vagy Zűrzavar projekt, vagy mi. Most komolyan, ZŰRZAVAR?? A játszótéri homokozóban szokott zűrzavar lenni, ha a gyerekek hirtelen egymás szájába kezdik el önteni a homokot.

Nagyon tisztelem, amit a Pannónia csinál, de azért ilyen durva hanyagságot ne engedjünk már meg magunknak! Szeretem mankónak használni a feliratot, de ha a mankó összetörik, ha épp ránehezedünk, az kurvára tud fájni.

2015-06-22 09:48:28 Korben (5) #182

A film manapság Magyarországon aktuálisabb mint 2000-ben történt bemutatásakor! Akkoriban Mo.-ra még nem volt annyira jellemző az elnyugatiasodás. Ráadásul a híres szlogen: 'Amit birtokolsz, az birtokba vesz.' most a legaktuálisabb (facebook,okostelefonok).

2015-06-19 23:21:36 flake (5) #181

Mintha csak tegnap készült volna... Ha lehetne, most megkapná a második ötöst. Érdekes, de volt olyan a nézők között, aki még nem látta, és láthatóan nagyon tudta szeretni :)

2015-04-22 23:29:35 ryood (3) #180

ha már fogy-társ kritika, akkor nálam a norvég kiállhatatlan viszi a pálmát, najó, mondjuk ez a film jóval többről is szól ennél, de megjelenik benne ez a tematika is elég egyedi módon, természetesen könnyeden.

előzmény: Bong (#179)

2015-04-22 23:12:55 Bong (?) #179

A káosz brigád is inkább egy fricska. A film nem akar olyan határozottan megoldást kínálni mint kritizálni. Valószínüleg azért mert nem tud megoldást. De ki tud? A Harcosok klubja is csak egy fogyasztási cikk. Megkaphatod a legközelebbi marketben 999 ft-ért a kapitalizmus kritikát, de csak amíg a készlet tart. Ja van bögre is, én tegnapelőtt vettem.

előzmény: MicaHiro (#177)

2015-04-22 22:59:32 Bong (?) #178

Tehát didaktikusnak tartod. Gondolom Tyler kis monológjai miatt például. Pedig jobban deffiniálni/kritizálni a nyugati társadalmat filmen még nem sikerült. De ezt még megértem. Alternatívát pedig nem kell kínálnia, van még jó pár ilyen film pl. Isten városa. De ha nagyon kell alternatívának ott a Káosz brigád. :)

előzmény: ryood (#176)

2015-04-22 22:24:38 MicaHiro (5) #177

Lehet rosszul jött le nekem és újra kéne nézni, de egyfajta megoldást végül is kínál:
az anarchiát
Persze kérdés, ezzel előrébb vagyunk-e, szerintem nem, de ettől még a film ezt üzeni a végkifejletével, legalábbis az én érzésem szerint.
Ezzel egyébként én személy szerint maximálisan nem értek egyet, mint ahogyan azzal sem, hogy a film gyakorlatilag teljesen ellenzi a fogyasztói társadalmat. Ennek ellenére viszont ötletes, elgondolkodtató film, és pont ettől zseniális: nem kell, hogy egyetérts vele, de olyan dolgokat és úgy fogalmaz meg, hogy elmenni sem lehet mellette.

2015-04-22 22:00:48 ryood (3) #176

azt is írtam, hogy erőltetett ez a stílus, számomra ezért hiteltelenné válik az egész. (amúgy alternatívát se kínál.)

előzmény: Bong (#175)

2015-04-22 21:59:00 Bong (?) #175

"óvatosan a kommentekkel itt"

Amíg ilyen érvekkel jöttök, hogy ez a sok "kúlság" irritál, addig simán jöhetnek a vélemények mert ezzel nem nagyon lehet vitába szállni. Estleg ha azt mondanád, hogy didaktikus, agresszív vagy bugyuta és nem is ķínál alternatívát csak nyavajog, hogy a fogyasztói társadalom beteg. De arra, hogy téged a kúlság irritál én csak azt tudom, hogy engem meg nem. :)

2015-04-21 10:57:29 Mizi (5) #174

Én sem vagyok a fanja, de el kell ismerni, ez egy remekül összerakott film minden téren.

2015-04-21 10:54:58 somogyireka (2) #173

nem sajnos, engem is irritál,nem is kicsit..de óvatosan a nemtetsző kommentekkel itt..

előzmény: ryood (#172)

2015-04-21 08:58:18 ryood (3) #172

na ez az idézet tökéletesen mintázza azt a fajta (számomra) erőltetett "kúlságot", ami sajnos az egész filmet végig kíséri, és engem sajnos iszonyúan irritál.

előzmény: m4rv1n (#154)

2015-04-19 23:35:23 Bong (?) #171

Ausztriában élek, de hazautaznék ezért a filmért.

2015-04-19 22:29:55 Korben (5) #170

Atya isten mi lesz itt!!! tavaly decemberben néztem újra a filmet (otthon laptopon), hatás: Tyler Durden-é akartam válni, mi lesz ha moziba is megnézem??

előzmény: BalaKovesi (#169)

2015-04-11 22:27:26 BalaKovesi (5) #169

Nyáron újból a mozikban!
(ha jól értesültem :D )
2015-nyár

2014-03-23 11:22:40 Prüstü (4) #168

Kultfilmmel van dolgom, óvatosan kell írni róla, leginkább azért, mert bennem sem állt össze a pontos kép, és a nagyon erős négyes valamint a zseniális határmezsgyéjén van. Úgy 14 lehettem mikor először láttam, ugyanolyan erős hatással tud rám lenni így tíz év elteltével, mint akkor. A színészi alakítások igen erősek, Brad Pitt nálam az abszolút címvédő, elképesztően hozta a deviancia megtestesülését, mindezt úgy, hogy felállít egy fogyasztói társadalomra mért kőkemény teóriát és egyben kritikát.

Intelligens film, ráadásul amit feszegetett mára már talán még inkább aktuális, és lehet X év múlva valóban fogjuk olvasni a történelem könyvekben, hogy agymosás végig kísért minket és akkor már ez a tény mindenki által belátott és elismert dolog lesz. Mindenesetre a filmben mutatott radikális beavatkozás, nem igazán látom, hogy vezet-e valahová... ez szerintem mindig kérdés lesz, ugyanúgy mint egy forradalomnál, hogy valóban vezet-e előre, megtisztulás történik, vagy csak átmeneti szennymentesítés, vagy még az se?

Visszatérve a filmre, azért van pár számomra kevésbé tetsző dolog is. Itt többek közt a képi világ túlságosan mesterséges voltára gondolok, és itt-ott tényleg sok már az "Uramozásból", némileg túlzásba estek, rontott a hitelességen. Valamint többszöri megtekintésre, tényleg unalmassá tud válni egy-egy rész. A finálé is érdekesen alakul fejlövéssel kiölöm magamból a másik felemet, én meg premierplánban nézem még utána végig a CGI-s robbantásokat, fűzve Marlat
Összességében viszont én nem állok be azok közé, akik elvitatnák a filmtől a nagyszerűségét, mert mindenképpen egy rendkívül érdekes szemléletmódú és elgondolkodtató film, valóban tele profizmussal.
Abszolút rendhagyó a mai napig.

2013-12-17 02:26:56 Groenendael (1) #167

Nagyon ígéretesen indult. Aztán kezdett szépen ellaposodni. A témákból, amelyekkel érintőlegesen foglalkozik a film, véleményem szerint sokkal többet ki lehetett volna hozni. Legalábbis láttam már társadalmi kérdéseket minőségi módon feszegető alkotásokat. Ez a film az én értékítéletem szerint nem tartozik közéjük. Többen a túlcicomázott hátteret kifogásoljátok, én úgy fogalmaznék, hogy giccshalmazba torkollott a film, ami túlsúlyba került a tartalommal szemben. Látszólag végig pörgött, de a tartalom fokozatosan elhalványult, az érdemi lendületéből pedig vesztett a film, pedig sokkal több lehetett volna ebben.

2013-11-27 23:28:17 tomasso (4) #166

Érdekes, de nekem is pont ez a bajom a filmmel; tökéletesnek akar hatni, ezáltal mégis kicsit szembekerül a tartalommal. A computerrel cicomázott háttér pedig szörnyen degradáló és idegesítő is egyben, főleg a filmben alkalmazott, szerintem túlnyomórészt indokolatlan esetekben. CGI ide vagy oda, a tartalom olyannyira erős, hogy elviszi a hátán a produkciót, és így is egy erős négyes kerekedik ki belőle.

előzmény: lonecoyote (#162)

2013-11-21 20:30:48 flake (5) #165

Nem vitázom. Csak érdekesnek tartom a megközelítésedet.

előzmény: lonecoyote (#164)

2013-11-21 18:04:04 lonecoyote (3) #164

flake:
Igen, a túlzott, lélektelen profizmus. Fincher hibátlanul rendez, tökéletesen ismeri a hollywoodi fortélyokat és alkalmazza is, de épp ettől nincs igazán élet a filmjében. (De nyilván te máshogy látod, szóval kár ezen vitázni.)

előzmény: flake (#163)

2013-11-21 17:44:59 flake (5) #163

Itt most azt mondod, hogy az a film hibája a profizmus?

2013-11-21 16:36:54 lonecoyote (3) #162

Nem egy szimpla film, van benne bőven tartalom, amin lehet agyalni, de nekem mégsem tetszett igazán. Túlságosan profi a hatás, az elbeszélés, a fényképezés, a színészi játékok stb. terén. Egyszóval ebben a filmben minden túl profi, emiatt nagyon hiányzik belőle az élet. Én ezért tarom sokkal jobbnak a picit hasonló témát (fogyasztói társadalom és a rá adott reakciók) feldolgozó Trainspottingot. Valahogy sokkal szerethetőbb, emberibb film, hitelesebb karakterekkel. Mentes ettől a fajta hollywoodiasságtól, ami a Harcosok klubját szerintem megfojtja.

2013-10-03 09:26:25 delta (5) #161

Minél többször nézem újra annál többet mond:D

2013-05-02 14:10:50 m4rv1n (5) #160

Inkább csak nem elégszer... Én először egy barátomnál láttam, miután megnéztük kölcsönkértem, hazamentem és megnéztem mégegyszer.
És ez a spoiler mindössze 1 perc egy több, mint 2 órás filmből, szóval messze nemcsak erről szól...
"Vészkijárat 10.000 méter magasan? A biztonság ábrándja. Tudja miért van oxigénmaszk a gépeken? Az oxigén úgy hat, mint a drog. Az ijedt utasok belélegzik és szépen betépnek tőle. Nem pánikolnak tovább, megnyugszanak, kezelhetők lesznek. Kényszerleszállás 900 km/h-val, mosolyogva, halálnyugodtan."
A hozzászólásom tárgya nem a személyed volt...
"Ha lenne egy tumorom, Marlának nevezném. Marla. A seb a szájpadlásodon rég begyógyult volna, ha nem piszkálnád a nyelveddel. De nem bírod megállni."

előzmény: somogyireka (#157)

2013-05-02 11:42:33 somogyireka (2) #159

OFF:Közben meg az jut eszembe, teljesen igazad van, az arrogancia csimborasszója vagyok, és maximálisan egyetértek a kritikáddal felém.Hisz még mindig abba a képzetbe kergetem magam,hogy én vagyok, én csinálom, én érzem,én tudom, én élek, én halok, én lövöm majd fejbe magam, vagy világosodok meg(na ez az utóbbi a csúcsok csúcsa az arrogancia hegyén)Mentségemre legyen szólva, mindezt tudom, s ez a fránya olyannyira valósnak hitt énem már néha átélte a teljes demisztifikációt, így áttetszőbb lett, de ezzel pont kitörölhetem én(!) hejehujahujj

előzmény: m4rv1n (#154)

2013-05-02 11:13:50 trockij (5) #158

de mit kínál erre megoldásként a film?
Az öngyilkosság a már "ki van lőve"? A művészet ritkán jut többre. A főhős nagy valószínűséggel már halott amikor feljön a stáblista.

előzmény: somogyireka (#157)

2013-05-02 10:32:38 somogyireka (2) #157

Akkor biztos nem jól "néztem" a filmet..no mert a m4rv1n írt spoilerrel teljesen egyet is értek..és akkor valószínű innen nem figyeltem eléggé. Mert ezt a felvetést,mint tényt értem, de mit kínál erre megoldásként a film.(a berágás azért elég kevés) Mert ha kínál, akkor hagyom meggyőzni magam.Inkább neked írok, flake, a másik hozzászóló nem annyira kedvel engemet.

előzmény: flake (#156)

2013-05-02 10:11:59 flake (5) #156

Nem hinném, hogy az a vélemény tudálékos vagy akár arrogáns. Egyszerűen számára nem jött be a film. Vagy túlzottan messze esik a világától.

előzmény: m4rv1n (#154)

2013-05-02 10:07:43 somogyireka (2) #155

Csoda, hogy eddig megúsztam ezzel a hozzászólásommal itt. Na most megkaptam. Hát itt állok egymagam szemben egy zavaros elméből született művel, amelyet a fél világ dicsőít.

előzmény: m4rv1n (#154)

2013-05-02 01:29:44 m4rv1n (5) #154

'Sok ismerősömnek is csak annyi maradt meg ebből a filmből, hogy "jaja, mikor a Tyler Durden ráönti a kezére a lúgot, meg emberi zsírból főznek szappant LOLXD".'

Úgy tűnik, az egyik ide is írt egy 'tudálékos, arrogáns' véleményt, amit meg én nem tudok komolyan venni:
'A filmbéli piff-puff kisfiús játék. Nem tudom komolyan venni.'

Vajon mit szólna ehhez Tyler:
'A legerősebb és legbölcsebb férfiak állnak itt körülöttem. Sok nagy lehetőség, ami pocsékba megy.
Az egész elkúrt nemzedék benzint csapol, kaját tálal vagy nyakkendős rabszolgának állt. Reklámok parancsára kocsikra gyűjtünk. Melózunk, hogy legyen pénzünk a sok felesleges cuccra. A történelem zabigyekerei vagyunk. Nincs se célunk, se helyünk. Nincs világháborúnk, se válságunk. A mi háborúnk szellemi háború. A mi válságunk az életünk. A tv elhitette velünk, hogy egy szép napon milliomosok, filmcsillagok és rocksztárok leszünk. Pedig nem leszünk. Erre lassan rádöbbenünk. És nagyon, nagyon berágunk...'

előzmény: Tenebra (#147)

2013-04-26 22:19:52 somogyireka (2) #153

OFF:eztet ne itt nyilvánosba csináljuk

előzmény: flake (#152)

2013-04-26 22:05:59 flake (5) #152

"What does mean who speaking?"

előzmény: somogyireka (#151)

2013-04-26 21:52:12 somogyireka (2) #151

teljesen jó, amit írsz, értem, de mit csináljak, van rajtam ez a szemüveg(vagy éppen eldobtam mindet, és azért látok így),aminek okán kegyetlenül szelektálok, és mindig az az első, hogy megfigyelem, aki alkotta, az hogyan (hol)is van..ezek leginkább érzések, nehéz róla írni, bár van mögötte(m) egy szilárd elképzelés a dolgokról, de erről már oly sokszor próbáltam írni(és ez semmiképp sem nyilvános felület)

előzmény: flake (#150)

2013-04-26 13:12:12 flake (5) #150

Szerintem az alapvető probléma film megítélésében számodra, hogy a személyes énkép, az ego szempontjából vizsgálod a cselekményt magát, ami bár fontos - mi több narratívailag - meghatározó része a cselekménynek, itt nem a Narrátor és nem is az alkotó történetéről beszél a film elsősorban. Mindig az a gondom, amikor erről a filmről kell beszélnem, hogy előbb vagy utóbb felmerül, a végső nagy csavar, ami szerintem a film legkisebb értékét jelenti. Nem mondom, hogy olcsó húzás, mert dehogy, szükségszerű. Alapvetően ez a mozi a társadalom kollektív tudat hasadt állapotát demonstrálja.
Már pedig ezt nem lehet, nem szabad óvatosan kezelni, nem lehet finoman végigvezetni a nézőt egy könnyed és finom lélektani elmélkedésen, ami után a néző bárgyú mosollyal az arcán feláll a vászon, TV, monitor elől, és úgy érzi, ezt most nagyon értettem, hát igen... ez van...hm...

Na ez a film nem ilyen, kegyetlen, gúnyos, gonoszkodó, és erőszakos(mert a mai világban már nem elég megveregetni az emberek vállát, oda kell csapni a nagy kapáccsal). A mai napig röhögnöm kell, mikor a Narrátor éppen az első hererák gyűlésre igyekszik, és a háttérben egy gyermekkórus énekel.

Ennek a space monkey társadalomnak lesz a vezére egy elmebeteg, de öntudatra ébredt figura, akinek a személyes életterét bemutató fővonal, amit mi is követünk ennek a társadalomnak a mikrovilága. Remélem, itt most nem kell kihangsúlyoznom az iróniát.

A Tyler/Marla/Narrátor vonal már önmagában megérne egy 3 oldalas elemzést az anya, apa, gyermek párhuzam kontextusba helyezéséről, de ettől most komolyan eltekintek, az átláthatóság kedvéért... meg egyébként is...

A piff-puff kisfiús játék, nos, az a helyzet, hogy ebben van valami, de nem hiszem, hogy egyre gondolunk. A film címe Fight Club, ezt is lehet ezerféleképpen értelmezni, de vegyük azt, amire te gondoltál, vagy is gondolom, hogy gondoltál. A cselekménytől eltekintve, amit nagyon nehéz figyelmen kívül hagynom, de szerintem akárki másnak is, a harc a lényege, az önmagunk és a társadalom iránt érzett gyűlölet kifejezése ebben a formában tökéletes. A győzelem, a vereség semmit sem számít, önmaguk(a társadalom) ellen harcolnak és fejtik ki dühüket. Ebből már célirányosan következik, hogy itt aztán nincs semmiféle happy end. Az önfejlesztés önkielégítés, az önpusztítás...

Jericho falainak lebomlása az utolsó percekben pedig megvillant valamit, ami a mi generációnk számára lehetne az, ami már a 70-es években sem jött össze, de iszonyat katartikus még az elképzelés is.

Sok mindent kihagytam, de nem szokásom hosszan elemezni itt a filmeket. Persze, az hogy neked nem tetszett teljesen rendben van, csupán azt szerettem volna szemléltetni, hogy több álláspont is létezik. Az imdb-s helyezést mondjuk nekem sem tetszik - a kultstátusz igen -, na nem a film hiányossága miatt, csupán azért, mert nagyon úgy érzem, hogy divat lett imádni ezt a filmet. Ami sosem jó.

előzmény: somogyireka (#146)

2013-04-24 21:25:54 somogyireka (2) #149

Múlnak a napok, ülepszik a film, és közben meg egyre kényelmesebben érzem magam a kettesemben...

...vagyis annyira kényelmesen,mint a kisgyerek A császár új ruhája című mesében, amikor bekiált.

2013-04-23 11:01:56 somogyireka (2) #148

amit a végéről írsz, azt elfogadom, igazad van,de bevallom, addigra abszolút érdektelenné vált számomra az egész, és tök mindegy volt,mivel is fejezi be,pont annak okán, amit leírtál

persze, hogy kell beszélni,de nagyon óvatosan, és nem szeretem ezt a szót, de kicsit (sokkal) több alázattal és csendesebben..ha már az ént boncolgatjuk..



előzmény: Tenebra (#147)

2013-04-23 10:52:02 Tenebra (5) #147

Szerintem a vége pont, hogy nem megnyugtató, nem happy end. Én a főhős totális bekattanásának éreztem.S megoldás sincs igazából. Szerintem az utolsó jelenet színtisztán a hasadt személyiségű főhős képzelődése.

A film nézése közben többször az jutott eszembe, ez egy tudálékos, arrogáns film,mert valamiről szól, amiről nem szabadna beszélni,

Szerintem inkább úgy lehetne megfogalmazni ezt, hogy erről a témáról igen is KELL beszélni, csak lehet, hogy a populáris forma (nézőt simogató vágási- és egyéb látványtechnikák) ezt az egészet divattá teszi és elkommercializálja. Ahogy a szintén ugyanerről a témáról szóló Matrix is. Ott van benne a vállalati kapitalizmus kritikája, ám mindez eltörpül a bullet time, meg az akció mellett (ráadásul ugye a trilógia pont arra vezeti ki az egész Matrix-mítoszt, hogy a Matrixot el kell fogadni, meg kell békélni az embernek a rendszerrel...). A Harcosok klubja is igazából ebbe a hibába esik: a vicces jelenetek, meg ez a felturbózott, hollywoodiánus stílus átesztétizálja az egész tematikát, és így elerőtlenedik. Szóval igen, kérdés, hogy szabad-e ILYEN FORMÁBAN beszélni erről a témáról? Sok ismerősömnek is csak annyi maradt meg ebből a filmből, hogy "jaja, mikor a Tyler Durden ráönti a kezére a lúgot, meg emberi zsírból főznek szappant LOLXD".

előzmény: somogyireka (#146)

2013-04-23 10:25:34 somogyireka (2) #146

Na megpróbálom mégis, de előre szólok,hogy töredékes,leginkább nőies, sejtés,érzés, nem agyból jön...és semmiképp sem a vita miatt írom, a film épp elég sikeres, egy csendes ellenvéleményt elbír,legalább színesebb e felület.
Számomra itt megint alapállásról van szó. A hozzászólásaimban már sokat emlegetett helyről,ahol az alkotó önmagában áll. Ez itt egy rettenetesen veszélyes téma, amelyet e film körbejár. Sőt, annyira bátor, hogy bele is mer szúrni, sőt felboncolja, s nem mást, mint az ént. A filmbéli fő én pályájának íve megkérdőjeleződik.( válság,ikea, munka, minden történelmi korban ez más és más,manapság ezeket a tüneteket szajkózzák túl) Klasszikus jelenségről van szó az életben, jó esetben az ember már gyerekkorban megkérdőjelezi a szokványos ívet..(és érthető, hogy ennek okán a legmélyebb pontot keresi, erre többször utal)
A filmnek ez a része parádés, gondolok itt a terápiás csoportokra, rákosokra stb..
Aztán –számomra!!-innen jön a zavaros rész, ahol az alkotó már nem ura képzeteinek. Amivel nem is lenne baj, mert melyik elme nem zavaros...de aki nem járt a dolgok legvégére, az énnek végére, amelyet itt feltár, trancsíroz, az addig inkább ne szólaljon meg ebben a témában. De leginkább megoldásokat ne kínáljon, és ezért adtam a filmre kettest!Meséljen másról,na mert alkotni amúgy, azt tud. Az én sokszorozása elfér egy mesében, elvégre a sárkánynak is hét van..de itt bezony olyan szavak is elhangzanak , hogy megvilágosodás..meg másolat másolatának másolata..Szóval nem mesét sző az alkotó.És a végén még megoldást is kapunk, az egyik én legyőzi a másikat, és a szerelem reményében a jövő felé néz..(rendben, elég sajátságos ez a jövőkép)
A film nézése közben többször az jutott eszembe, ez egy tudálékos, arrogáns film,mert valamiről szól, amiről nem szabadna beszélni, vagy csak nagyon óvatosan. Nekem a legfájóbb pontom az én kutatásában a koncepciók gyártása..(megint csak azt érzem,mint sok sikerfilmnél, hogy arról, amiről szólni szeretne arról nincs igazán megtapasztalása,csak találgat,(new-age) és azt –ezt már írtam egy másik filmnél(ott sem volt nagy sikerem ..)bravúros csomagolja.

A filmbéli piff-puff kisfiús játék. Nem tudom komolyan venni.

előzmény: flake (#144)

2013-04-23 00:08:51 somogyireka (2) #145

Szándékosan nem adok felületet, túl nagy az ellenszél, én meg harcos, na az nem vagyok. Fordulj te is meg, s akkor megértesz.

előzmény: flake (#144)

2013-04-22 23:46:54 flake (5) #144

Ez nekem most nagyon kellemetlen. Több okból is, de főleg azért, mert védeném a filmet, de nem adsz olyan felület, ami kifejezné az ellenérzéseidet, így nincs mire reagálnom.

előzmény: somogyireka (#143)

2013-04-22 23:36:01 somogyireka (2) #143

Ellenszélben hatolok..ez nem az én filmem.Pedig minden ponton értem, a filmbéli csavarral is együtt forgok, de minek.Újabb -fárasztó-koncepciók..

2013-04-05 10:05:11 Dynast Grausherra (5) #142

Az biztos, hogy a szereplők nem jó dolgukban cselekszenek így. A mondatból sajnos kifelejtettem a lényeget: előre láthatóan egész életükben ugyanazt fogják tenni, fogaskerekek lesznek a társadalomban, ahol csak annyi a dolguk, hogy megfeleljenek az elvárásoknak.
A Narrátor is IKEA-fészket épít, mániákusan vásárolja az új bútorokat. Hiszen fészket kell rakni, amibe majd beköltözik egy nő, akivel családot alapít, és boldogan éltek, amíg meg nem halnak. De a Narrátor már itt sem cselekszik konvencionálisan, nála csak fészek van, anélkül, hogy keresne hozzá valakit. Végül talál egy módszert, amellyel gyökeresen szembemehet mindazzal, ami normális. Elsősorban a társadalmi berendezkedést okolják, de éreztem benne egy olyat, hogy ez az egyre szaporodó közösség nem egyszerűen ez ellen lázad, hanem revansot vesz azért, mert ők csak kiszolgáló személyzet.
Tyler több megszólalása is utal ilyesmire:
Azokat az embereket üldözöd, akik kiszolgálnak? Mi főzzük a kajádat, mi visszük el a szemetedet. Mi szereljük a telefont, mi viszünk kórházba. És éjjel mi őrizzük az álmodat. Ne húzd ki nálunk a gyufát! - mintha azt fejezné, hogy az egyszerű emberek is ki akarnák szórakozni magukat.
Jövőkép hiánya pedig itt tűnik fel: A történelem zabigyerekei vagyunk. Nincs se célunk, se helyünk. Nincs világháborúnk, se válságunk. A mi háborúnk szellemi háború. A mi válságunk az életünk. A TV elhitette velünk, hogy egy szép napon milliomosok, filmcsillagok és rock-sztárok leszünk. Pedig nem leszünk. Erre lassan rádöbbenünk. Hozzátehetnénk, ha már nem lehetünk filmcsillagok, ne legyünk senkik, legyünk arctalan lázadók.
A közösségük egyáltalán nem szól valamiféle felemelkedésről. A Harcosok Klubjában is ugyanolyan senkik, mint az életben, csak éppen ott azt tehetik, ami jólesik.

előzmény: flake (#141)

2013-04-04 16:23:10 flake (5) #141

Nem mindegy, hogy valaki azért tesz őrült dolgokat, pusztít, mert nem lát maga előtt semmilyen komolyabb jövőképet, előre láthatóan egész életében, vagy jó dolgában már nem tud mit kezdeni magával, és inkább halálra zabálja magát.

Szerintem itt egyik sem helytálló.

2013-04-04 13:23:59 Dynast Grausherra (5) #140

Egészen más értelmet ad ez a film a pszichoterápiáknak. Zseniális, ahogy a munkájában frusztrált Narrátor szokatlan módokon keresi a felszabadulást. A csoportterápiás részek az elején tetszettek a legjobban. Lényegében arra épít, hogy ha találunk valakit, aki nálunk pocsékabb helyzetben van, akkor boldogok lehetünk. De ez senkit sem elégíthet ki örökké, így hősünk új irányt keres. Ennél a résznél már nem éreztem annyira nagy újdonságnak (Jokerre jellemző világnézet, kicsit A nagy zabálás önpusztító szellemiségével nyakon öntve).
A végén viszont nagy jól sült el a csavar. Azt hozzá kell tenni, hogy Tyler és a Narrátor első találkozásánál rá lehet jönni a turpisságra. A lakást csak Tyler gyújthatta fel, ahogy később el is mondja, viszont a Narrátor nem árulta el, hol lakik. Pedig az alkotók trükköztek itt eleget, az elkötött autóval és a telefonokkal. Később az is feltűnő, hogy a Narrátor semmit nem reagál arra, hogy Tyler bevallja a gyújtogatást.
Összességében remekül összehozott film, bár nem hinném, hogy túl sok újdonságot mondana. Viszont éppen ott tudja megszólítani az embereket, ahol A nagy zabálás vagy a Salo nem. Nem mindegy, hogy valaki azért tesz őrült dolgokat, pusztít, mert nem lát maga előtt semmilyen komolyabb jövőképet, előre láthatóan egész életében, vagy jó dolgában már nem tud mit kezdeni magával, és inkább halálra zabálja magát.

2012-09-19 10:53:04 flake (5) #139

2012-09-10 12:12:08 manuva (5) #138

[link]

2012-07-30 13:21:14 gomez1000 (4) #137

Amikor leültem, hogy megnézem ezt a filmet a megjelenésekor az első fél óra után nem bírtam tovább, és gyakorlatilag egy hulladéknak könyveltem el. Aztán eltelt pár év, érettebb lettem, és elgondolkodtam rajta, hogy a fenébe kaphatott egy rossz film átlagon felüli szavazatokat, és hogy lehet hogy a legkiválóbbak között tartják számon. Újranéztem. Megértettem, hogy miért. Az üzenet, amit hordoz magában, annak átadása csillagos ötös. A film felépítése is remek, a hosszúsága is, a feszültség fenntartása is. Viszont még mindig maradt bennem egy érzés, ami nehezen emészthetővé teszi ezt a műremeket,a számomra nem kellemes környezetbe ültetése. Viszont lehetséges, hogy ezt más környezetben nem lehetett volna ilyen kiválóan elmesélni. Így marad egy picit nehezen befogadható, de erőteljes üzenettel rendelkező maradandó alkotás.
Megjegyzés : első nézésre én is egyest adtam volna rá, viszont érettebb fejjel nagyon erős négyesre csúszott. Így aki ezt a filmet LEosztályozza gyengére, az a saját belső világához viszonyítja a filmet, jelezve azt, hogy számára nem nyújt örömet, és nem ad igazi mondanivalót, mert hogyan is szerethetne például egy hal repülni vagy egy éticsiga görkorcsolyázni ?
És még egy remek idézet, ami a Quiet Earth c. filmből épp ideillik :
Tudod, az az érdekes a barátságokban //és a filmekhez való hozzáállásokban//, hogy nem logikusak. Néhány ember odajön hozzád, és megkérdezik, hogy ezt meg ezt miért szereted, te elmondod nekik az érdekesebbnél érdekesebb indokokat,de a barátság már akkor megköttetett,amikor eldöntötted, hogy szimpatikusak.Úgy vélem,eldöntöd, hogy szimpatikus e valaki a megismerkedéskor két másodperc alatt; és kitartasz emellett. Tehát ha kedveled őket, meg fogod találni a jó dolgokat az összes rosszban, amit csinálnak. Vagy ha nem, rossz dolgokat fogsz találni az összes jóban, amit tesznek.

2012-06-22 21:53:07 G-ergo (5) #136

A nagybetűs FILM! nincs is értelme, hosszú sorokon át méltatni, ez pont az a kategória, amit kötelezővé kellene tenni. A sztori önmagában hihetetlen erőteljes, Fincher pedig a tökéletesebbnél is tökéletesebben tálalta. Látni kell, és ez nem opcionális. :) Én hiszek egy Tylerben

2012-06-14 18:30:30 slawter (5) #135

A könyv azért még a filmnél is jobb :).

előzmény: Hooded (#133)

2012-06-14 18:25:37 noomi (5) #134

A film, ami megváltoztatta a világnézetemet, a személyiségemet és még oly sok mindent, mikor még tejfelesszájú voltam (most is az vagyok). Örökre a legkedvesebb alkotásom, birtokolja az első helyezést, és a hihetetlen humorával kiütötte onnan vagy két éve a Donnie Darko-t. Zseniális szkript, vágás, rendezés, színészek - ez tényleg A Film.

2012-05-18 15:55:52 Hooded (?) #133

Hi
Csak a Fight Club miatt regisztraltam ide. Vegig olvastam a hozzaszolasokat es a filmrol alig volt szo. Ugy latom az emberek 85% nem erti mirol is szol. A film maga szuper, 100%.

2012-02-22 17:22:08 csabaga (4) #132

Van,aki egyszerűen utálja az erőszakos filmeket,ahol még a nézőz is"hülyére" veszik.

2012-02-22 09:34:44 Lil Martin (5) #131

nemtom bazzeg, de aki erre 3-nál rosszabbat ad, azt nem értem... és van egy valagnyi nézhetetlen szavazat is. most komolyan, ha egy nagy kalap szar lenne a film és egy full fekete képernyőt bámulva kéne csak a hanganyagát meghallgatni, akkor is minimum 3-ast érdemelne a mondanivalója miatt. de ez egyáltalán nem így van. vagy talán az a bajuk hogy olvasták a könyvet és az sokkal jobban tetszett, ezért húzzák le a filmet? nekem jónéhány ilyen könyv alapján készült film van, ami tán jobbat érdemelne, de a könyv miatt nem tetszik annyira(pl. trainspotting), de ez nem az a film. ez egy csoda.

2011-12-04 10:33:18 ChrisAdam (5) #130

[link]
Pontosan.

2011-12-03 22:32:45 ChrisAdam (5) #129

Egyszerűen.... fenomenális!!! Annyira megfogott ez a film, hogy nem tudom szavakkal elmondani. Isten ez a Fincher. Tökéletes film, tökéletes színészekkel, tökéletes történettel, tökéletes látvánnyal.
100%

2011-09-29 19:56:35 Ubul (4) #128

köszi a válaszokat,így már érthetőbb :)

2011-09-27 05:49:23 w.e.g.a. (5) #127

Mert az utolsó pillanatban eltévesztette a célzást, és nem az agyát lőtte széjjel, a golyó az arcán keresztül távozott. Tyler pedig azért halt bele, mivel most először mert vele úgy szembeszállni, hogy még akár ezzel saját magának is ártson, így a tudata győzedelmeskedett Tyler felett.

előzmény: Ubul (#125)

2011-09-27 00:42:10 Umberto (5) #126

Csak az alteregoját ölte meg/ölte ki magából.

előzmény: Ubul (#125)

2011-09-26 23:51:06 Ubul (4) #125

tegnap néztük meg barátnőmmel,ő bealudt rajta,viszont mikor kérdezte,hogy hát hogy tetszett,csak annyit tudtam mondani,hogy hát érdekes volt...tetszett,és valószínűleg 5öst adnék rá,de túl hamar kitaláltam a csavart,ami valszeg annak tudható be,hogy egy csomó ilyen kategóriájú filmet láttam ezelőtt(ami mondjuk pont ebből a filmből táplálkozik,de hát mostmár mindegy,nem tudok visszamenni 1999be hogy megnézzem :D)

A végén viszont Ed Norton nem a szájába vette be a pisztoly csövét és lőtt? abba hogy nem lehet belehalni? :O (vagy csak nem figyeltem jól)

2011-09-15 11:27:59 Pete (5) #124

Érdekes, még nem írtam commentet ehhez a filmhez.
És most hogy gondolkodok, sem tudnék vagy csak nem akarnék pár mondatos kritikai meglátást összerakni. Mert ez egyszerűen baromi jó, egyedi hangvételű... nagyon "fekete" szatíra. Nem gondolnám túlértékeltnek, (bár az RT-t nézve nem is az), mert noha vannak hibái - kicsit a film második fele válik erőltetetté- az összhangulat engem már 17 évesen is a székbe szögezett és ez azóta sem változott ahányszor újranézem.

2011-09-15 11:13:16 slawter (5) #123

Már írtak, Harcosok klubja a neve ;).

előzmény: hunty (#121)

2011-08-20 02:16:26 slawter (5) #122

Engem nem érdekelt, hogy mennyire éltetik a iflmet, akkor néztem meg, mikor kedvem votl hozzá. Ennek ellenére nagyon jó alkotásnak tartom, 9/10-et megérdemel, végig érdekes és tartja a színvonalát elejétől a végéig.

2011-07-18 23:13:14 hunty (5) #121


BETON 5.
A film hangulata, és Tyler egyénisége egyszerre felvisz a ****omba, és leránt a mélybe. A narrációról pedig külön regényeket lehetne írni.
"Minden a másolat, másolatának, másolata".

2011-06-18 19:44:19 PhilipMorris (?) #120

Fincher legjobban sikerült filmje. Edward Norton és Brad Pitt itt játszanak legjobban . A forgatókönyv zseniális a befejezés felülmúlhatatlan . A filmtörténelem egyik legnagyobb csattanóját kapjuk a végére.Az egyik kedvenc filmem. 10/10 .

2011-05-24 10:37:46 VMVKWA (5) #119

A kurva meg vlsz a furgonban figyel.

2011-05-24 10:34:24 BonnyJohnny (5) #118

Valami rendezőgyerek... :)

előzmény: -SavioR- (#117)

2011-05-24 10:26:08 -SavioR- (5) #117

Hehe, ez mikor készült? és ki középen az a hapsi?:D

előzmény: Jereváni Rádió (#115)

2011-05-21 11:17:11 Hannibal Lecter (3) #116

Ez oltári! :Đ

előzmény: Jereváni Rádió (#115)

2011-05-21 10:31:37 Jereváni Rádió (4) #115

A nap képe :)

2011-04-19 19:28:22 Stone (5) #114

Oh, igen. A moziban más filmek előtt bemutatott előzetesek már felpöckölték igényemet az egész filmre. Nem tudtam mire számítsak, mert okosan titkoltak minden lényeget ezek a spotok. Részemről fejbevágva, felpörgetve, gyomorszájon rúgva és hat monoklival jöttem ki a filmről. Totál bekaptam a horgot. Felültettek és ezért nemhogy haragudtam, de hálás voltam. A végén minden a helyére ugrik, úgy, hogy közben te kilódulsz az eddigi kis kényelmes fogyasztói világodból. Bólogatsz kegyetlenül, mint lada hátuljában a kiskutya, és mindeközben ott a zsebedbe a jegy, egy multikulti moziba, ami az egyik Mekkája a fogyasztásnak. Nézel egy Hollywoodi filmet, ami a fellegvára a fastfood filmeknek. Esetleg eszed a pop-cornt, amivel kivesznek a zsebedből még pár százast, mert fogyasztanod kell. Irónia a köbön. És nem, a bőröndömben, ha rezeg valami a reptéren, az nem villanyborotva. Az egy elemes dildó, és beleülünk a ringlispíl székeibe, mert a tömeg elsodor. Kiállhatsz és vizelhetsz a széllel szemben, a vizeletben amúgy ammónia van, kiváló tisztítószer. No de, számomra mindent eltalált a film, a szöveg, a kép, a trükkök, a kapcsolatok, az őrületek. Nekem örök kedvenc. Mellesleg a könyv is!

2011-03-29 18:59:30 Prüstü (4) #113

Újranézve még nagyobbat ütött mint x évvel ezelőtt, egyszerűen zseniális. Maga Pitt bácsi felfogásai és nézetei pedig még nem is 100%-ig elítélhető, sőt....

2010-08-12 13:12:31 Corey (5) #112

A film,amit mindenki ismer,a film,amiről mindenkinek megvan a határozott véleménye. Időtálló,mindenkoron aktuális és hihetetlenül gondolatébresztő.Első megtekintésnél nem is könnyű befogadni ezt a tömény alkotást.
Tyler Durden a filmtörténelem egyik legmeghatározóbb alakja.Népszerűsége pedig érthető,hiszen valahol mindenkiben ott lakozik...
Fight Club: 100%

2010-07-10 14:20:51 daydream (3) #111

Lehet, hogy túl nagy elvárásaim voltak, de nekem nem tetszett túlzottan. Igazából nem is értem a felhajtást körülötte. Elgondolkodtató? Hát, rávilágít, hogy a fogyasztói társadalomnak vannak hibái, de nagyjából ennyi a mondanivaló. Elég baj, ha ez ekkora újdonságnak számít a nézőknek...
A nagy csattanóra szerintem a történet felénél rá lehet jönni (legalábbis nekem sikerült, pedig nem vagyok valami filmzseni:). És miután kiderül, még hátra van elég sok a sztoriból, amit igazából nem értek, hogy miért van így, mert onnantól nagyjából semmi újat nem tudnak mutatni.
Nálam ez a film olyan volt, hogy várod, hogy történjen valami, ami értelmet ad ennek a két órának, ennek az egész anarchista káosznak, de nem történik semmi. Lehúz egy sötét, zavaros elmébe, és ott is hagy, hadd rágódj.
Pozitívumként említhető néhány vicces és egyedi jelenet, 1-2 jól megírt párbeszéd, és (el)rettentően hangulatos képi világ. A színészi játék is jó. De sajnos nekem ez nem elég.

2010-05-21 11:59:32 carmine (5) #110

Ez is, és az itt lévő átlag is mutatja, hogy nem túlértékelt film. Pusztán nem tetszhet mindenkinek. Azért ez nagy különbség.

előzmény: acidphase (#109)

2010-05-21 11:54:42 acidphase (5) #109

jaja, valamint imdb-n 8.8/10 363,926 szavazat alapjan (Top 250: #16)

előzmény: critixx (#108)

2010-05-21 11:39:07 critixx (3) #108

Az. Nagyon túlértékelt. Több mint 1000 zseniális szavazat? Erre???

előzmény: Surfandór Roland (#107)

2010-03-22 14:37:58 Surfandór Roland (2) #107

teljesen egyetértek: túlértékelt film

előzmény: Gasz András (#102)

2010-02-18 23:39:28 Bruce94 (5) #106

Kiváló film.Tökéletesen igaza van a narrátornak amikor a fogyasztói társadalomról beszél. Brad Pitt és Ed Norton is tökéleteset alakított. A rendezőtől azonban a Hatedik jobban tetszett.

10/9,5

2009-10-11 18:28:18 insano (5) #105

Tetszett a film főleg a vége bár a könyvet nem olvastam.Főleg az tetszett hogy
Az elején pár másdoerces bevágások vannak amit nem értettem és azt hittem bolond vagyok aztán Tyler elmondja milyen jeleneteket vág be két snitt közé :D:D

2009-10-03 14:21:07 diligo (4) #104

10/8 a 'harci jelenetek' miatt

ha v.kinek úgy isten igazából ököllel behúzol(feltételezve, h. tudod mit csinálsz)+ el is találod a megfelelő helyen,
az az ember nem nagyon fog fölkelni egy darabig..