Legfrissebb kommentek (csak filmes)

2004-2005 környékén volt hozzá szerencsém...akkor torrentező ismerősöm adta ajándékba a cd-t amire kiírta, mivel neki nem tetszett. A betűket nem tudtam elolvasni, más infóm nem volt róla így hát megmaradt az ismeretlen filmnek akár, hogy is kerestem. Majd miután azt a pár darab írott lemezt is kidobtam, ez valahogy akkor is megmaradt mementónak. Ma már jó kis sztori, de akkor a világ végéről is megrendeltem volna. Ma már kettő kattintás és pár nap múlva csenget vele a postás...
Nagyon szép film, a fotózás témakörén keresztül mutatja be perverzióját és furcsa érdeklődési körét. Megszállottság, furcsa viselkedés, ahogy az ázsiai filmeknél lenni szokott.
Nincs különösebben nagy körítés, csendesen csordogál a film.
Nekem az emléke miatt is maximális.

2024-03-19 10:56:29 Shaonian de ni (2019) / Better Days bumbayo (5) #1

Fájdalmasan komoly problémákat mutat be a film, a zaklatás mellett szól a diákokra nehezedő iskolai elvárásokról és az társadalmi különbségekről is. Nyomasztó mozi. A súlyos jelenetekkel szemben csak a pár álomszerűen finom pillanatait tudja szembeállítani. Ázsiaian intenzívebb és eredetibb a hasonló témákat feldolgozó filmeknél — a történet előrehaladtával új rétegekkel bővíti karaktereit, ugyanakkor thriller elemeket visz a dráma cselekményébe. Komoly kritika a kínai ifjúságvédelem katasztrofális állapotairól, de naivak vagyunk, ha úgy képzeljük, hogy máshol sokkal jobb lehet a helyzet.

Igen, akkor valószínűleg az van még nekem. Apocalypse Now Redux

Köszönöm a választ

előzmény: branton (#138)

Ha visszaolvasol, erről többször is kialakult már diskurzus a topicon belül, és nincs egyetértés. :D
A mozi verzió kompaktabb. Effektíve jobb film. A rendezői változat hosszabb, és feleslegesebb jelenteket is tartalmaz... de szerintem teljesebb élményt ad.
Pl.: a francia ültetvény sokak szerint felesleges. Valóban kihagyható a történet szempontjából, de szerintem egy csendes pokol tornáca élményt ad.
Én a Gyűrűk Urából is csak a rendezőit nézem. :)

előzmény: chaplinfann (#137)

2024-03-19 10:13:51 Apocalypse Now (1979) / Apokalipszis most branton (4) #138

Szerintem érdemes nagyobb időközönként akár az összes változatot megnézni, csemegézni velük.
Nekem személy szerint a Rendezői változat tetszett leginkább, amely asszem pont a 3 óra 10 perces verzió.

előzmény: chaplinfann (#137)

2024-03-19 10:10:58 Sztalker (1979) / Stalker Xuja (5) #110

Kétségkívül a szerzői sci-fi csúcspontja.. meditatív, transzcendens, lassú sodrású, filozofikus remekmű ez, amiben olyan formai és tematikai gazdagság van, hogy szabályosan beleszédülhet az ember. Szerencsére a bővített játékidő ad teret kicsit elgondolkozni, töprengeni a látottakon, de így is lehet, hogy több kérdésünk lesz a végén, mint az elején. A mű szerkezete egyébként eléggé hasonló a Solarishoz - de annak a koncepciójához képest ez még sokkal absztraktabb, univerzálisabb és megfejthetetlenebb.

A karakterek tovább erősítik ezt az univerzalitást - ezért jobbára nem is személyneveket kapunk, hanem típusokat megtestesítő egyéneket - a Professzor és az Író is végtelenül cinikus, mindenfajta reménységet már régen feladott személyiség, csak az anyagi világban betöltött szerepük más. Sztalker cserébe egy sokkal céltudatosabb és állhatatosabb karakter - a közte és a "vendégei" között levő szellemi párbaj pedig a film talán legérdekesebb aspektusa.

Formailag szépen követi az eddigi műveit a rendezőnek - a slow cinemás koncepció, a vibrálóan élénk, de mégis nyugodt állóképek, az enyhén nyomasztó, mélységbe meredő atmoszféra mind megtalálható, ugyanakkor az eddigi filmjei nem érződtek ennyire szépen megmunkált, kerek egésznek, mint ez. Nagy bravúr, hogy a posztapokaliptikus világképet mindenfajta effekt nélkül teremti meg (még a Solarisnál is minimalistábban), ennek ellenére mégis, a 2001-hez mérhetően korszakalkotó képileg is. A korszak egyik legjobb mozija.

Melyik változatot érdemes megnézni? Nekem egy 3 óra 10 perces verzió van a birtokában. De több helyen látom (IMDb, tspdt) hogy 147 perc.

Jó kis spagetti western. Semmi nagyon nagy dolog nem történik benne, de az akkor készült sok ezer film közül talán felfelé kilóg. Kicsit. S jó volt látni Pasolini-t feltűnni benne. Mindenkinek ajánlom, aki szereti a hasonló stílusú filmeket. Aki nem, azért ne ezzel akarja megismerni :)

Ugyanaz a személy

https://kritikustomeg.org/muvesz/63657/yukisada-isao

https://kritikustomeg.org/muvesz/207304/isao-yukisada

2024-03-19 09:05:39 Heat (1995) / Szemtől szemben Ágó (5) #153

Egyrészt jogos, másrészt a Mindörökké Batmant sem főkategóriákban jelölték. Volt néhány technikai vagy látványkategória, amiben úgy látták, hogy ott a helye a gálán. Az Öngyilkos osztag vagy a Bölcsek kövére is Oscar-díjas filmek. Mert volt olyan kategória, amiben a legjobbnak látták őket.
Ez persze nem változtat azon, hogy a Heat-nek is ott lett volna a helye, sőt! Bár tegyük hozzá, hogy nem csupán az Akadémiát illeti fekete pont, a filmkritikai szervezeteknél, filmes céheknél, egyéb országok filmakadémiáinál sem volt jelen 1995-ben Michael Mann alkotása. A mozgóképes világ úgy en bloc mellőzte ezt a filmet három évtizede.

előzmény: whiteman 01 (#152)

2024-03-19 09:03:01 Mean Girls (2024) / Bajos csajok Fujimi (1) #2

Az eredeti alkotás a maga műfajában kiemelkedő, és nem is olyan elavult, hogy feldolgozást kelljen készíteni belőle. Nehéz attól eltekintve értékelni, és azt hiszem, ez a film sem várja el, már csak Lindsay Lohan megjelenése miatt sem. Na, de ez mivel is ad többet? Hát... nem sokkal, és őszintén szólva nehéz megmondani, hogy mikor tesz jót egy alkotás az elődjének, ha hű marad hozzá, vagy ha újít. Itt az újítás nyilván a castingnál és a musical-jellegénél érhető tetten, és azt kell, hogy mondjam, ez utóbbi nem tett jót neki, mert a legtöbb dal nem elég, hogy unalmas, és mintha indokolatlanul növelnék a játékidőt, de rossz is. Hazudnék, ha azt mondanám, az összes vállalhatatlan volt, Regina George bemutatkozása meg a rage-száma kimondottan hangulatosra sikerült, de összességében nem érzem azt, hogy ez az ötlet olyan innovatív lenne, hogy slágerré avanzsálja a filmet és a benne lévő zenéket. Semmivel sem ad többet, mint az eredeti, sőt, sokszor jóval erőltetettebbnek érzem, és ha néha módosítottak is a dialógusokon, azok sem viccesek voltak, hanem rémkínosak.
Nem számítottam sokra, de így is nehezen szenvedtem végig. Nem okozott akkora törést, mert az eredeti sem tartozik a kedvenc filmjeim közé, de azért mégis méltatlan, hogy milyen fantáziátlanul nyúlnak hozzá néhány alkotáshoz.

2024-03-19 06:26:33 Semmelweis (2023) trockij (2) #5

Olyan, mint egy képeskönyv. Szép és "steril", de magától nem megy előre.
Sajnos azt éreztem, hogy díszlet előtt beszélget néhány színész valamiről, ami a nézőt már untatja. Volt amúgy egy-egy hatásos jelenet is.

2024-03-19 01:57:49 Heat (1995) / Szemtől szemben whiteman 01 (5) #152

Egészen elképesztő, hogy ez a film egy darab Oscar-jelölést sem kapott, de ami még durvább: mindezt egy olyan évben, amikor a Mindörökké Batmant 3 díjra is jelölte az akadémia...
Ezek után, amikor valaki azt mondja, hogy az Oscar-díj már elértéktelenedett, már évek óta nem az igazi; hát itt a bizonyíték, hogy már 30 éve sem volt az.

2024-03-18 22:41:33 [Színház] Ugor #281

6SZÍN, A csoport. Igazán érdekes, de tényleg, az egészet a csoport tagjai, azaz a színészek írták, improvizálták össze, igaz történetek gerincére. Először kissé nem tudtam magamat belevinni, de aztán kifejezetten sodró lett, izgalmas, váratlan, meg várt is, ahogy az emberek, azaz a korunk összes függőségét, pontosabban a legjellemzőbbeket sorra hozzák elő a függők. Jó rendezés, jó felvetések és reakciók, menthetetlenség és mentés felváltva. Érdemes megnézni nagyon. Nem árulok el nagy titkot, Kerekes Vicán és Stork Natasán legeltetni megfáradt szemeidet közelről, hát az is egy plusz élmény... gyógyító erővel hat. Gál Réka Ágota meg hát.. sejehaj! És még jól is játszottak! Vastaps.

2024-03-18 22:29:39 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! bvb.alex (?) #76

Én megvárnám a 2. KT-es szavazatát, hogy kiforrottabb legyen a véleményem az ízléséről. :D

előzmény: trockij (#75)

2024-03-18 22:16:19 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! trockij (?) #75

Akkor lehet, hogy én is megnézem. Amúgy is kedvelem a forradalmi témákat.

előzmény: Tanu (#74)

2024-03-18 20:24:26 The Iron Claw (2023) / Vaskarom TheDriver (?) #6

azt nem is vitattam pont, ellenben az összes többi khm..

előzmény: manuva (#5)

El lehet nézegetni Nelmsék filmjét, de többet nem igazán ér. Középszerű "Farm ahol élünk" epizód, csak egy kicsit kicsavarva. Éreztem itt egy kis "Tűz a mélyben"-t is, talán a kisvárosi hangulat miatt. Apropó kisvárosi hangulat: ha más nem nagyon, de ez mindenképp el van találva. Orlando Bloom jól játszik, viszont ennél nívósabb filmekben kellene hogy szerepeljen, jobb ő ennél. Andie McDowell mint Big Cat? Rettenetesen kínos őt itt ilyen szerepben látni. Big Cat :'D Nagymacska...atyaúristen. Valahogy annyira komolyan vehetetlen ez az egész produkció, kábé mint a Mel Gibsonos "A dagadék", szintén Nelmséktől. Próbáltak a tesók valami egyedi ízt varázsolni ismét, nagyjából sikertelenül. Nagy probléma még, hogy dögunalmas az egész. A poén az, hogy érezni az igyekezetet rajtuk, de talán az igazság meg az, hogy ők ennyit tudnak. Kettes és hármas osztályzat közötti, hangulatos, ennek ellenére unalmas és üres filmeket gyártanak.

2024-03-18 19:41:55 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Tanu (5) #74

Nekem nagyon tetszett!

2024-03-18 18:29:17 [Vapiti 2023] metal_face #92

Ott leszek én is!

előzmény: cucu (#87)

2024-03-18 16:56:55 Charulata (1964) / Csaruláta josibaba (5) #3

Őszinte, tiszta, felemelő alkotás. Ajánlom mindenkinek, aki örömmel merítkezik meg a tiszta emberi kapcsolatok drámáját, krízisét és a feloldozást álomszép képekben, remek karakterekben megjelenítő csodában.
Igazi mestermű. Lenyűgözött, elvarázsolt.

Nagyon jó még mai szemmel nézve is. Elragadó, könnyed, humoros kis vígjáték. Magyarul is tök jó meg eredeti nyelven is. Ennél jobban nem is sikerülhetett volna. A Curtis-Lemmon duó fantasztikusan jó. nem érdemes kihagyni!

2024-03-18 16:18:30 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! hhgygy (?) #73

Most már úgyis tele van off-fal, biztos mérvadó L. Simon László maró gúnyolódása, aki a főproducer legjobb haverja, tényleg érdemes vele szó szerint egyetérteni.

előzmény: tzoli (#69)

A fullsminkben alvásig bírtam...

2024-03-18 15:34:05 Spaceman (2024) / Az űrhajós takepoint (?) #5

Nem kell minden filmnek többnek lennie mint amennyivel több lehetett volna a nagy zajú mozikhoz szokottak elvárásai szerint. Nagyobb költségvetés vagy a nagyobb fordulatszám megölte volna a hangulatot. Így a belső csend, a csendbe való megérkezés, mint a film fő üzenete maradéktalanul meg tudott jelenni.
Mi számodra a sci-fi, Dió? Ez egy sci-finek teljesen jó volt.
A nő tipikus hülye p.csa, aki a lehető "legjobbkor" tesz keresztbe a társának. Sajnos igen életszerű. Nagyobb figyelmet vagy másokon igaztalanul levert, ütősebb csattanót vár az ilyen időzítéssel a megcselekvője? Ez már önmagában válóok, gondoljunk csak a jövőbeni ismétlődés nagy esélyére, de Sandler bá' karakterében túl nagy az önfelismerés, túl nagy a hiányérzet és a szerelem is, úgyhogy átsiklik ezen, hogy rosszul választhasson.

Sokat adott hozzá a pók karakteréhez az abnormális működésbe kezdő űrrötyi emberi füllel erős zümmögésének kedvelése, amit sikerült tovább növelni, mikor a vézna ember idővel megengedte a nyugtató hatású hangterápiát új barátjának. Jól volt ábrázolva kapcsolatuk fokozatos mélyülése is.

2024-03-18 15:20:53 [Box-Office] bambula #447

Ez lehet,hogy csak március 15-nek szólt.
Lehet,hogy a hátralévő 3 nap alatt már nem jön be a hiányzó 24.000.

előzmény: manuva (#446)

2024-03-18 15:07:02 [Box-Office] manuva #446

Mondtam én, hogy egy hét alatt meglesz a százezer néző Petőfi bátyámnak!

előzmény: bambula (#445)

2024-03-18 15:01:38 [Box-Office] bambula #445

Hétvégi (03.14.-17.) magyar nézettségi lista:

1.(Premier)Most vagy soha!- 75.551 néző
2.(1.)(-30%)Dűne:Második rész -55.029 néző/össz.: 297.300 néző
3.(Premier előtt)Kung fu Panda 4.- 27.497 néző
4.(2.)(-22%) Imádlak utálni - 8.261 néző/össz.: 338.125 néző
5.(Premier)Holtakkal suttogó - 5.803 néző
6.(3.)(-46%) Képzeletbeli - 4.638 néző/össz.: 14.820 néző
7.(5.)(-27%)Kutya és macska - 3.628 néző/össz.: 23.152 néző
8.(6.)(-33%)A méhész - 3.047 néző/össz.: 219.534 néző
9.(8.)(-16%) Semmelweis - 3.002 néző/össz.: 332.028 néző
10.(4.)(-48%)Bob Marley:One Love - 2.579 néző/össz.: 44.873 néző
11.(Premier)A repülő osztály - 2.486 néző
12.(Premier) Kálmán nap - 2.337 néző
.
15.(11.)(-30%) Lefkovicsék gyászolnak - 2.085 néző/ 23.027 néző
.
17.(Premier)Bernadette-A főnökasszony - 1.876 néző

(Forrás: Filmforgalmazók Egyesülete)

2024-03-18 14:35:53 [Vapiti 2023] Ágó #91

Fél óra alatt pont kitárgyaljuk a budafoki labdarúgás helyzetét és megfilmesítési lehetőségeit! Gyere! :)

előzmény: Mikkey (#90)

2024-03-18 14:32:35 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Dangar (?) #72

Erre szoktam mondani, hogy még mindig jobb kritikusan huhogni, mint agyatlanul bégetni...

2024-03-18 13:53:08 Vertigo (1958) / Szédülés bumbayo (5) #152

A lépcsők viszik, vonszolják, nem engedik Scottie-t, de mintha a kárhozatba vinnék, kifacsart (tudat)állapotban vánszorog, nem ura önmagának, elsőre elképzelhetetlen magasságokba (értsd mélységekbe) készül.
Micsoda merészség is a terápiája! Az elfojtások alól való felszabadítás! Mekkora boldogság és mennyire őrjítő is az egész. Viszolygás a mélységtől és hit a szerelem mindent-gyógyításában. Lesz persze megoldás, persze. Az iszony szertefoszlik, akár a füst, halleluja, ugyan mik is az apró emberi bajok, bánatok az élet teljességéhez mérve? Odaértél igazi önmagadhoz, vár a boldog élet, a rémálom végetért!

Minden idők egyik legszebben megszőtt története, a megszállottság legmegrázóbb meséje. Az álmok asszonya? Már az se semmi, hogy visszanyúlunk érte a 19. századba, a korszak arisztokratáihoz, de ezt a karaktert még Gavin felesége is pazarul eljátssza, az igazi truváj az, hogy Gavin feleségét meg a texasi Bumburnyákfalváról szalajtott lány játssza el. Áh, követhetetlen, kibe is szerelmes Scottie, a kis naiva meg kifakad, hordom azokat az istenverte ruhákat, ha maga hajlandó szeretni engem! „Engem“? Ebben a filmben ugyan ki is az az „én“? Halottakba vagy a nemlétezőkbe lesz itt szerelmes az ember, nem a valóságos szendékbe.

2024-03-18 13:18:54 The Iron Claw (2023) / Vaskarom manuva (?) #5

A Maestrót elismerem, hogy összességében filmként nem kiemelkedő, régimódi, avíttas, de az operatőri munka speciel pont megérdemelte a jelölést, a képi világa tényleg nagyon szép.

előzmény: TheDriver (#4)

2024-03-18 13:14:59 The Iron Claw (2023) / Vaskarom TheDriver (?) #4

Ez is bizonyítja, hogy mennyit ér az Oscar... Bezzeg a Maestro meg a Barbie az ott volt...

előzmény: Atréyu (#2)

2024-03-18 13:05:36 I See You (2019) / Látlak Calavera (2) #18

Semmit nem tudtam a filmről, ezért amikor a Helen Hunt feje utáni sokkból felocsudva tovább tudtam nézni, egész érdekesnek kezdett hatni. Aztán elkezdtem rettenesen unni a botrányos teljesen nulla színészi teljesítvényeket, a kétszer bemutatt jelenetek, csak egy másik szemszögből, ami mondhatni teljesen feleslegesek voltak egy idő után, mert "értjük, köszönjük" haladjunk.
Az alaptörténet úgy ahogy nem volt rossz, de részemről teljesen unalmas 90 perc volt.
Szerintem, ha az ember nem látott volna még jó thrillereket, akkor azt mondom, hogy na ez igen. De az ingerküszöb már igen magasan van, hogy ez a film vasárnap későesti Mozi+ színvonal.

2024-03-18 12:35:26 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Joeker81 (?) #71

L. Simon László ellentmondásos véleményét nem szeretném teljes mértékig elemezni, megvan róla a véleményem, továbbá a közlése stílusát is eléggé kifogásolom. Ha véleménye megállt volna a történelmi elemzés és műfaji elemzés szintjén, az talán elég is lett volna. De ahogy látom nincs tisztában a kurzusfilm fogalmával, illetve az nem egy szitokszó, amit egymondatban lehetne említeni a "gyűlöletszemüveg" levételével. "...végül azt üzenjük minden huhogónak: ez nem egy kurzusfilm, nem egy aktuálpolitikai üzeneteket sután megjelenítő alkotás, hanem egy akciódús játékfilm, ami egy lehetséges interpretációja az 1848. március 15-i eseményeknek" ... "...végül azt üzenjük minden huhogónak"...ez nem olyan, mintha presszionálna és ledegradálna mindenkit, aki nem ért egyet "velük"? Milyen érdekes, hogy a "lehetséges" szó után egy kétértelmű, eléggé öszetett jelentésű "interpretáció" szót használt a 1848. március 15-i események és ezáltal a film kapcsán... Ha le is veszi mindenki a "gyűlöletszemüveget", azért nem árt ha az objektív realitás szemüvegét azért felvennék... De el tudom fogadni azt is, ha valaki csak egy akciódús, fiktív történelmi kalandfilmként értékeli, csak akkor ne legyen végül egy ilyen lezárás és ami mögötte van: "...végül azt üzenjük minden huhogónak".

előzmény: tzoli (#69)

Znachor adaptációk

https://kritikustomeg.org/film/43950/znachor-prof-kuruzslo-1981

https://kritikustomeg.org/film/136539/znachor-a-szeretet-gyogyito-ereje-2023

2024-03-18 11:24:24 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! deniro2 (?) #70

Hm, érdekes látni, hogy olyan emberek, akik egyetlen pillanat alatt megbélyegeznek bármit és bárkit, ha az kilóg az aktuális narratívájukból, most véresre vergődik magukat, mert sokan nem tudnak elvonatkoztatni számos tényezőtől, ami ezt a filmet körülveszi és enyhén szólva megnehezíti, hogy pusztán csak egy bugyuta popcorn moziként tekíntsenek rá...

előzmény: tzoli (#69)

A testvérháború nem az orosz-ukrán háborúra utal (az a forgatás idején még nem is tört ki), hanem konkrétan az ír polgárháborúra. De persze mivel nem didaktikus a film, bármilyen hasonló konfliktus értelmetlenségét megmutatja.

előzmény: Linea (#31)

2024-03-18 10:14:56 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! tzoli (3) #69

Gondoltam, írok én is egy kis összegzést a filmmel kapcsolatos a tapasztalataimról, de aztán elolvastam L. Simon László kritikáját, amellyel szinte szóról szóra egyetértek: https://index.hu/kultur/2024/03/17/l-simon-laszlo-nemzeti-muzem-volt-igazgato-most-vagy-soha-rakay-philip/ Úgy gondolom, a helyén - filmként - kell kezelni, és le kell venni a gyűlöletszemüveget ahhoz, hogy korrekt értékelést hozzunk egy olyan filmről, ami egyébként sem egy kurzusfilm, nem egy politikai hitvallás, hanem egy könnyed kalandfilm korrekt látványvilággal, többségében szimpatikus, kedvelhető színészekkel.

2024-03-18 09:15:59 The Iron Claw (2023) / Vaskarom sa22 (4) #3

Erdély Mátyás odatette

2024-03-18 06:22:45 [Vapiti 2023] Mikkey #90

Sajnos koncertjegyem van régóta aznapra, így már 18.30 felé tovább kellene állnom! Jó szórakozást nektek!

2024-03-18 04:28:01 Ördöglovas (1943) Oscarfi (4) #2

Egyetértek!

Tényleg bájosan gagyi, Norris bá' pedig faarcú és kőkemény, mint mindig :) Az egykori Cannon Films utolsó produkciója.

Probléma orvosolva!

előzmény: manuva (#15257)

2024-03-17 22:42:24 [Vapiti 2023] Ugor #89

Na csak hajrá... nagyon jó gondolat. 18-tól bármikor.

előzmény: imhouse (#88)

2024-03-17 22:37:08 Hytti nro 6 (2021) / Hatos fülke hhgygy (5) #2

Szép, egyszerű, kedves film. Az északi sarkkör szerelmesei cím már foglalt :-) Apróbb helyesbítés: A történet nem a 80-as, hanem a 90-es években játszódik (nyilvánvalóan a rendszerváltás után, de az eredeti regény valóban a 80-as években játszódik). A vasúti gyezsurnaja azonban változatlan, ott (is) megállt az idő. Most már magyar felirattal is beszerezhető.

előzmény: mimóza (#1)

2024-03-17 21:21:21 [Vapiti 2023] imhouse #88

Sziasztok, bár kommentekkel nem vagyok aktív, de örömmel csatlakozom 22-én. Hatkor kezdünk?

2024-03-17 20:39:57 Pocahontas (1995) Ágó (5) #20

Ma délután vetítették a Bem moziban, Budapesten.

Nekünk anno minden évben január elején/közepén volt egy közös nagy családi program unokatesókkal, hogy megnéztük az éppen aktuális Disney-t. Aladdin, Oroszlánkirály, Pocahontas, A Notre Dame-i toronyőr, az utolsó a Herkules volt, utána már csökkent az igény. :)

előzmény: Yuriko-chan (#19)

2024-03-17 19:56:22 Pocahontas (1995) Yuriko-chan (4) #19

Hol adták moziban? :O És milyen alkalomból? Én karácsonykor néztem meg legutóbb, sok év kihagyást követően. Mi annak idején az osztállyal láttuk moziban, és nagy élmény volt, bár mindenki ki volt akadva a vége miatt. :D

előzmény: Ágó (#18)

Engem nem győzött meg. Eredeti hanggal néztem, felirattal. A történetet már a 15. percben kitalálhatjuk gyakorlatilag, hogy hova fog kilyukadni a főszál, legalábbis engem nem ért semmiféle meglepetés. A film engem sajnos nem kötött le, tipik "egyszer megnézed, 2 hét múlva elfelejted" film. Nem nagyon fog előkerülni semmilyen beszélgetés során ez a film, annyira átlagos. Mindenben átlagos, nem mondom rossz filmnek, mert nem az, de nem kiemelkedő semmiben sem számomra, nálam ez a film 3-as az 5-ös skálán. Biztos lesz, aki 4-et megadja rá, én most nem tudom rá megadni. A mondanivaló is sokat látott dolog, de több film jóval átélhetőbben, nem ennyire untatottan tudja bemutatni, hogy jutunk el a film végi csattanóig, hogy aztán happy enddel lezáruljon a történet. Akkor nézzétek, ha valamilyen "feelgood" filmet akartok nézni, amiben a jó gyűzedelmeskedik, a "gonosz" pedig (úgy, ahogy) elnyeri büntetését.

Szerintem ebben a filmben a cselekmények szó szerinti értelmezésével nem jutunk messzire, életszerűtlen és zavaros marad minden. Viszont ha a két főszereplőre úgy tekintünk, mint akik két országot személyesítenek meg, akkor hátborzongató párhuzamok és szimbólumvilág tárul fel.
Testvérháború (utalás az aktuális orosz-ukrán háborúra!?).
Az öncsonkítás gesztusa (az ujjak = az értelmetlenül feláldozott katonák). Ebből a nézőpontból értelmet nyer az irracionális engesztelhetetlen düh és bosszúvágy is.

előzmény: cucu (#30)

Nagyon szép felvételek. Olyan jó nézni őket a vásznon, szemet kápráztató! Film minőségében nem ér fel a csúcsra, de összességében nagyon megéri.

2024-03-17 18:17:01 Pocahontas (1995) Ágó (5) #18

28 év után ismét szélesvásznon látni. Elképesztő élmény volt!
Nyilván máshogy hatott rám ilyen hosszú idő után, de még mindig osztom nejmed véleményét. Döbbenet képi világ, nem is emlékeztem, hogy ennyire gyönyörű a film. Sok szempontból érezhető, hogy a Disney nyeregben érezte magát A szépség és a szörnyeteg, az Aladdin és Az oroszlánkirály sikere után. Hagyták az animátorokat dolgozni. Pocahontas valóban a legszebb, legnőiesebb Disney-hercegnő. (A Rontó Ralph 2-ben nem is ismertem fel elsőre, annyit változtattak rajta.)
Amennyire utána tudtam olvasni, az alkotók nagyon azt érezték, hogy tojáshéjon lépkednek a sztorival, ezért sok szempontból közönségbaráttá tették a történetet, de mivel ma kb. 10 kölök ült körülöttem a moziban, állíthatom, hogy vették a lapot, simán végigülték, élvezték a filmet. Kifelé menet a moziból megállapítottam, hogy mondanivalóját tekintve az egyik legjobban öregedő Disney. Ha ma mutatnák be, akkor is ugyanúgy frissnek érezném, mint a '90-es évek közepén.

2024-03-17 17:00:08 What Josiah Saw (2020) Bateman (4) #1

Az idén ez a második legjobb horror, amit láttam.

Tetszett a sztori felépítése és a komor hangulat. A forgatókönyv ügyesen építi fel a karakterek által bejárt utat, melyek aztán végül találkoznak. Az alakítások minőségiek. Mind a négy főszereplő nagyszerűen játszik. Nick Stahl-t külön is megemlítem, noha kevés moziban látom, de nagyon bírom a srácot. Robert Patrick baltával nyesett arcáról nem is beszélve. Kelli Garner és Scott Haze pedig kellemes meglepetések.

Az elején említettem, hogy ügyesen épül a történet, mindenkinek jut egy külön kis fejezet. Az pedig, hogy nézőként még szívatva is vagyok (jó értelemben), külön öröm. Technikailag is jól kivitelezett: a fényképezés, a színvilág mind remek. Nem egy könnyed szórakozás, rátelepszik az emberre, de ez így jó.

2024-03-17 15:46:29 Csernobil (2021) / Csernobil 1986 csabaga (4) #10

Igyekszem majd megnézni a sorozatot is...

A másik, egy-egy normálisabb francia történész akad csupán.
100 év után sok hivatalos irat lett kutatható.
Egy ember leírta, hogy mások helyett is szégyenli magát.

előzmény: Rorschach (#8)

2024-03-17 15:26:01 Csernobil (2021) / Csernobil 1986 Joeker81 (3) #9

Jó három éve láttam a filmet, de én is úgy emlékszem, hogy tényleg erős és megrázó volt. Azonban akkor kontra húzásnak tartottam az HBO sorozatot követően (szerintem ezért sem adtam meg a négyest). Most talán inkább szimplán úgy látom, hogy a sorozat sikerét kihasználva próbálták az oroszok is hallatni a hangjukat a témában. Megérett egy újranézésre. A HBO sorozatot én is ajánlom.

2024-03-17 15:01:13 Csernobil (2021) / Csernobil 1986 Rorschach (?) #8

"Majd ha a franciák csinálnak egy filmet, hogy Napóleon mekkora tömeggyilkos volt, vagy a főképpen általuk kitalált I. Világháború utáni "békeszerződéseknek" mekkora szerepe volt a 75 millió ember halálát okozó II. Világháborúban."

Premier előtt fogom nézni végtelen literes popcornböklivel az ölemben, a feldolgozás első lépése a szembenézés.

A HBO változata sem csupán rideg dokumentarizmus egyébként, van benne fikció és egyszerűsítés bőven, illetve kitalált karakter is, viszont ott az ilyesmi gyakorlati szempontokat szolgál - pl. a sorozat kontextusában nehéz és szükségtelen hetven különböző tudós karakterre narratívát építeni, ha össze lehet tömöríteni a csapatot összvissz kettő karakterré, meg ilyesmik.

Ja, és nem mellesleg az az egyik legjobb sorozat, amit életemben láttam. Melegen ajánlom.

előzmény: csabaga (#7)

2024-03-17 14:49:28 Csernobil (2021) / Csernobil 1986 csabaga (4) #7

A kritikák egy játékfilmen a dokumentalista részleteket kérik számon.
Pedig ez két különböző műfaj.

A főszereplő egy kitalált karakter, nem hőstípus, de végül mégis azzá válik.Egy átlagember, akinek voltaképpen ott sem kellene már lennie.

Keserű és megrázó film, én nem bántam meg, hogy megnéztem.

Hogy az oroszok nem rúgtak még jobban magukba, csak néhány pártfunkci ostoba mondatait halljuk, ez aligha elvárható.

Majd ha a franciák csinálnak egy filmet, hogy Napóleon mekkora tömeggyilkos volt, vagy a főképpen általuk kitalált I. Világháború utáni "békeszerződéseknek" mekkora szerepe volt a 75 millió ember halálát okozó II. Világháborúban.

De erre várhatunk...

előzmény: Rorschach (#6)

2024-03-17 14:27:44 Csernobil (2021) / Csernobil 1986 Rorschach (?) #6

Ez azért bizalomgerjesztő támpont :)

Elmondásod alapján nagyon hasonlít az HBO sorozatára, legalábbis az említett jelenetekhez merőben hasonlókkal szolgál az is.

előzmény: csabaga (#5)

2024-03-17 14:19:35 Csernobil (2021) / Csernobil 1986 csabaga (4) #5

Nem az!

előzmény: Rorschach (#3)

2024-03-17 14:17:03 Csernobil (2021) / Csernobil 1986 csabaga (4) #4

Én sajnos a minisorozatot nem láttam, de utánaolvasva, nem ellenfilmnek tűnik.

Itt kimondja valaki, a reaktor azért robbant fel, mert sz*rul lett megépítve.

A filmben valaki azért áldozza fel magát, hogy a sugárfertőzést kapott gyereke orvosi kezelést kapjon.
A végén meg, mikor a legnagyobb bajt elhárító ember a kórházban megégve haldokol, a felesége odamegy hozzá, leveszi a védőruháját is és mellébújik a haldoklónak, nehéz megállni sírás nélkül.

Lehet, hogy a minisorozat pontosabb, részletesebb, de ez egy játékfilm, nem doku.
A történtek elbagatelizálása is benne van, előlünk is elhallgatták 1986-ban a valóságot.

Sok hozzászólásra nem számítok, 25 osztályzat van csak.

előzmény: Ágó (#2)

2024-03-17 14:08:50 Csernobil (2021) / Csernobil 1986 Rorschach (?) #3

Ez az a verzió, amelyikben egy amerikai kém okozza az egészet, vagy az végül nem készült el?

2024-03-17 13:58:07 Csernobil (2021) / Csernobil 1986 Ágó (?) #2

Nem akarok azok nevében beszélni, akik már látták a filmet, reményeim szerint hamarosan megjelennek és kommentelnek majd, mindenesetre itt is tanulságos és érdekes kérdés, hogy egy film születésének körülményei és háttere mennyire választható le az adott alkotásról. A Csernobil 1986-at nagyon sokan érez(het)ték egyfajta "ellenfilmnek", válasznak a 2019-es nagy sikerű minisorozatra. El tudom képzelni, hogy ez már önmagában valakinek ronthatott a film megítélésén.

2024-03-17 13:39:59 Csernobil (2021) / Csernobil 1986 csabaga (4) #1

Nem értem az alacsony átlagot!

Ez egy őszinte, megrázó és megható film.

2024-03-17 13:06:02 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Umberto (3) #68

Egyetlen rövid jelenet volt benne, aminél kicsit kilógott a lóláb a propaganda szempontjából.
Amikor a márciusi ifjak a követelésekről beszélgetnek, akkor az egyikük felveti, hogy legyen unió. Erre a többiek rögtön kérdőre is vonják, mondván, miféle unió?! Ő pedig megnyugtatja a többieket, hogy "Unió Erdéllyel!" - és ezután mindenki nagyot sóhajt, megnyugszik, támogatják az ötletet.

2024-03-17 13:04:25 Mortal Kombat (2021) Doc (?) #47

Nem nagyon játszottam a játékokkal (talán az első résszel egyszer-kétszer), szóval nem tudom a kivégzési módokat meg hasonlókat. Azt sem tudom hogy a későbbi játékok mennyi háttértörténetet adnak.

Filmnek nézve nem volt valami nagy szám.
Meg lehetett nézni, de nemigen maradt meg belőle semmi.

Pár dolog ami zavart:
Röhejes volt hogy a harcos mondja, hogy "Flawless victory".
Gorot túl könnyen kinyírták.
Sonya Blade úgy harcol (gyakorlatilag) a Tournamentben, hogy nem kiválasztott.


A harcjelenetek voltaképpen vállalhatók, bár nagyon sok volt a nézőpont-váltás.
A CGI egy kicsit vékony, de nem gáz.
Baromira hiányoltam a főcímzenét - konkrétan az a kedvencem az egész Mortal Kombatból :)
Hármas, de erősen a kettes elé hajlik - kicsit unalmas volt.

Egy átlag filmnézőt, illetve az Oscar-gála nézőit szerintem nem fogja nagyon érdekelni ez a kategória. Ha már új kategória, akkor engem is inkább a kaszkadőrök refkletorfénybe emelése érdekelne. De remélem nem esnek majd végül olyan túlzásokba az Akadémiánál, hogy a végén - kisarkítom persze - a cateringet is versenyeztetni fogják, és már nem az összkép fog számítani, hanem, hogy valakit ki ne hagyjanak a szórásból, mert a végén még morogni fog.

Látható törekvés a casting egyre nagyobb felértékelése. Sokszor már közvetlenül a film elején található szereplőgárda után elsőként írják ki, hogy ki a casting megvalósítója. Amellett, hogy nélkülözhetetlen és valóban rengeteg múlik rajta, még szokni kell a szemünknek. Személy szerint nem támogatom, de nyilván a szakmai része miatt nagyobb lesz a szerepe, mint korábban. Régebben nem írták ki a producereket sem nálunk. Ma már kb 5 féle producert is megkülönböztetünk :-)

2024-03-17 11:40:51 [Vapiti 2023] cucu #87

Szuper! Akkor 10-en már leszünk:
Ágó
bakocsa
BalaKovesi
BonnyJohnny
Brumi
ChrisAdam
cucu
Rorschach
Ugor
Xuja

Többiek?

előzmény: bakocsa (#86)

2024-03-17 11:38:31 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Joeker81 (?) #67

Elszomorító, hogy miként formáltok véleményt időnként... felnőtt emberek vagytok, akik nem bírjátok ki, hogy ne álljatok bele valakibe, ne kezdjetek el személyeskedni. Azt hiszitek, ha trágárkodtok, indulatokat gerjesztetek akkor igazatok is van, helyén való a közlendőtök. Végre elkezdődik valami beszélgetés, egy egészséges vita, nézőpontok ütköztetése, amit utána gyermeteg módon széttrolkodtok, hogy aztán mehessen minden az offba. És akkor megy a csodálkozás, hogy a legtöbben már nem mernek/szeretnek semmit leírni az egyes filmekről, mert így viselkedtek. Igen, ez egy megosztó film, amiről így vagy úgy de lehet beszélgetni, vitatkozni és ahelyett, hogy ebből a legjobbat hoznátok ki, elkezdetek savazni mindent és mindenkit. Kérlek titeket, hogy ne essünk át a ló túloldalára és kezdjetek el beszélgetni, értéket teremteni és persze nem csak ennél a filmnél, ha nem a többinél is.
@ Ugor: "Csak kérdezem, nem pazarolunk túl sok energiát, indulatot erre a filmre?" - Energia esetében szerintem nem, míg indulat esetében, ha egymás ellen irányul, akkor igen. Ahogy egyik film esetében sem hiszem, hogy el lehet pazarolni az energiákat, ha beszélgetések kerekednek ki belőle. (Update: a jelenség, ami miatt elsősorban kiírtam ezt a kommentet, időszközben OFF-ba került)

Gyönyörű képek, remek alakítások, valami mégis zavar.

Azt hiszem az, hogy a rendező meglehetősen kétértelmű a szarházisággal szemben. Szíve joga, de én azok közé tartozom, akik szerint a művészeknek "humanitárius" feladatai vannak (amiről Karinthy vagy Vonnegut például nyíltan beszél: "akarni és keresni a jót és helyeset és szépet, a rossz, és helytelen és csúnya helyett").

A korábbi filmjeiben sokkal inkább érzem, hogy ő is hisz ebben a feladatban. A Három óriásplakátban ez kifejezetten erősen megjelenik, elsősorban Sam Rockwell karakterének mind a prezentálásában és mind a személyiségfejlődésében. De a többi szereplőnél is.

Az In Bruges-ben szintén, bár azt olyan rég láttam, hogy nem emlékszem a részletekre.


Itt viszont van egy figura, Colm, Gleeson karaktere, aki a "hurt people hurt people" tökéletes példája, és ez nem igazán van kimondva. Nem a karakter a problémám, hiszen Rockwell is hasonló volt, hanem a bemutatása.

Colm depressziós. Nem tiszta, mitől. Életközepi válsága van, hogy rájött, nem ő lesz az ír Mozart? Nyomasztja a környezet? Igen, a "szomszédban" polgárháború dúl. A helyi közösségben van egy erőszakos és a hatalmával visszaélő rendőr, egy rosszindulatú pletykafészek kisboltos/postahivatali dolgozó, és egy creepy, kárörvendő vészbanya.

De ezen túl mi van? Egy csomó normális ember. Ha azt akarta bemutatni a film, hogy milyen nyomasztó és lehúzó egy ilyen isten háta mögött ír közösség, akkor nekem nem jött át. Nyomasztó egy családi kisgazdaságot üzemeltetni? Nyomasztó egy olyan kocsma, ami rendszeresen kong az ürességtől? (szemben azzal, mintha állandóan ott lógna a fél település) Nyomasztó egy olyan pap, aki (persze a maga korlátolt módján, de) rendszeresen érdeklődik Colm lelkiállapota felől?

Nem kéne alábecsülni az életigenlést és az emberbaráti szeretetet ("kedvesség", ahogy a filmben mondják). Ami nem csak Farrell karakterében (Pádraic) jelenik meg, hanem a nővérében, a falu bolondjában, de még a kocsmárosban is. Sőt, amikor Colm összekapja magát, még benne is.

Ezek után Colm mit csinál? Pont ezzel fordul szembe, és kezdi el passzív-agresszíven bántani azt, akivel ezer éve jóbarátok. És, miközben arra hivatkozik, hogy neki a zene a legfontosabb, elkezdi megcsonkítani magát, hogy minél gyorsabban elszabotálja a zenész karrierjét. Hogy mennyire ez a cél, az abból is látszik, hogy miközben azt ígéri, hogy fokozatosan csinálja (ujjanként), két lépésben letudja. Gyakorlatilag hozzáigazítja a testét ahhoz a szorongásához, hogy nem lesz belőle semmi.

Ezt lehet tragikusnak is tartani. Meg lehet azt is nézni, hogy Pádraic nővére, aki sokkal inkább egyedül van ebben a közegben, és aki sokkal inkább "kilóg", nem felgyújtja a könyveit, hanem elmegy dolgozni egy könyvtárba.

De ami a leggázabb, az a módszer, ahogy Colm "dolgozik". Ahogy az öncsonkítását rátolja az egykori jóbarátjára (miután ghostolja), hogy tulajdonképpen ő tehet róla. És ahogy ezzel a saját lelki nyomorát is rátolja nem csak Pádraic-re, hanem a tágabb környezetére.


Oké, erről szól a film. De szerintem feladata lett volna egyértelművé tenni, hogy Colm nem csak tragikus figura, hanem egy rohadék is (ahogy pl Darth Vader is egyszerre mindkettő). És hogy az igazi tragédia Pádraic megtörése. És hogy ez nem jó parallel a polgárháborúval, mert itt nem "testvér testvért öl" (ahogy az Undergroundban mondják), itt nem egyenrangúak a felek.

2024-03-17 11:35:33 [Vapiti 2023] bakocsa #86

Én is megyek!

előzmény: Ugor (#81)

2024-03-17 11:19:55 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! macready (?) #66

Én sem látok itt gyűlöletet, sokkal inkább keserű és elutasító józanságot a többség részéről. Ezt a filmet nem is lehetséges a közéletről leválasztva, szimplán csak egy alkotásként értékelni.

Szörnyű...lemosta nálam az Egri csillagokat és az Aranyembert is :-)))))))

2024-03-17 11:15:15 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Ugor (?) #64

Csak kérdezem, nem pazarolunk túl sok energiát, indulatot erre a filmre? Annyi más film van még, amit nem láttatok... ha ezerszer lefikázza valaki, akkor sem semmisül meg, itt marad most már a nyakunkon, azon már nem lehet változtatni, hogy elkészüljön-e és hogy mennyi pénzből. Megnézzük, leosztályozzuk, véleményezzük, vagy nem nézzük meg és akkor nem véleményezzük és nem osztályozzuk le, mert nincs mit. De dühösnek lenni szabad, persze, meg örülni is lehet, persze.

2024-03-17 11:04:59 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Mityu (?) #63

Ja, ha előre tudod...

Új műfaj: nem is kell látni a filmeket ahhoz, hogy tudjuk, jók vagy rosszak. LOL.

előzmény: Dangar (#62)

Élek a gyanúperrel, hogy
Ő és Ő ugyanaz a személy. Rá tudtok nézni? Köszönöm!

2024-03-17 09:44:56 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Dangar (?) #62

Még sosem ettem sz*rt, de véleményem szerint nincs jó íze. És nem fogom csak azért megkóstolni, hogy ezt tapasztalatból is kijelenthessem.

előzmény: Mityu (#61)

Nekem túl sok volt a kaja, és kevés a történet. Nem érdekelnek a főzős műsorok, a különleges kaják, de azért tudom értékelni, ha valaki a megszállottja a szakmájának, ez azért átjött, de a két óra ebből nekem sok volt. A velemkorú Binoche kisasszony meg továbbra is a szépségipar kiváló képviselője.

2024-03-17 08:51:55 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Mityu (?) #61

Nyugi, az itt (sajnos) teljesen megszokott, hogy nem lát egy adott filmet valaki, mégis ír véleményt.

előzmény: Olórin (#60)

2024-03-16 23:17:48 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Olórin (?) #60

Nem :)
Nem fogom megnézni, fizetni főleg semmiképpen nem fogok érte (mondjuk nem fogom osztályozni sem). Továbbá akik nem látták a filmet, azok - itt legalábbis - nem a filmről beszélnek, nem azt ítélik meg, hanem a születése körülményeit és hátterét, ami sok más film esetében is beszédtéma amúgy, és azokban az esetekben nem merül fel kifogás a diskurzus ellen. Az igazán nem a mi hibánk, hogy ennek filmnek a születési körülménye és háttere az, ami.

előzmény: Umberto (#53)

De jól jött volna a tanácsod 10-én...nem tudtam mire vállalkoztam, amikor elindítottam.

előzmény: oscarmániás (#1)

2024-03-16 22:49:20 Cabrini (2024) / Cabrini - A szent Ágó (3) #1

Az már biztos, hogy Monteverde filmjeit nem nekem találták ki. Jobb, mint a januárban bemutatott A szabadság hangja, de nem éri el azt a szintet, amire nyugodt szívvel nyomhatnék (legalább) egy négyest. Pedig de szeretném már ezt megtenni! A vallással - különösen a kereszténységgel - kapcsolatos filmek, úgy érzem, útkeresésben vannak. Az intézményes vallásosság látványos hanyatlásának korában megpróbálni a hívők és a nem hívők felé is szólni, érvényes üzeneteket eljuttatni, komoly kihívás.
Itt van nekünk egy Cabrini Szent Franciska, aki az emigránsok védőszentje. Napjainkban különösen hálás a migráció, az elesettek felkarolásának témája. Cabrini története magával ragadó, mert missziójának sikeréért már-már az Atyaúristennel is szembe szállt, kitartóan és bátran harcolt olyan helyeken, ahova más nem merészkedett. Inkább harcosnak, szinte politikusnak látjuk az ő alakját. Egyszer-egyszer imádkozik is, de a vívódását egyáltalán nem érzékeljük. Dicső szociális munkás, feminista bajnok és az egyenlő jogok mozgalmának úttörője. Ez került be a filmbe, a levelei alapján kibontakozó kép arról, mennyire fontos volt számára a hitre nevelés, a közösségi ima, egyáltalán az istenkapcsolata, sokkal kevésbé. Nyilván elképzelhető, hogy az alkotók így akartak kapaszkodót adni azoknak, akik Kínáig rohannának egy ezredik ájtatos szentről szóló filmtől. Talán így valami megszólítja őket.
"Ma van itt az ideje, hogy a szeretet ne rejtőzködjön, hanem aktívvá, élővé és valódivá váljon” - vallotta Szent Franciska, és ennek jegyében élte életét. Én ezzel marhára egyetértek és nyilván fontos, csakhogy ugyanúgy kéne hangsúlyozni azt is, hogy mindez miből forrásozik. Így számomra felemás az összkép.

2024-03-16 22:48:00 Kálmán-nap (2023) zéel (5) #1

Hajdu Szabolcs, régi jó szokása szerint, nem akar tündér-mesékkel elvarázsolni, kikapcsolni. Ő bekapcsol. Elgondolkodtat. Segít élni és megélni a mindennapok problémáit. És még az élettől sem veszi el a kedvünk.
"És ha az ember él, akkor még mindig történhetik valami." (Szerb Antal: Utas és holdvilág.)
Azaz, nem dráma, hanem dramedy. Mint az élet.

Harmincasoknak, negyveneseknek kötelező! :)

2024-03-16 22:28:51 Madame Web (2024) VVega (1) #7

Döbbenetesen érdektelen, teljesen béna, nagyon unalmas. Ennyi szalagon gyártott szuperhős film után hogy készülhet el valami, ami ennyire rossz? Hiszen már mindenre megvan a recept. Olyan ez a film, mintha valaki teljesen odaégetne, elsózna egy tojásrántottát, amiben még a héj darabjait is benne hagyta.

Nagyon jó folklórhorror és tanmese. Valahol ott van benne a The VVitch és a Hagazussa is de ebben a formában sokkal inkább a dráma mellett valami valósághoz van köze. A téma lassan bontakozik ki, és a történet egyre jobban vonszol magával. Nincsenek jump scare elemek, csak komótos pillanatok és nagyjából lehet találgatni hogy mi is fog történni. A végére picit felpörögnek az események, jönnek a szebb jelenetek na meg persze a csattanóval véget érő dráma.
A szereplők jók voltak, a minőségre nem lehet panaszom, a történet érdekes, tehát összességében nálam ez zseniális.

2024-03-16 21:55:43 House of Gucci (2021) / A Gucci-ház arylacee (5) #15

Valahogy mindig meglepődök miután ismét egy hatalmas, jó, izgalmas, és nagyon jó filmet láttam, aminek komoly mondanivalója is van,hogy másoknak mennyire nem tetszik.
Aztán nyilván nem, mivel éles tükröt tart a közönség elé, hogy milyenek vagyunk, vagy lehetnénk, akár egy Patriciák akár egy Mauriciók is.
Nehéz nézni?
Nyilván.

Megnézés nélkül tényleg semmi értelme belemenni, hogy hiteles-e, ez ennyire egyszerű, szót sem érdemes rá fecsérelni. Nem attól hiteles, mert a film objektivitásra törekszik, hanem attól, hogy egyszerűen nincs elgondolható alternatíva a két család történetére vonatkozóan. Ritka élmény, hogy egy film befejezése hozzáad az értékéhez, de itt megtörténik. A hatalom és a tömeg felelőssége viszonyának minden konteószag nélküli, általánosított megfogalmazása méltó és továbbgondolásra hívó végkicsengés.

Könnyen megvásárolható, garantáltan politikamentes film volt.
A szinkronhangok magyrészt mások, mint az első részben.

Aki meg akarja nézni, százszor gondolja át, hogy mire vállalkozik!!!
Kisgyereket nevelők pedig inkább kerüljék.

Szar. Nézhetetlen, ócska, bűzlő szar.

2024-03-16 20:37:42 The Dry (2020) / Aszály branton (4) #2

Baromi jó film, amelyet még jobbá tesz az iszonyatosan erős csavar. Csavar? Valahol sejthető volt, de ennek ellenére húsbavágó volt. Eric Bana az egyik titkos kedvenc színészem elég régóta, az Aszályban megmutatta, miért is az. Egyébként mindenki jó volt, A-tól Zs-ig. Várom a következő részt, ugyanis ha jól informálódtam, idén érkezik is. Ha ilyen minőségben jön, akkor én szeretettel várom! Erős négyes.

2024-03-16 20:29:12 [Vapiti 2023] Ágó #85

Jogos, valóban.

A közelben van A Grund és az Élesztő is, ott lehet majd folytatni (vagy csatlakozni). De erről majd úgyis írunk ide a topikba.

előzmény: BonnyJohnny (#83)

2024-03-16 20:18:23 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Zsoca87 (3) #58

Teljesen igazad van.

Ennek semmi köze a propagandához, szerintem emellett nincsenek érvek. Amellett lehet érvelni, hogy a nemzeti érzés, a szabadságvágy a központi üzenete a filmnek, amit előad, ahogy és amilyen szinten sikerült neki...

De nem propaganda.

előzmény: Umberto (#57)

2024-03-16 20:12:58 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Umberto (3) #57

De amúgy miért lenne propagandafilm? Mit propagál? Legfeljebb azt, hogy egy elnyomó rendszer ellen fel kell lázadni.
Semmiféle aktuálpolitikai vonatkozás nem volt benne.
A Blokádnál még lehetett mondani, hogy Göncz ügyeskedő hazaárulónak lett beállítva, és természetesen az Elk.rtuk is nevezhető propagandafilmnek, de ez?

2024-03-16 19:58:04 [Humor] Mizi #39

2024-03-16 19:32:16 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Lorden (?) #56

Szabadság, szerelem szintjét se éri ez el?
Azt vagy 15 éve láttam utoljára, lehet mára megkopott (szépült az emléke), de korrekt filmként rémlik.

Annyira szerettem volna hogy elkapjon, megfogjon és sose eresszen, akár egy szerelem...
Csupán egy jelenetben hittem el az érzelmeket, a drámát, a csalódást, a mindent. Aukció!
Pedig a téma nagyon jó, isteni a cím, méginkább Robert Redford és Woody Harrelson, Demi Moore egész összeszedett, mégsem fogott meg összességében. Tisztességtelen ajánlat. Fantasztikusan hangzik, de csak hangzik! :)

2024-03-16 17:36:28 Most vagy soha! (2024) / Now or Never! Zsoca87 (3) #55

"Ez egy közepes film, egyszer meg lehet tényleg nézni, és senki nem fog senki ezért másként szavazni."

Ez tökéletes összefoglalása.
Megnéztem a fiammal, kíváncsi volt rá.
Én nem gondolom, hogy ez egy propagandafilm, legalábbis nem ez volt az első gondolatom.
Egy középszerű, sokszor hibázó, sokszor gagyi eszközökkel operáló giccses film. Ennyi.